Diskuze

Jaká je nejdelší tuzemská dálnice D1?

Je nejdelší a nejzatíženější komunikací v České republice. Ročně na ní dojde ke stovkám dopravních nehod. Je úzká a přetížená. Prochází takřka celou republikou a náročnými klimatickými úseky. Jaká vlastně je dálnice D1?
Pište na adresu jan.rydl@mfdnes.cz nebo chatujte!Jak často jezdíte po D1? Jak se dá nejrychleji dojet z Prahy do Brna a opačně? Kde se dá na D1 nejlépe najíst? Jaký je váš nejhorší zážitek z D1? Co byste chtěli o D1 vědět?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Warner

19. 2. 2002 20:08
Kecy, kecy, kecy
Znate A3 nebo A4 v Nemecku? A4: Hitlerova cesta, 11 let po sjednoceni Nemecka: najezdy z parkovist bez pripojovaku, zadne krajnice, A3: kamiony se predjizdeji neustale, uzavirky predevsim v lete, kdy je cela dalnice nadupana ... Znate dalnici z Milana do Torina? Nebo z Linze do Salzburgu? Ne? Vsechny mi docela pripominaji nasi D1. A ta A4 je o tridu horsi.
0 0
možnosti

Honza z východu

19. 2. 2002 13:14
B A L K Á N
Vyježděný koleje od Tiráků....Na motorestech jen smaženiny...hajzlíky nemaj klíče, válej se tam chomáče chlupů....Pepici nevědí co je to bezpečnej odstup od auta....staveniště nejsou včas hlášený.....předjíždění náklaďáka náklaďákem zažito jen v Česku.....ty výmoly snad ani nemyslej vážně...zakázat ty náklaďáky aspoń na víkend...všechno polofunkční a volezlý,tak jak už je v Česku zvykem.....
0 0
možnosti

Jan Kuthan

18. 2. 2002 14:58
Kvalita dálnice
Musím naprosto souhlasit s ostatními. Každý den jezdím do práce po této dálnici. Je to fakticky něco úžasného. Dokud budou jezdit kamiony tak jako jezdí a v takovém počtu, tak se můžeme s dobrou dálnicí rozloučit. Nebylo by na škodu, kdyby se peníze za poplatky používaly ke zvelebování prostředí na dálnici. Jak je možné, že na úseku odbočky na Mirošovice jsou díry které se nedají přehlédnout. Placení dálničních známek považuji za zbytečnost. Za takovou službu bych nejraději nic nezaplatil.
0 0
možnosti

Thomasson

18. 2. 2002 10:29
Naříkáte jak baby, jezdim tudy furt a kolo mi ještě neupadlo
0 0
možnosti

Zeman

19. 2. 2002 15:58
Re: Naříkáte jak baby, jezdim tudy furt a kolo mi ještě neupadlo
Bravo, obcane! Takove lidi jako vy nase vlada potrebuje!
0 0
možnosti

Karel Vanek

18. 2. 2002 8:35
O jakych narocnych podminkach mluvite, nadmorska vyska neprekracuje 400m, jak to delaji silnicari v Alpach, v Kanade Americe a ve Skandinavii, kde maji dalnice v daleko vyssich polohach a daleko nizsich teplotach.
0 0
možnosti

Mup

18. 2. 2002 12:37
Re:
Bydlim 1 km od D1 (125 km) v nadmorske vysce 600 m. O ktere dalnici mluvite? Chtel bych vas videt v obdobi kalamity. Dalni je prvni odklizena, prestoze na ni jezdi debilove doslovne jako by se nechumelilo a delaji jenom problemy. Nejsou nebezpecne dalnice ale predevsim lide.
0 0
možnosti

Jirka

16. 2. 2002 16:51
Katastrofa
 ...každý, kdo  jel venku po dálnici, ví, že ta naše je v dezolátním stavu, a že se stále nic neděje, v létě stále  kilometrové objížďky/překážky, kde se fláká 5 dělníků s lopatami, naděje na změnu ale nikde
0 0
možnosti

