Diskuze

Lidé za volantem stárnou

Řidič by se měl už ve věku kolem padesátky víc zamýšlet nad svými možnostmi za volantem. Doporučují to dopravní psychologové, kteří upozorňují, že takový člověk sice většinou ještě o sobě mívá velké mínění, ovšem ve skutečnosti už je ohrožen plody stárnutí. Karel Havlík z Centra psychologie práce pro jihozápadní Čechy říká: "Je to přísně individuální - někdo má problémy ve čtyřicítce, jiný v šedesátce, nicméně dočká se každý: z tělesné i duševní kondice ubývá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VT

3. 9. 2001 11:56
starici za volantem - postrilet neschopne!
Uplne souhlasim se vsim uvedenym. Ale jeste z jine stranky: co s padesatiletym unavenym ridicem, ktery nic jineho neumi a do duchodu daleko? A ukazte mi sice schopne, ale plne zamestane deti, ktere s nadsenim a casto odvezou dedacky nejen k lekari, ale treba na houby, pokecat za kamarady. Nebo jim prispeji na taxika. Trochu pritazene za vlasy pro ilustraci - ale starikum (i kolem padesatky) nejen ubyva postreh, ale take sily dojit do nejblizsiho lesika. Kdyz nemuzes - sed doma - ale do prace musis, protoze tvoje penizky by nam chybely! Na silnici staci trocha ohleduplnosti - vsechny, kteri mne na mistni komunikaci predjedou, stejne dohonim na nejblizsi krizovatce - ale take pokud dodrzuji padesatku, nemusim se ritit prostredkem silnice s jeste lepe klickovanim mezi okraji, aby mne opravdu nemohl nikdo predjet :))). Ale to uz je prispevek do jine diskuse. Omlouvam se vsem ciperum, kteri se citi dotceni milym terminem starik - ale ta 50 je fakt casto otravny meznik s unavou i nemocemi.
0 0
možnosti

Moris

31. 8. 2001 7:25
Muj nazor
ja to vidim trosicku jinak - starsi lide (duchodci) maji jednak jiz pomalejsi reakce a dal si asi mysli, ze maji absolutni prednost (je to videt treba i u MHD pri jejich agresivite pri nastupu a vystupu do tramvaji, autobusu, apod.) - podobne se chovaji i na silnicich (oni jsou pani a beda kdyz je nekdo rychlejsi nez onech 60km/h co oni z toho vypoti). Dalsi skupina jsou mladi nevyjezdeni frajirci s bourakama o silenych vykonech. Ti zase pro zmenu to auto nezvladnou a pruser je na svete (kdyz nezrani nekoho dalsiho tak je to jeste dobry). No a treti skupina je neco mezi a ti holt musi klickovat mezi duchodci a frajirkama. Ono je to tezky, driv byly jenom 120 a ty poradne nejely, dnes se da sehnat cokoliv s jakymkoliv vykonem. Kazdopadne si myslim, ze ridicak dneska dostane kterykoliv blbec a muze mit i klidne z vojny modrou na hlavu. On problem nebude v rychlosti jizdy (nekdo je nebezpecny pri 50, nekdo je naprosto bezpecny pri 200), problem je ve stylu jizdy a ohleduplnosti. Ale na silnicich se holt meri jenom rychlost. Tot muj komentar.
0 0
možnosti

Hantl, Ostrava

29. 8. 2001 14:10
Analýza dopravních nehod
Ještě by bylo vhodné uvést sloupec počtu řidičů v dané věkové skupině, a potom by šlo doplnit i sloupec procentuálního vyjádření dopravních nehod k počtu řidičů dané věkové skupiny. Tabulka by jasněji ukazovala vývoj nehodového chování řidičů dle věku. Děkuji.
0 0
možnosti

filip

29. 8. 2001 10:28
důchodci za volantem
Když vidím svého 80 letého dědu za volantem, jímá mě hrůza. Na zdravotní prohlídky sice chodí, ale vždy je uznán způsobilým - obvodnímu lékaři by jistě chyběly bodíky, kdyby přešel někam jinam :) Takže ty prohlídky jsou sporné.
0 0
možnosti

Aleš Staněk

29. 8. 2001 8:25
Analýza dopravních nehod podle věku řidiče
Nepochybně zajímavý článek. Pro doplnění by jistě čtenáře zajímalo, pokud by autor mohl provést podrobnější analýzu tabulky dopravních nehod podle věku řidiče, případně i porovnání se statistikou nehod některé z motoristicky frekventovanějších zemí. S pozdravem Ing. Aleš Staněk Hořice v Podkrkonoší
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...