Diskuze

Škodu trápí konec výroby felicií

Mladoboleslavská Škoda včera potvrdila slabý nástup do nového roku a v údajích za první čtvrtletí přiznala meziroční pokles prodeje o devět procent. Jako hlavní důvod automobilka uvádí konce výroby felicie, s níž se rozloučila v polovině loňského roku. I přes nástup fabie se dosud nepodařilo levnější felicii v sortimentu nahradit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 5. 2002 16:21
0 0
možnosti

gogo

6. 5. 2002 13:12
Mindráky
Jak to tady tak pročítám, tam musím konstatovat že si tady vetšina respondentů pouze léčí svoje mindráky z toho že nemá na nový auto. Nevím proč sem někdo tahá kdo kolik bere peněz, nechápu jak může někdo tvrdit že Škodovky se nekupují že jsou hnusné, když mají suveréně nejvyšší prodej u nás.C o se týče cen, takjasně kraluje Škoda, za Octávii platím havarijní pojištění necelých 5000,-Kč ročně za třeba Renaulta přes dvacet.Co se týče nákladů na servis, je vidět že vůbec nevíte o čem mluvíte.Měl jsem Mercedes, Peugeot, Renault, Ford a spoustu jiných značek vozů, ale nejlevněji vychází prostě Škoda.Proto jsem si koupil Škodu Octavii a ty Vaše závistivý stupidní a nepodložený argumenty jsou mě k smíchu.Až budou jednou Češi hrdí na svou zem jako třeba Němci nebo Američani, tak i Vy budete možná jezdit v nových autech a nebudete tady muset závistivě tlachat!Typickej čech bude radši fňukat nad malou výplatou než by radši začal něco dělat že??
0 0
možnosti

a - ž

7. 5. 2002 14:29
Re: Mindráky
Vážený  gogo, to je ale šou si  číst  příspěvky  "závistivců"  Asi  málo  sledujete  polistopadový  vývoj  na  naší  zemičce ...  Jinak  byste  jistě  věděl,  že  normální,  průměrný  občan,  si  na  nové  auto  nevydělá,  i  kdyby  se  rozkrájel ...I  když  člověk  něco  začně  dělat,  skončí  u  fňukání   nad  malou  výplatou,  protože  v  této  zemi  se  jen  vykořisťuje  zbytek  národa,  který  je  rád,  že  má  aspoň  nějakou  práci.  Podívejte  se  laskavě  na  jiné  články  v  diskuzním  fóru  -  zjistíte,  že  v  ČR  si  vyděláte  na  Fabii  za  cca  20  platů,  v   Německu  za   7!  Přitom  u  nás  se  dělá  tempem,  který  by  si  na  Západě  nikdo  z  kapitalistů  nedovolil ...To  je  úspěch  vládnoucí  strany,  co ...  Není  umění,  aby  si  pár  zlodějů  pořídilo  pár  aut  na  úrovni  21.  století,  ale  umění  je,  aby  si  nové  auto  mohl    pořídit      každý,  běžný,  pracující  člověk,  bez  ubírání  si  od  úst  ostatních  běžných   civilizačních  věcí.  V  cizině  taky  každý  nemá  dvě  zaměstnání,   nedře  25  hodin  denně  bez  oběda,  nedělá  vysoce  postaveného  v  zaměstnání,   aby  si  mohl  pořídit  běžnou  věc  -  běžný  automobil.
Češi  ("češi"  možná  ne)  na svou  zem  jsou  hrdí,  ale  Škodovka  již  toho  českého  moc  nemá.  Jen  tu  levnou  prácovní  sílu ...
Co  se  týče  pojištění,  musíte  si  prověřit  trh  a  ne  se  nechat  zlákat   hned  na  první  řeč  nějakým   dobře  školeným  rétorikem,  který  Vám  pak  prodá  i  produkt  na  západní  auto  pro  Vás  krajně  nevýhodný,  ale  on  z  toho  má královskou  provizi ...  znáte  to,  když  ptáčka  lapají,  pěkně  mu  zpívají ...
To,  že  Škodovka  má u  nás  nejvyšší  prodej,  je  dáno  tím,  že  je  na  trhu  relativně  nejlacinější  a  že  potencionální  kupci  jsou  hloupí  a  nechají  se  oblbnout  psychologickými  větičkami   (ty  mohly  fungovat  krátce  po  převratu,  dnes  by  je  měl  mít  každý  prokouklé)  z  úst  dealerů  Škody.  (Ostatně  Trabanti  či  Š 105/120  byly  taky  hnusné  a  každý  je  kupoval,  protože    jiné  značky  nebyly  bez  úplatků  dostupné  pro  širší  veřejnost  nebo  byly  o  trochu  dražší    -  obdobné  je  to  s  postavením  Škodovek  na  současném  trhu  nyní!!!)   Dejte  však  za  naprosto  stejnou  cenu  vedle  sebe  Škodu  Fabii  a  Renaulta  Clio  či  větší  Škodovky  a  Renaulta  Lagunu  či  Mégana  a  uvidíte,  co si  kdo  koupí.  (zde  jsem  vlastně  použil  nesprávné  srovnání,  protože  Renault  je  už  skutečně  levnější  než  Škoda).
Vzhledem  k  tomu,  že  v  rodinách  máme  3  nová,  těžce  vydřená  auta  (1  Škodovku),  lze  opravdu  jen  souhlasit  s  tím,  že  Škodovky  jsou drahé  jak  na  pořízení,  tak  na  provoz  a  že  dá  stutečně  dřinu  na  auto  v  tomhle  režimu  uspořit  a  přitom  nekrást  nebo  nebýt  podnikatelem,  který  si  to  odepíše  z  daní  (pro  všechny  goga,  kteří  jistě  budou  radit,  ať  taky  podnikáme,  1  malý  postřeh:  kdyby  v  této  republice  každý  podnikal  a  tím  pádem  neplatil  žádné  daně  a  platil   jen  minimum na  zdravotní  a  sociální  pojištění,  z  čeho  by  žila  ODS  a  další  soudruzi  Klaus,  Havel,  Mlynář,  Philip   atd.  a  z  čeho  by  kupovali  luxusní  auta,  jezdili  na  státní  či  jiné  návštěvy,  měli  v  parlamentní  restauraci  menu  za  5,--   Kč ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!)
Možná,  že  p.  Gogo  bydlí  v  Praze  či  jiném  větším  městě
0 0
možnosti