Daněk Michal

16. 2. 2002 13:05
je to o lidech!
Dálnice staví lidi, rozhodují o jejich opravách lidi, jezdí po nich lidi (ale i dobytci a politici), peníze vybírají lidi, přerozdělují je o pět lidi. Vybírat peníze za cestu po D1 je nehoráznost! Pokud zaplatím poplatek, chci vědět za co. Funguje to nějak ve všech odvětvích kromě dopravy. Schlinga by měli zastřelit a vůbec celé jeho slavné ministerstvo. Neumí ani zkontrolovat to, na co vydali naše peníze. Co záruky, co výběrová řízení? Neustále brečí, že na nic nemají. Prostě nedovedu pochopit, jak to dělají v zahraničí. Letní uzávěry (u nás tak oblíbené) nejsou, díry nejsou, policie "neodchytává" řidiče za kraviny - ale zkus něco způsobit!  Asi taky brečí, ale pravda je, že když přejedete západní hranici je povrch vozovek o něčem jiném! V první řadě bych zavedl odpovědnost příjemců poplatků za stav prodávaného zboží (služby). Nestačí jen nechat vyrobit dopravní značku (opět za naše peníze!) "pozor hrbol" ( tedy spíš díra jak do ...) a omezovat, omezovat, omezovat! Co kdybychom požadovali za tuto nekvalitní službu náhradu za výměny tlumičů, pneumatik, ztráta času při uzavírkách, vrácení poplatku atd. Vlastně jde jen o jedno: Občane, zakup vůz - pokud možno co nejdražší- a pak ho postav na špalky a počkej až zreziví.
Ještě k názorům na kamioňáky. Když máš před sebou traverzu, za sebou traverzu a sedíš vysoko - to se to sere na blbce v plechu síly 0,6 mm rychlost-nerychlost, omezení-neomezení, ohrožení-neohrožení! Jsou to zase jenom lidi!
Á propó, začíná být pěkné počasí - žabičky opět vylezou, aby naplnily policejní kasu. Bohové schválili nové tarify za přestupky (špinavá značka), ale vsaďme se, že i tyto prachy zmizí ve Schlingově černé díře!
0 0
možnosti

r.smdek

15. 2. 2002 20:43
D1 ???
Jel jsem asi po 5 letech po dálnici D1 do Olomouce a skoro na otočku zpět do Prahy.Zážitek na celý život!!! Byl jsem vyklepaný jako "Startka".Nevím za co platím dálniční známku. Asi bych měl dostat nějaké peníze já za zničení auta!!!
Když jsem byl na testu tlumičů nebyl to takový rachot jako na D1 !!!!!
 
0 0
možnosti

Koudelka

15. 2. 2002 17:56
D1 = Tankodrom
Dalnice D1 je totalni tankodrom a skola jizdy po uzavirkach. Nedavno jsem mel moznost jet po hlavni svedske dalnici E4 mezi Malmo a Stockholmem. je to skoro 700 km, z toho 600 dalnice. Cestou ani jedna uzavirka, ani jeden rygol ci rana do tlumicu od diry jak po granatu. A to ve Svedsku drtiva vetsina ridicu pouziva pres zimu pneumatiky s hrebikama. Po teto zkusenosti jsem si uvedomil, ze uz neumime opravdu postavit ani silnici, ani tu nejdulezitejsi.
0 0
možnosti

Michal

15. 2. 2002 11:52
Silnice v Čechách = katastrofa
Bavíte se tady o tom, jak jezdit nebo nejezdit, kdo je jaký prase řidič a kdo jezdí jako šnek, ale otázka se týkala myslím něčeho úplně jiného. Jaká je dálnice. Je tragedií našeho národa, že neumíme udělat pořádnou silnici. Ano, je jich pár nových, ale jak dlouho vydrží? Dovolte mi odbočit: Měl jsem tu možnost, sledovat několik dní opravu silnice v Praze a být člověk, který za to zodpovídá, šel bych se zastřelit. Takovou prasárnu, co dovedou vyrobit naši silničáři jsem neviděl. Mimochodem, ta silnice je už dnes (něco po třech měsících provozu) ve stavu, kdy si žádá opět své... To nemluvím o tom, jakým způsobem a hlavně čím nanášejí bílé pruhy a jiná značení. Barva je tak řídká, že když uschne, skoro není vidět. Dnes už tedy vůbec... Vše co píšu výše, je příkladem i pro dálnici D1. Pokaždé když po ní jedu, najde se alespoň jedna uzavírka. Připadá mi ale, že se střídají vždy ve stejném místě. Jednu díru zalepí, ale zanedlouho se objeví znovu. Nevím, nechápu, že není nikdo "nahoře", kdo by jim "to neomlátil o hlavu" a že se tím nikdo nezabývá. A za tu hrůzu v Čechách my platíme dálniční známky a já nevím co ještě... Možná by pomohlo nějaké "školení" silničářů třeba ve Španělsku nebo Francii - tam bych za silnici zaplatil klidně dvojnásobek.
0 0
možnosti

Petr

15. 2. 2002 12:07
Re: Silnice v Čechách = katastrofa
Mozna ten stav silnic neni tim, ze by to silnicari odflakli, ale tim, kolik na to dostanou penez. Ze se ke konci roku penize vyplytvavaji a v prubehu roku jich je malo asi neni jejich vec, ale veci nejakych lidi jinde. Ale na to jsme u nas preci zvykli. Treba nad nekterymi nakupy armady zustava rozum stat.
0 0
možnosti