Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zákon, který nikdo nedodržuje

Celá debata o silničním zákonu a bodovém systému se pořád odpoutává od toho hlavního: že tu máme zákon, který porušují desetitisíce lidí denně. Režim, který panuje na našich silnicích, tlačí pak i na ty, kteří ho porušovat nechtějí; nakonec ani není úplně bezpečné ho dodržovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PUma

13. 1. 2005 22:38
Ono se to řekne jezdit podle předpisů
Jezdím autem každy den a většinou proto, že někam spěchám. nebudu jezdit 50 na přehledné rovné silnici bez chodců i kdyby to mělo stát vše co mám, dokud mi nevezmou řidičák. Nejezdím 150 Km/h, jedu třeba 60,70... tak jak vím, že mohu bezpečně zabrzdit bude li to potřeba a pokud nastane situace, že to nemohu zabrzdit, to že bych jel o 10Km pomaleji by mě v 90% případů nepomohlo. Je to ale o tom, že jezdím autem, protože prostě musím být někde včas - stejný problém mají kurýři, taxikáři, ... lidé, které to živí ať už přímo (taxikáři) nebo nepřímo (nepřijedu li k zákazníkovi včas, nezapltí mi) a že mám vyjet dřív? no, mohu vyjet poté, co mi zavolá, že mě potřebuje, ne dřív... Pokud nespěchám, jdu pěšky. Není potřeba závodit, ale pokud někdo jede na 50ce 30, nutí mě předjíždět, já si to nemohu dovolit. Vidím, že se řidič přede mnou chová divně, bezdůvodně prudce brzdí, jede jedním kolem ve vedlejším pruhu... radši ho předjedu, je to bezpečnější. To, že takové auto řídí často žena není nic
0 0
možnosti

JIRKA

13. 1. 2005 13:35
Prednost chodcu
Vsechno je o informaci kdyby vsichni chodci vedeli o tom ze maji na prechodu prednost vyuzivali by to kdyz jedu mestem nekdy nevim jestli dotycny na nekoho na prechodu ceka nebo tam ma rande.Vsichni ridici vedi ze maji dat chodcum prednost ale chodci svym vahanim u prechodu ridice znejisti a pokracuji v jizde ,vse je o informovanosti. Co ale udelat s ridicem  ktery kdyz jedete v uzavrene osade 50km vas predjede a donuti vas zastavit a zepta se jestli chcete do drzky?    Je mi uz skoro 70 let prat uz se nemohu a tak takoveho blba priste zastrelim.Mejte se.
0 0
možnosti

Poool

11. 1. 2005 16:28
Zahranici
Kdo jste ridili auto v Nizozemi nebo Belgii, tam vsichni jedou opravdu po superceste (u nas I tridy) 80 a predjizdet neni vidno. Stejne tak ve meste se sinou vseci 40-50. Je to trochu na budku, ale po case si clovek na ten lazo plazo klidek zvykne. U nas je to spis zoo.
0 0
možnosti

jgeo

12. 1. 2005 9:51
Re: Zahranici
Presne tak, jsem v Nizozemi uz 1/2 roku a prakticky jsem nevidel jeste nekoho predjizdet. Dokonce i kdyz si to ve meste na 4 proude komunikaci sinu na 50-tce 30, vsichni se sinou za mnou. Na dalnicich si nikdo nedovoli jet vic jak 130 (je tu omez. 120). V zunenych mistech maji 70 a vsichni tolik jedou. Mistni policie je take dost aktivni a ridice s tezkou nohou na plynu rychle chyti a provetraji mu v nejlepsim pripade penezenku tak o 100 Eur,cehoz jsem byl nekolikrat svedkem - jsou vsude i v civilnich autech. Jeste neco: vsude ve mestech maji bumpy, ty dovoli jet tak akorat takovou rychlosti, na jakou je v danem miste omezeni. Ty jsou na vsech krizovatkach, prechodech a taky prejezdech pro cyklisty. Silenec ritici se po meste 100, si tak spolehlive znici tlumice a i prejeti o malo vetsi rychlosti ridice pekne "nakopne", takze se mu hezky pripomene, kolik ze to ma jet. No, neni to lepsi nez pokutujici policie a Krystofove?
0 0
možnosti

Martin

11. 1. 2005 12:37
k nedodržování zákonu :
 zákon 140/1961sb. v poslední verzi 203/2004sb říká v paragrafu 218a:
Kdo  opakovaně nebo  ve větší  míře podává  osobě mladší  než osmnáct let anabolika nebo jiné prostředky s anabolickým účinkem k jinému než  léčebnému účelu, bude potrestán  odnětím svobody až na jeden rok.
 