YenikP

24. 4. 2002 21:01
Chce to obnovu
At se Skodovka nedivi, ze maji maly odbyt, kdyz verejne prohlasi, ze sice uz maji nastupce Octavie, ale ze se soucasna verse jeste dobre prodava, tak nac uvadet na trh druhou generaci, ze? Asi se tedy tak dobre neprodava, kdyz klesa odbyt. Jedine, co trochu zachranuje cisla o prodanych vozech je, ze Skoda vstupuje na nove trhy a tam samozrejme je narust odbytu, kdyz tam zatim Skoda nebyla. Az uvedou novou Octavku za ty dva roky, za ktere to Skoda planuje, tak uz to zase bude technologicky zastarale auto, leda ze by jej zcela predelali, coz urcite neudelaji. Take je to dano tim, ze ji taticek VW nedovoli prijit s necim lepsim nez ma on sam, proste se do Skodovky dava to, co uz je moralne zastarale a co se jeste muze nekde udat. Staci se podivat na Superba a jeho motory. O tridu horsi, rozumnej mene vykonne ci pouze s 5-ti stupnovou prevodovkou, nez poziva VW. Stejne tak neuvazuji o versi kombi, ci 4x4. To by pak byl rovnoceny souper pro Passaty ci jina auta v dane ci podobne tride. Proste je to tak, ze nejvetsi novinky ma Audi, dalsi rok to dostane k dispozici VW a dalsi rok ci dva cekani a pak se muze s danou technologii pochlubit i Skoda a obcas pouze s horsi variantou nez ma v nabidce VW. Stydte se.
0 0
možnosti

Maverick

24. 4. 2002 21:16
Superb, motory
Jenom detail. Pokud dobre ctu, tak Superb se da sehnat treba s benzinovim motorem V6 2.8 30V/142Kw nebo dieslem V6 2.5TDI/114kW. Sestistupnova mechanicka prevodovka je rovnez k dispozici.
0 0
možnosti

