Diskuze

Nejstarší auta jezdí na Plzeňsku, nejmladší v Praze

Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) jezdí v České republice nejmladší auta v Praze, naopak nejstarší na Plzeňsku. "Hlavní město má nejmladší vozový park s průměrným stářím vozů 11,41 roku, naopak nejstarší auta jezdí v okrese Plzeň-sever, kde je jejich průměrný věk 15,42 roku," řekl ředitel sdružení Antonín Šípek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

IH

13. 2. 2002 6:58
Jeden z důvodů proč tomu tak je
ČNB více či méně pomáhá všem dosavadním vládám v tom, aby měly dost peněz na placení následků tzv. české privatizace (tunelování bank, střadatelen, pojišťoven, polostátních podniků, likvidace ekologockých katastrov centrálního nehospodaření, nekulturního panelového bydlení, ...), tím, že se snaží udržovat nesmyslný kurs nejdřív Kč:německá Marka, nyní Kč:Euro. Kdoví jakým směrem by se ubíral tento privatizační přechod, kdyby Státní banka Československa (nyní ČNB) zahájila s kursem 1:1 dle rad japonských ekonomů? Možná by tu už byla situace podobna té v Argentině, nebo už tu je? Rozhodně jsme již tak malá ekonomika, jako ekonomika Paříže, možná ještě ne tak výkonná a poctivá.
0 0
možnosti

lumik

11. 2. 2002 16:05
Stáří aut v ČR
I tento ukazatel hovoří o kupních možnostech obyvatel ČR. Každý by rád usedl za volant novějšího vozu. Ovšem pokud se "průměrný" plat (velice diskutabilní údaj, ale budiž) pohybuje okolo 15tis.Kč, těžko asi český občan bude holdovat nákupu nového nebo jen mírně ojetého vozu každých 5 let nebo méně, (podobně jako v SNR nebo jiných státech EU) a to ani v případě leasingu či osobního úvěru. Pro srovnání: Fabia Classic 1.4 ČR...cena vozu 300tis., záloha 45tis.Kč - 15% (když je máte), 60měsíců         měsíčně ... 6300Kč...cca 42% platu.        celková cena 20x "průměrný plat 15tis.Kč". SNR...cena cca 10,8tis Eur, záloha 2tisEur , 54měsíců         měsíčně ... cca 145 Eur...cca 4% platu.        celková cena 3x "průměrný SNR plat 3600Eur". Z tohoto důvodu jezdí na našich ještě dost starších aut (více či méně udržovaných v provozua to hlavně opravami svépomocí nebo v malých servisech). Proto je tu stále tolik nenáročných Š100-130, ďábelských trabiků, žigulíků, warťasů, nebo aut dovežených ze zemí EU (jejichž technický stav je diskutovatelný).
0 0
možnosti