Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čeští řidiči padesátku stále nedodržují

Po letošní masivní kampani, která řidiče nabádala k používání bezpečnostních pásů, ministerstvo dopravy ve spolupráci s Českou pojišťovnou odstartovalo projekt zaměřený tentokrát na dodržování rychlostních limitů v obcích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pepan

2. 2. 2005 11:09
Co nejkratší dobu!!!
Chodci chodej jako prasata, řidiči říděj jako svině.
Já se snažím být v té dopravní gžungli co nejratší dobu (eliminovat riziko dopravní nehody) a tak to všude valím co to dá, je abych měl co nejrychleji autíčko zaze v garáži.
No počítejte se mnou. Pokud budu na silnici pouze 30 min. místo 1 hodiny podkám o 50% méně ostatních účastníků provozu.
Jednoduchý počty! Ne?
Navrhuji zrušit veškerá omezení rychlosti.
0 0
možnosti

davexx

2. 2. 2005 16:51
Re: Co nejkratší dobu!!!
Tak právě pro Vás tady mám důležité informace: Vážení rychle jezdící řidiči - dobrovolní dárci orgánů Velmi si vážíme Vašeho neutuchajícího zájmu o dobrovolné dárcovství orgánů, který denně prezentujete na silnicích. Věřte, že ani ten nejlepší chirurg by se bez Vašich orgánů při transplantaci neobešel, proto si Vašeho rozhodnutí velmi vážíme a uvádíme několik rad, které Vám usnandní Vaše rozhodnutí a nám práci.
0 0
možnosti

30. 12. 2004 12:23
Dodržujte
Správně - přesných 50 je třeba dodržovat za každou cenu! Třeba při jízdě po Václavském náměstí nebo Ve Smečkách... Stejně tak na Chlumecké mezi Rajskou zahradou a nájezdem na R10 a D11.
0 0
možnosti

Radek

9. 2. 2005 13:48
Re: Dodržujte
50 není povinnost ale maximum, takže přizpůsobit. A na Chlumecké to vypadá úchylně ale je to podle mne stejný důvod jako v Tyrolsku na dálnících 22-06 - hluk. Jinka samozřejmě jsou tisíce míst kde rychlostní limity navrhoval spíš nenavrhoval úředník od stolu. BTW: na Václaváku je všude přednost zprava...
0 0
možnosti

Em50C

29. 12. 2004 23:36
Na Slovensku
je v obci povolená 60-tka a je to podľa mňa aj lepšie než 50-tka. Vás to ťahá na 60-tku a nás už zase na 70-tku, najmä ak sú obce dlhé. Ale viem, že mám problém, keď idem do Brna (som zo Záhoria, t.j. záp. Slovensko), tak sa "zabudnem" a idem 60km/h u vás a dostanem pokutu.  
0 0
možnosti

davexx

10. 1. 2005 18:20
Re: Na Slovensku
On jeden zásadní rozdíl mezi 50 a 60 je. A je to brzdná dráha. Víte, že na dráze, na které auto jedoucí 50 km/h zabrzdí stihne auto jedoucí 60 km/h jen přibrzdit na 33 km/h? Tohle je čistě teoretický výpočet, v praxi s ohledem na reakční dobu by to dopadlo ještě hůře. A to, jestli před dítětem, které mi vběhlo nečekaně před auto stihnu zabrzdit a nebo do jej 30 smetu, to je obvykle rozdíl života a smrti.
0 0
možnosti

Kraken

29. 12. 2004 21:44
PF - 2005
Přeji všem, úspěšný rok 2005 ! ! PROSÍM DODRŽUJTE 50, 90, 130 KM/hod. Já se snažím, pouze na dálnici mám občas problém. Omlouvám se.
0 0
možnosti

Václav

29. 12. 2004 21:59
Re: PF - 2005
To seš pěkně měkej. Já jezdim 55 - 100 - 140 . A ani novej bodovej system mně nezmění. Navíc je to malý přestupek.
0 0
možnosti

MS

29. 12. 2004 20:45
Absolutni prednost chodcu
Chodci na přechodu mají "absolutní přednost" (krom vůči tramvajím), de facto "jsou na hlavní" a auta a motorky apod. jsou na přechodu "na vedlejší". Vyplývá snad z nějakého předpisu, že ne?
0 0
možnosti

kuba

30. 12. 2004 13:02
Re: Absolutni prednost chodcu
S pojmem "absolutní přednost" bych operoval velmi-velmi opatrně. Absolutní je totiž zcela iracionální a pouze teoretický pojem a v běžném životě se proto ani nemůže vyskytovat. A bohužel právě proto, že řada chodců na tuto "absolutní přednost" bláhově - především díky mizerné osvětě zákonodárců - příliš  spoléhala, pak způsobilo, že byli nechtěně zařazeni do kategorie "bývalých chodců". Je totiž zcela nezbytné aby o tom, že konkretní situaci je možné pokládat za vhodnou pro bezrizikové využití této přednosti věděli jak chodec tak i řidič. Mnoho chodců si totiž myslí, že když oni vkročí do vozovky, tak taždý řidič je povinen okamžite prudce dupnout na brzdy aby oni mohli ležérně přejít. Nic při tom nevědí o tom, že existuje nějaká brzdná dráha a že pokud řidič skutečně velmi prudce zabrzdí tak riskuje že do něj ze zadu narazí auto jedouc
0 0
možnosti

