Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak si nepokazit svátky

Tradiční vánoční výlety za příbuznými či na horské svahy za prázdninovým lyžováním může doprovázet sníh a led. Na co si dát pozor na cestách které kloužou. Zima každoročně přináší nárůst počtu nehod, jejichž hlavní příčinou je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

b2n

31. 1. 2005 19:02
BOHUŽEL...
...lidi, kteří čtou tyto stránky, zajímá bezpečnost provozu a snaží se ji zvýšit. ALE bohužel jsou tu i ti druzí, kteří nečtou, nepřemýšlejí a občas do nás picnou.
0 0
možnosti

luckyluck001

12. 1. 2005 12:52
Automat?
Ahoj lidičky, mám nastudováno poměrně dost materiálů o smyku, ale to neznamená, že smyk vždy zvládnu . Dokud jsem jezdil s nějakou plechovkou s manuální převodovkou, vždy jsem "vybruslil", ale (teď chci poradit) jak vyšlápnout spojku  u automatu? Blbě, co? To si asi řekne většina z vás, kteří s automatem jeli a těch (odhaduji) 80% co mají manuál by asi ani nedokázali odpovědět. Jestli se mýlím, tak mě opravte, ale základ je pomalá jízda (tím nymyslím 10), pořádně sledovat silnici, nerozptylovat se, zimní kola. Mě se letos osvědčilo "cvaknout si" dvojku a jet s cca. 3,5 tis. otackama, z kopce přiškrtit plyn a jemně na brzdu. Doufám že jsem nedělal zásadní chyby, ale o automatu s náhonem na předek jsem se nikde nedočetl ani řádku. Prostě na automaty nikdo ani nepomyslel. Děkuji za rady.
0 0
možnosti

JK

24. 12. 2004 12:45
Elektronika ...?
Osobně si myslím, že každá situace vyžaduje trochu jiné řešení. Před třemi lety jsem si koupil vůz s ABS a domníval jsem se, že nic lepšího nemůže být. Nicméně stačila rychlost kolem 50km/h abych v mlze na silnici včas nepostřehl drobnou nehodu (odstavené auto) přede mnou a tak jsem si o něj alespoň zlomil náratník... Dnes mám největší obavy z toho, že střídám služební vůz bez elektroniky a můj vlastní - často se přistihnu, jak hodně elektronice (ABS) věřím. Teď jenom si to včas uvědomit, že sedím pokaždé v něčem jiném...
0 0
možnosti

Warťan

24. 12. 2004 12:31
Jízdy na parkovišti
Podle mého k něčemu jsou. Já osobně jsem se naučil tyto situace zvládat pouze a jen na parkovištích a volných plochách, kde jsem si postavil krabice, někdy jsem i měl odměřenou vzdálenost, ze starých knížek pro motoristy jsem vyčetl, na co si musí dát nezhýčkaný řidič v zimě pozor a to jsem trénoval a zkoušel vždy s každým autem zvlášť, které jsem měl v zimě poprvé. Když se člověk podívá na ceny jízd ve školách bezpečné jízdy, tak bych na parkovištích trénoval i teď...
0 0
možnosti

Boss

28. 12. 2004 15:20
Re: Jízdy na parkovišti
no jo, ale uprimne, kolik je takovych lidi, kteri si situace napred nastuduji, udelaji nekolik scenaru a potom to jedou trenovat?
vetsinou je jezdeni na parkovisti vicemene "zabava" - vyzkouset si, jak to pekne klouze, bez hlubsiho smyslu... a tak to asi mysleli
no a potom, samozrejme nebudou tvrdit, ze je profi centrum srovnatelne s parkovistem bez instruktora - sponzori by prisli o kseft ;)
a vo vo vo vo tom to je ;)
0 0
možnosti

abc

24. 12. 2004 11:24
nevim
pri nedotacivem smyku bych ja osobne mirne brzdu pouzil - zatizi se tim predni kola a autö muze zacit reagovat - jde o to o kolik jsme prehnali rychlost . Vyslapnout spojku je dle mne taky picovina - nedeje se nic. Nemluvim o 1. a 2. RS - tam uz je vyrazny brzdeni motorem  - tam bych volil bud to vymacknuti  spojky nebo spis narovnani kol - jejich chytnuti a pokracovani v zataceni.
Rady v clanku jsou pro 99% ridicu k nicemu - kazdy smyk se dosti lisi a pro bezneho ridice kterym neni nejaka ostrejsi jizda konickem neni moc smerodatna.
A ze nepomaha jizda na parkovisti - to taky nesouhlasim. Zakladni nacvik tam lze tez zvladnout . Pri situaci na silnici se hlavne musi predvidat - pak se da jet rizenym smykem.
0 0
možnosti

pici

13. 1. 2005 13:00
Re: nevim
Souhlasim a jeste jedna picovina. Tezko necham vychladnout motor na volnoběžný otáčky, když se pořád zahřívá, že. Jelikož co ví každý, kromě autora článku, tak motor chladí především náporový vzduch za jízdy, že!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

demik

24. 12. 2004 10:12
Zvladnuti smyku????
Je hezke, ze autori zaplnuji misto na webu clanky - Jak bych se mel zachovat na silnici v kritickych situacich....
Informace, ktere se zde nachazeji, by v praxi nezvladl ani ridic rally... Protoze 99% z nas, kdyz uvidi kritickou situaci predsebou, tak jen vykuli oci, zaslapnou brzdu na podlahu a modli se a cekaji jestli to dobrzdi nebo ne ....
Na druhou stranu je pekne vedet (a premyslet), jak to melo byt, kdyz cekate nez Vas hasici vystrihaji z torza auta ven... 
0 0
možnosti

Kraken

23. 12. 2004 14:39
o čem to je.
Článek je dost neaktuální. Dnes je + 1 a zítra bude až 4 nebo 7 °C. Svátky si nezkazím hlavně proto, že spěchám pomalu. 
0 0
možnosti

Jimmi

23. 12. 2004 13:11
POZOR!!!
Jestliže dostanete smyk, nesmíte pustit plynový pedál pokud nevyšlápnete spojku! Jinak jedete do.... až tam. Pokud to tedy nemáte nacvičené, je lepší ten plyn trochu podržet než ho pustit úplně
0 0
možnosti

cyrus smith

23. 12. 2004 13:42
Re: POZOR!!!
jsi to ten jimmi s corollou ??
0 0
možnosti

Pjotr_Pjotrovic

23. 12. 2004 12:47
Meteorologové přepovídají...
Ten článek je hodně starý, co?? Meteorologové vánoce na sněhu předpovídali tak před týdnem. Redaktor by si to po sobě měl přečíst. Nicméně v článku je spousta užitečných rad. Jenže jsou to všeobecně známé informace (neříkám, že se podle nich jezdí). Jen mi chybí popis smyku u aut 4x4. Jak v takovém případě postupovat?
0 0
možnosti

GeorgRolf

23. 12. 2004 18:13
Re: Meteorologové přepovídají...
No...ono u aut 4x4 je to složitější, protože v závislosti na situaci, rychlosti, poloze pedálu plynu, zařazeném stupni, natočení volantu apod. se charakter smyku mění, většinou z nedotáčivého na přetáčivý, ovšem většinou jde o situace, které jsou přece jen za hranicemi smyku u dvoukolky. Navíc řidči čtyřkolek, pokud mají auto v ruce, jezdí často řízeným smykem cíleně a záměrně...
0 0
možnosti

Croog

23. 12. 2004 12:06
dodržování
A teď se tím ještě řídit..  
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...