kroutič
14. 3. 2002 16:45
Nerovný souboj požadavků a skutečnosti
Souhlasím s článkem, ale je to boj protikladů. Všichni vědí, že aut je mnoho a zabírají žívotní prostor. Přesto výrobci uvádějí na trh stále větší a větší vozy. Naopak stát, žádným způsobem nepostihuje majitele velkých vozů a nezvýhodňuje malé vozy s nízkými emisemi a malou spotřebou. Dokud nebude výhodné, koupit si malý vůz, budou si Češi pořizovat velké vozy, protože pořizovací cena ojetiny je stejná a veký a luksusní vůz = kvalitní držák, zatímco maĺý vůz = plečka a spotřebák s malou životností. Pokud výrobci uvedou na trh malé vozy v kvalitním provedení a s velkým vnitřním prostorem, nebude již třeba velkých vozů. A těm managerům co nevědí, co by si pořídili, těm bych nasadil progresivní daň z výkonu vozu a hmotnosti. Normální slušný automobil by měl stát do 600 000,-Kč. Nad tuto cenu je to luksus a za ten by se mělo platit. Nikdo si nedovede představit, jaký je obrovský rozdíl v dopadu na živ.prostčedí při výrobě, používání a likvidaci malého a velkého vozu. Dokud se ale budou vyrábět tanky (VW,Audi,Mercedes a všechny Off-roady), tak není možné používat malé vozy. Sám mám VW Polo a Ford Mondeo. Polo je skvělý vůz plně postačující pro 4-členou rodinu. Rozhodl jsem se koupit i Mondeo protože mi Polo nemůže zaručit dostatečnou ochranu před šílenci v drahých a mohutných vozech, kteří se řítí po českých silnicích. Příští vůz si koupím Citroen Picasso HDi, protože, to je budoucí trend.