Roumen

29. 12. 2004 20:17
Pocty...
Zajimalo by me, jakym vypoctem se doslo k tomu, ze 60 je nebezpecna, rychlost zatimco treba 50 uz je bezpecna. To musej bejt nejaky divny pocty. Teba pro lidi v zemich, kde maji ve meste povinnou 40 (napr. Andora) musime bejt desny vrahouni, kdyz jezdime nebezpecnou 50. A to jen proto, ze u nich nekdo spocital, ze bezpecnych je 40? Stejne divny mi pripada hadat se o 130 na dalnici. Vsichni osklivci, co jezdi 140, jsou nebezpecni a zli. Pritom kdyby poslanci odpadlovali, ze povoleno je 140, tak by to bylo v pohode? Rozdil je jen v tom, co nam kdo z paralamentu nakuka, ze je spravne...kdyby odhlasovali 100, tak vsichni co tu sedime a jezdime 130, jsme nejvetsi osklivci na svete a jezdime nebezpecne....
0 0
možnosti

2Mac7

29. 12. 2004 21:09
Re: Pocty...
Zatímco náraz vozidla jedoucího šedesát kilometrů za hodinu přežije pouze patnáct procent chodců, při střetu s automobilem jedoucím padesát kilometrů za hodinu se šance chodce zvyšuje až na padesát procent, ....samozřejmě, že 40 by byla ještě bezpečnější
0 0
možnosti

Tomstersson

29. 12. 2004 18:48
50
50 , ne50 .. i chodci se musi umet chovat a kolikrat za volantem s udivem sleduju, co vymysli...  Od te doby, co ridim sam, tak jsem se hodne zmenil i jako chodec...
0 0
možnosti

chanchez

29. 12. 2004 18:29
Pane ministře, zamyslete se.
Úvaha, že situaci na HOROROVÝ stav na našich silnicích pomůže zlepšit nějaká billboardová kampaň, mi přijde zlehka infaltilní a albistický.Myslím, že je spíše potřea přitvrdit tresty, více kontrolovat, a opravdu nemyslím kontroly typů huráakce KRYŠTOF a s tím související buzerování řidičů za prošlou lékarníčku, a v neposlední řadě se zaměřit na výchovů řidičů.Jak je možný, že v autoškole stačí zalepit 3000.- navíc a náte řidičák bez zkoušek?Pane ministře a Vy všichni co máte dopravu v kompetenci, začněte s tím něco dělat, nebo si opravdu budu myslet, že si Vás z dání platíme jen tak na okrasu!!!!!
0 0
možnosti

Leon

29. 12. 2004 17:40
O co na silnici vlastně jde?
Lidi, kdyz to tady čtu, tak z toho mám takový divný pocit. Řídit auto je přece hlavně o zodpovědnosti. Za sebe, za všechny ostatní, se kterými se na cestě setkáme. Já si nedělám iluze o tom, že bych byl zrovna dobrej řidič, jezdím teprve rok a mám za sebou jen necelých 20 tisíc kilometrů "zkušeností" a občas se mi povede udělat nějakou botu. Ale snažím se ze sebe nedělat supermana, který dokáže všechno a rychlá jízda mu zvyšuje sebevědomí a tak, ale hlavně jezdit ZODPOVĚDNĚ. Ta situace na silnicích je fakt děsná. Snažím se jezdit podle předpisů a dodržovat rychlost. Není mi ale veselo, když vidím, že třeba zrovna tu rychlost opravdu dodržuje snad každý desátý... Zalovmě v paměti a přijdeme na to, že snad všichni známe někoho, kdo sám, a nebo nějaký jeho příbuzný, měl autonehodu nebo při ní dokonce zahynul. Zbytečně. Chce to fakt jen víc ohleduplnosti a zodpovědnosti. Řekl bych, že to není tak těžký.
0 0
možnosti

petrumr

29. 12. 2004 17:28
50
Víc soukromých firem na měření rychlosti,jestli zhánějí lidi,tak se hlásím.to by bylo policajt nepolicajt-2000,pěší zona-pekař 32Km-2500Kč,autobus-5000,šalina6000Kč pánové tady sou rezervy
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...