Diskuze

Designér: auta budou menší a pomalejší

Designér Václav Král se stal známým především díky svým návrhům supersportovních vozů. Málokdo však ví, že pracoval i na návrzích běžných cestovních automobilů. Po skončení ženevského autosalonu odpovídá na otázky MF DNES o budoucnosti automobilového designu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kroutič

14. 3. 2002 16:45
Nerovný souboj požadavků a skutečnosti
Souhlasím s článkem, ale je to boj protikladů. Všichni vědí, že aut je mnoho a zabírají žívotní prostor. Přesto výrobci uvádějí na trh stále větší a větší vozy. Naopak stát, žádným způsobem nepostihuje majitele velkých vozů a nezvýhodňuje malé vozy s nízkými emisemi a malou spotřebou. Dokud nebude výhodné, koupit si malý vůz, budou si Češi pořizovat velké vozy, protože pořizovací cena ojetiny je stejná a veký a luksusní vůz = kvalitní držák, zatímco maĺý vůz = plečka a spotřebák s malou životností. Pokud výrobci uvedou na trh malé vozy v kvalitním provedení a s velkým vnitřním prostorem, nebude již třeba velkých vozů. A těm managerům co nevědí, co by si pořídili, těm bych nasadil progresivní daň z výkonu vozu a hmotnosti. Normální slušný automobil by měl stát do 600 000,-Kč. Nad tuto cenu je to luksus a za ten by se mělo platit. Nikdo si nedovede představit, jaký je obrovský rozdíl v dopadu na živ.prostčedí při výrobě, používání a likvidaci malého a velkého vozu. Dokud se ale budou vyrábět tanky (VW,Audi,Mercedes a všechny Off-roady), tak není možné používat malé vozy. Sám mám VW Polo a Ford Mondeo. Polo je skvělý vůz plně postačující pro 4-členou rodinu. Rozhodl jsem se koupit i Mondeo protože mi Polo nemůže zaručit dostatečnou ochranu před šílenci v drahých a mohutných vozech, kteří se řítí po českých silnicích. Příští vůz si koupím Citroen Picasso HDi, protože, to je budoucí trend.
0 0
možnosti

Root

16. 3. 2002 9:54
Re: Nerovný souboj požadavků a skutečnosti
Vazeny pane, hovori z vas zavist a touha po navratu komunismu. Velky luxusni vuz s turbodieselem muze mit lepsi spotrebu nez auto stredni tridy se slusnym benzinovym motorem. Ostatne, za spotrebu se plati ve forme spotrebnich dani, dalsi progresivni zdaneni zavadi rovnostarstvim a komunismem. Platit za vykon je samozrejme take nesmysl, protoze pak se budou prodavat auta se slusnymi motory, ktere jsou zamerne softwarove oslabene na nejaky zlomek vykonu kvuli danim, aby si pak dotycny nechal do toho auta nahrat novy software s plnym vykonem. Velkych vozu je treba, tasky nemaji na silnici co delat. A ani Mondeo vam bezpecnost pred stretem kamionem nezajisti.
0 0
možnosti