Mirek

24. 4. 2002 11:31
Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
Vzhledem  k  tomu,  že  příspěvek  se  opět  neuložil  celý - nevím  proč -  tak  pokračuji:
Obchodní  Vás  zblbne,  že  si  nakonec  koupíte  něco,  co  jste  nechtěli,  ale  obchodník.
Škodovka  by  tedy  měla  prodávat  vzhledem  k  nízké  kupní  síle  obyvatelstva,  k  levné  pracovní  tuzemské  síle  a  ke  konkurenci  aspoň  o  třetinu  levněji  než  zahraničí.  Je  třeba  obnovit  přezastaralý  vozový  park  žigulíků  a  rakví  řady  120.  Ti  "podvodníci  s   IČEM",  co  díky  kvalitím  porevolučním  zákonům  legálně  okrádají  zbytek  republiky,  jezdí  samozřejmě  v  jiných  značkách.    Běžná  rodina  s  průměrnými  příjmy  (ty  však  bere  menší  část  populace,  většina  na  průměr  nedosáhne)  po  zaplacení všech  běžných  nákladů  na  živobytí  stejně  na  auto  ani  za  10  let  neušetří.  Když  si  ho  vezme  na  jakékoliv  splátky,  než  auto  splatí,  již  se  rozsype  a  je  tedy  opět  potřeba  nového  vozu.  Navíc  řadoví  zaměstnanci  na  rozdíl  od  podnikatelů  (ti  si  dají  do  nákladů  i  toaletní  papír,  když  jim  prodavač  vystaví  strvrzenku  na  něco  jiného,   co  údajně  potřebují  pro  výkon  živnosti)  si  nemohou  dát  do  nákladů  věci,  které  by  sice  potřebovali  do  soukromého  života,  ale  nemohou  to  dělat,  protože   musí  hezky  celou  výplatu  zdanit  a  až  co  zbyde,  mohou  použít  pro  svoji  potřebu.  Je  to  začarovaný  kruh.  Jistě  si  vzpomeneme,  co  nám  slibovali  při  revoluci    mocipáni  z  OF  a  ODS,  kteří  sami  dělají,  to  co  kdysi  kritizovali.  Ale  dnes  jim  to  již  nevadí,  hlavně,  že  to  posloužilo  "dobré"  věci.
Takže  asi  bez  další  revoluce  se  k  lepšímu  nedostaneme ...
Škodovka  je  navíc  ve  vyspělých  zemích   stále   tradičně  považována  za  jakéhosi  outsidera  a  tento  přívlastek  jí  nikdo nesmaže,  ať  zveřejňují  různé  průzkumy  a  testy  z  jakýchkoliv  částí  světa.  Např.  italské  či  korejské  málo  kvalitní  vozy  se  též  nevymažou z  paměti,  i  kdyby  jejich  producenti  se  na  hlavu stavěli. U  nás  je  Škodovka  skoro znakem  úspěšných  podnikatelů  či  managerů,  jinde si  ji  však  kupuje  sociální  povl  (důchodci,  rodiny  s  malými  dětmi,  studenti atp.), a  to  jen  díky  cenovému  podbízení.  Proč   se  tedy  i  u  nás  cenově  nepodbízí?
0 0
možnosti

Kutil

25. 4. 2002 14:32
Re: Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
S tím podbízením v zahraničí bych to neviděl tak jasně. Ani Oktavia ani Fabia nejsou v zahraničí pod cenou a naopak je jejich cena vyšší jak v ČR v porovnání s konkurencí. Problém je v tom, že průměrný Čech nemá ani na to, co si v EU kupují důchodci a studenti. Základní chyba je ale v tom, že Škoda může prodávat vozy za cenu nižší o dovozní clo, které je zátěží pro ostatní výrobce. Bohužel se tak neděje a na dotaz odpovídají, že nestačí vyrábět. Osudná chyba bylo zastavení výroby Felicie, protože ať měla i chyby, byl to skvělý nadčasový vůz s dobrým poměrem cena/výkon. Také hlavní část prodeje Škody letos jsou doprodeje Felicií. Jediný slušný a velmi povedený model je Oktavia a např. v provedení combi 4x4 s motory 1.6 a 1.8T nebo 1.9TDi je nepřekonatelná. Kdyby měla o 5-10cm větší rozvor, tak je Super!! Jak Fabia, tak Superb jsou snahou koncernu vyrobit drahý vůz, který ale nebude konkurovat VW. Tím je budoucnost Škody jasná. Většina obyvatel je ale méně movitá a tak kupují vozy na dolní hranici. Thalie, Matize apod. A mezi těmito vozy by byly Felicie špičkou. Možná zajímavým modelem by byl velkoprostorový vůz s délkou Oktavie, ale s větším rozvorem. To by mohl být velký trhák. Bohužel je ale Škoda plně ovládaná koncernem a nejaký vlastní vývoj a pokrokové řešení nemá naději. Budeme si muset zvykat, že v Čechách už nic pořádného nevznikne, protože všechny podniky budou mít zahraničního majitele.
0 0
možnosti