Přičemž vše co strčite do úst má buď katabolické nebo anabolické účinky (česky buď po tom rostete nebo se zmenšujete).
 takže podle toho zákona lze zavřit ai každej že
 
0 0
možnosti

Martin

11. 1. 2005 12:32
ovšem policiste zlepšuji situaci na silnicich tím, že dávaji pokuty za parkování
 protože dohnat stojící auto je asi lehči. Jsem z Ostravy a vím o spoustě míst, kde se nebezpečně předjíždí ale to policiste nehlídají. I ten jejich způsob měříme když je pěkně nebo akce zavání spiš soutěži než zlepšováním situace na cestách. Jeden zažitek - znáte úplně všichni:
Známá cesta kde se často měří padesátka, tak jedu 50, najednou mě předfrčí policajti (bez sireny bez majaku) tak jsem za nimi zrychlil - jeli 70 ! No nejenže je to super příklad, ale já jsem (abych předvedl spolujezdci jak na to policajti házi bobek) ty policajty předjel a dost ostrým manévrem a jim to nevadilo  Vždyť přece neměli akci a v klidu si zastavili u pumpy a já jel dál. Takže až policiste začnou doopravdy pracovat a ne jen občas dělat akce tak se to určitě zlepší
0 0
možnosti

jgeo

12. 1. 2005 9:55
Re: ovšem policiste zlepšuji situaci na silnicich tím, že dávaji pokuty za parkování
No, prave. V Nizozemi jde policie po ridicich tvrde a udelat to same, tak Ti to neprojde, jednoduse te dohoni a budes o par eur lehci (odhadem tak o 100), v tom nejlepsim pripade :-) Taky jsem jeste nevidel aby sama policie (v NL) porusovala predpisy ani rychlost.
0 0
možnosti

X236K

9. 1. 2005 19:23
Smysl clanku
Nejak mi uniklo, o cem ten clanek vlastne je...
0 0
možnosti

Sasoň

10. 1. 2005 14:06
Re: Smysl clanku
Je to o tom, aby si lidi uvědomili, že jenom oni sami svým chováním definují příšernou situaci na našich silnicích a že každý by měl začít u sebe. Je to apel, výzva.
0 0
možnosti

Warťan

9. 1. 2005 16:15
Politika a umírání na silnicích
Reaguji na nedávný příspěvek, kdy jsem byl poslán do pekel spolu s ještě jedním kolegou, kterému situace také zřejmě není lhostejná. Ten byl ke všemu nazván komunistou a teď bych prosil každého z těch, kteří si myslí, že nedodržování zákona v ČR je v pořádku, ať mi vysvětlí, jak komunismus a nynější vláda souvisí s nehodovostí a proč by měl být komunista a šmejd každý, kdo chce žít podle logických pravidel, neumírat a nepřicházet o své blízké. Díkybohu jsem to zatím sám nezažil, jinak bych po přečtení kaskadérova příspěvku asi musel brečet, rozbít monitor, nebo co... Doufám, že to byla jen provokace, protože nechtít existenci zákonů (včera hypermarkety a stará písnička blokování silničního zákona) může jen nesvéprávný člověk. Mám tedy chápat, že příznivci ODS automaticky nebudou dodržovat zákony? Proč? Dokud se nezabijou oni, budou zabíjet své potenciální klienty obchodů, center apod. Zpravidla lidi s nižšími příjmy, neboť ve Škodovce X BMW prohrajou? Vůbec nic nechápu!
0 0
možnosti

