Diskuze
Sněhové řetězy vyžadují nácvik
Děkujeme za pochopení.
Kasi
Par postrehu
Jezdil jsem s mnoha ruznymi vozy, at uz sluzebne nebo vlastnimi. A to velmi casto v zime po neudrzovanych cestach, nekdy i mimo ne. Jak uz bylo uvedeno nize, tak se Skoda 120 jseme se na "univerzalnich" gumach dostali skoro vsude. Favorit bez retezu se moc nechytal, ale s retezy se take dalo jezdit v snehu "po naraznik". Trochu zklamal Wartburg (lehky motor a velke auto), i s retezy mel problemy tam, kde jini projeli jen se slusnymi pneumatikami. Ale i dobre zimni gumy udelaji hodne, na Fordu Tranzit s zadnim pohonem a stredne nalozenym jsme na novych peknych zimnich gumach projeli to same co s Favoritem s retezama (ale ty gumy byly asi drazzsi nez cely Fa.). A kdyz jseme na Toyotu Hilux (velky picap 4x4) nasadili retezy na vsechna kola, tak zvladla i dlouhe cesty hlubokou oranici s asi 0,5m snehu.Fery
Hodně štěstí a předvídat - předvídat- předvídat
Hodně souhlasím s tím, že je to o zkušenostech, šikovnosti, přehledu atd... Zrovna včera večer jsem sedl ke známému do auta, bylo to lehce kluzké, ale já se nestačil divit, jak může někdo jezdit stejným způsobem na kluzku jako v létě. V tom já vidím problém většiny havarií na kluzku. Mnozí brzdí v zatáčkách jako by se "nechumelilo", nepředvídají, brzdí na poslední chvíli. Občas se mi zdá, že vůbec nemyslí! Co se týká řetězů, mám z hor zkušenosti takové, že vyjet se dá skoro všude, právě díky šikovnosti a předvídání jak se mé auto bude asi tak chovat. Zrovna loni jsem vyjížděl krpál jako blázen bez řetězů, ale být o něco těžší(ve více lidech) možná by to nevyšlo. Pokud se nepletu, velký rozdíl je hlavně ve směsi zimních pneumatik, které si i při nízkých teplotách zachovávají lepší vlastnosti. A řetězy? Myslím, že do hor by měli být povinnou výbavou! Nikdo nevíme co nás potká. Já Vám přeji aby Vás potkávalo jen to dobré.VT
letní-zimní-řetězy
Jak už tu kdosi řekl - jezdit hlavou. Nejporuchovější bývá součástka mezi volantem a sedákem. Všem spokojené vánoce s milou ohleduplností na cestách :))))Radek
letní či zimní ?
Nemám sice najeto tolik co pan Josef, ale pár km. už jo. Jsem z Jeseníků a tady je sníh docela brzy , dá se říci od listopadu do března a někdy i déle. Jezdil jsem se Š 120 a to pouze na letních pneu a vždy jsem dojel kamkoli i vzimě a to bez problémů. Teď posledních 5 let mám auto s předkem a musím říci že používám zimní pneumatiky. Na letních je to ve sněhu dost blbý , ale jakmile nasadím zimní na všechny kola dá se opět vyjet všude a to dokonce i po dost zledovatělé silnici. Samozřejmě to chce jezdit hlavou a né mít cihlu na plynu. Řetěezy nepoužívám. Musím souhlasit s tím , že je to o zkušenosti a praxi a jsem v šoku , když v Praze napadne 3 cm. sněhu a je kalamita a všichni jsou z toho překvapeni a bourají ostošest. Mějte se všichni moc hezky , přeji příjemné svátky.Mirek
Re: letní či zimní ?
Jako pražák s poslední větou souhlasím - dneska napadly tak 3cm sněhu a silnice v pražských kopcích jsou skoro neprůjezdné. Jenže ono je to hlavně tím, že kdejakej trouba si tady jezdí, jako by se nechumelilo.Josef
letní či zimní ? řetězy ano, či ne.
Víte něco vám povím, jezdím 27 let, mám 5. auto, a jezdil jsem třebas týden co týden od Brna do Vysokých Tater a zpět, několik let, v průměru ročně ujedu cca 40 000 km plus mínus. Nebudu tvrdit, že zimní pneumatiky jsou nanic, ani omylem, ale já jsem je jaksi za těch 27 let měl jedinou sezónu a to na LADA 1200 - OR 7. Řetězy nemám, nasazovat umím, nasazoval jsem je jiným bezpočtukrát, jsem z drahanské vrchoviny kde zimy nejsou nejmírnější, ale jaksi vyjel a dojel jsem vždy a všude. Myslím si, že je to především o praxi, zkušenosti a hlavně o nepodceňování toho, co na silnici je. Jak řekl ( šplhal, určitě něco chtěl) můj syn - profík může i na letních :-)) a k těm řetězům ? vždyť i dle výsledků vašich testů není rozdíl v řetězech za 800 či 1400 . Zbytek je o reklamě, obratu.Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!