Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Designér: auta budou menší a pomalejší

Designér Václav Král se stal známým především díky svým návrhům supersportovních vozů. Málokdo však ví, že pracoval i na návrzích běžných cestovních automobilů. Po skončení ženevského autosalonu odpovídá na otázky MF DNES o budoucnosti automobilového designu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kroutič

14. 3. 2002 16:45
Nerovný souboj požadavků a skutečnosti
Souhlasím s článkem, ale je to boj protikladů. Všichni vědí, že aut je mnoho a zabírají žívotní prostor. Přesto výrobci uvádějí na trh stále větší a větší vozy. Naopak stát, žádným způsobem nepostihuje majitele velkých vozů a nezvýhodňuje malé vozy s nízkými emisemi a malou spotřebou. Dokud nebude výhodné, koupit si malý vůz, budou si Češi pořizovat velké vozy, protože pořizovací cena ojetiny je stejná a veký a luksusní vůz = kvalitní držák, zatímco maĺý vůz = plečka a spotřebák s malou životností. Pokud výrobci uvedou na trh malé vozy v kvalitním provedení a s velkým vnitřním prostorem, nebude již třeba velkých vozů. A těm managerům co nevědí, co by si pořídili, těm bych nasadil progresivní daň z výkonu vozu a hmotnosti. Normální slušný automobil by měl stát do 600 000,-Kč. Nad tuto cenu je to luksus a za ten by se mělo platit. Nikdo si nedovede představit, jaký je obrovský rozdíl v dopadu na živ.prostčedí při výrobě, používání a likvidaci malého a velkého vozu. Dokud se ale budou vyrábět tanky (VW,Audi,Mercedes a všechny Off-roady), tak není možné používat malé vozy. Sám mám VW Polo a Ford Mondeo. Polo je skvělý vůz plně postačující pro 4-členou rodinu. Rozhodl jsem se koupit i Mondeo protože mi Polo nemůže zaručit dostatečnou ochranu před šílenci v drahých a mohutných vozech, kteří se řítí po českých silnicích. Příští vůz si koupím Citroen Picasso HDi, protože, to je budoucí trend.
0 0
možnosti

Root

16. 3. 2002 9:54
Re: Nerovný souboj požadavků a skutečnosti
Vazeny pane, hovori z vas zavist a touha po navratu komunismu. Velky luxusni vuz s turbodieselem muze mit lepsi spotrebu nez auto stredni tridy se slusnym benzinovym motorem. Ostatne, za spotrebu se plati ve forme spotrebnich dani, dalsi progresivni zdaneni zavadi rovnostarstvim a komunismem. Platit za vykon je samozrejme take nesmysl, protoze pak se budou prodavat auta se slusnymi motory, ktere jsou zamerne softwarove oslabene na nejaky zlomek vykonu kvuli danim, aby si pak dotycny nechal do toho auta nahrat novy software s plnym vykonem. Velkych vozu je treba, tasky nemaji na silnici co delat. A ani Mondeo vam bezpecnost pred stretem kamionem nezajisti.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...