Kaskadér

9. 1. 2005 20:12
Re: Politika a umírání na silnicích
Warťane, nechci se hádat. Jen nechápu Vaší naivitu. Já také dodržuji zákony, ale vím že vymahatelnost zákonů je mizivá. Mám osobní zkušenost. Tatru Vám přeji, i když je jasné že Tatra vyráběla osobní vozy pouze pro vyvolené / KSČ / do roku 1990. Dnes v Tatře jezdí jen blázni. Ten KOMUNISMUS opravdu souvisí se vším. Jsme jím poznamenáni všichni. Tisíce lidí beztrestně / KSČM / veřejně porušují zákony a nic. Proto Vás nechápu. Komunista také řídí auto a ví, že když může veřejně porušovat zákon a propagovat komunismus, proč by nemohl jet v obci 90- sátkou a porušit silniční zákon. Již to chápete p. Warťane ? ? ? Asi jste sám komunista, když to nechápete. ****** Proto přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! Vám přeju to samé. ****** Stále se zde prezentujete jako slušný řidič, ale jako člověk jste mizera, možná i bolševik. Sám to nepřiznáte, ale z Vašich příspěvků je to víc než jasné. 
0 0
možnosti

Horn

9. 1. 2005 0:06
Zákon ,který nikdo nedodržuje
CHyby jsou zásadní a to ve vykonavatelích spravedlnosti.Policie by určitě neměla vybírat pokuty nebo udělovat nějaké body.I když s pokřivenou držkou důvěřuji radši úřadům.Podivné je na tom všem hlavně to,že do řidičů (tomu zasranýmu plebsu)se kdejakej politickej ňouma trefuje.A co uděláte konečně soudruzi s těma silnicema,který určitě nejsou v dobrém technickém stavu ?!...Já přeci taky před policii ( což nejsou nic jiného než další výběrčí daní  v systému ) neobstojím když jim řeknu,že mé auto není v dobrém technickém stavu proto,že na opravu nemám peníze.
0 0
možnosti

ignor

9. 1. 2005 0:00
Přednost chodcům
S tím mohu jen souhlasit, mám takovou zkušenost jak jako chodec, tak i jako řidič. Někdy je dopravní situace taková, že prostě přednost dát nejde, ale v devíti případech z deseti zastavím, nejlepší je ale pokud je chodec pozorný a pak stačí jen zmírnit rychlost a dát světelné znamení aby přešel. Nicméně jak opustím Prahu, tak se všichni můžou zblíznit když někdo pouští chodce. Ostuda! A to nemulvím např. o pravidle zipu, s tím mají porblémy i řidiči v Praze. Např. v Kroměříži mě při sjíždění pruhů nepustilo asi 20 aut a musel jsem tam najet tak, že z toho byla málem dopravní nehoda.
0 0
možnosti

ignor

9. 1. 2005 0:03
Re: Přednost chodcům
(to měla být reakce na "Re: Re: Re: Zákaz předjíždění ve městě" uživatele 2Mac7, ale nějak se mi nezadařilo )
0 0
možnosti

Kaskadér

8. 1. 2005 23:28
jo
Přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! I s jeho novelou bodového systému. ****** To samé přeju i Warťanovi nebo KOMUNISTOVI Roumenovi a jim podobným šmejdům. ****** Pochopte již konečně že v CZ se zákony nedodržují. Již delší dobu platí zákon o protiprávnosti fašismu a komunismu. Propagace a veřejné šíření a schvalování např. KOMUNISMU je trestné ! ! A vysledek ? ? 160.000 spokojených českých a moravských komunistů, kteří se veřejně hlasí k této zrůdné ideologii a dál ji beztrestně veřejně šíří ! ! Evidentně porušují zákon a nic se neděje ! Proto nevěřím vládě a jejím poradcům. I sám Gross jezdí po Praze nám všem příkladem. O Svobodovi ani nemluvím. A policajti ? To je kapitola jen pro otrlé ! !  DOST BYLO GROSSTAPA ! !  Volte ODS ! !
0 0
možnosti

X236K

9. 1. 2005 19:28
Re: jo
Nechapu, co je spatneho na dodrzovani rychlostnich limitu a co to ma spolecneho s propagovanim komunismu. Obcas jsou chvile, kdy se stydim, ze mou stranu voli lide jako Vy.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...