geroc

24. 4. 2002 10:49
Škodovka
Je zcela jasné že Fabie nemohla nahradit Felicii, a že po doprodání zásob Felicií přijde pokles prodeje bez ohledu na situaci na trhu. Je s podivem, že škodovka si nevyhodnotila co se stane. Protože pokud předpokládala že Fabie plně nahradí Felicii tak marketigově strategie byla a dosud je zcela mimo(viz Renault Thalia).
0 0
možnosti

není důležité

24. 4. 2002 12:45
Re: Škodovka
Nevím, co je  to - "viz  Renault",  ale  Renault  v  ČR  i  SR  drtí  vše.  A  je  to  fajn.  Snad  konečně  ze  silnic  zmizí  monopol  VW  (odbobný  monopol  pamatujeme  z  předrevolučních  dob,  ale  to  ještě  Škoda  byla  AZNP).
Srovnáme-li  Fabii  s  Renaultem  Thalií,  divíme  se,  že  v  našich  končinách  se  ještě  vyskytují  občané, kteří  si  nedokáží  spočítat,  kolik  je  5 + 5  a  kupují  Škodovky!  To,  za  co  si  u  Škody  připlácíme,  je  u  Renaultu  v  základě.  A  tento  základ  není  nijak  finančně  znevýhodněn!  Je  až  s  podivem,  že  s  příplatkovými  výbavami  se  Fabie  může  cenově  vysoce  dostat  přes  Renaulta  Mégane,  a  ten  je  o  třídu  výše!  Auta  Renault  vypadají  na  rozdíl  od  Škodovek  či  dalších  výrobků  koncernu  VW  jako  auta.  Vždyť  jak  nepovedená  je  palubní  deska  VW/Škoda.  Němci  asi  vychází  z  tradic  NDR  a  jejich  Trabantů  -  ti  je  měli  podobné.
Nejsem  žádný  Renault-dealer, ale  někteří  z  rodiny  tuto  značku  vlastní,  takže  mohu  potvrdit,  že  jsou  to  dobře  promyšlená  auta.  A  cenově  skutečně  oproti  jiným  značkám  (nejen  Škodě/VW)  ušetříte.  Snad  Němce  konečně  kopne  ta  jejich  tvrdohlavost  a  uvědomí  si,  že  jim  nepatří  celá  Evropa  či  svět  a  nebudou  své  nepraktičnosti  (tvrdá  sedadla,  "plně  funkční"  /ještě tak,  aby   nebyla  funkční .../  strohá  přístrojová  deska,  nezapuštěné  trabantistické  vnější  kliky  atp.)  dále  vnucovat  ostatním.
Krátká  Fabie  se  dá  srovnat  s  Cliem,  což  je  Thalie  bez  kufru.  Opět  na  celé  čáře  musí  zvítězit  Francouzi!
Jelikož  Fabie  je  miniměstský  nepraktický vůz a  u  nás  poctiví  občané  si  zatím  nemohou  koupit  více  aut  do  rodiny,  vyžadují  univerzální  rodinný  automobil.  A  tím  Fabie  rozhodně  není!  Pokud  chceme  auto  s  kufrem,  musíme  u  verze  Sedan  či  Kombi  neúměrně  připlácet.  A  srovnáme-li  zavazadelník  Thalie  510  l  (stejný  jako  má  o  třídu větší  Mégane),  nemůže  se  Škodovka  s  renaultem  v  ničem  měřit!
Výkřik "SUPERBLB"  je  rovněž  nepovedený.  Srovnáme-li  ho  s  Lagunou,  tak  Laguna  má  vše  a  za  míň.  Snad  jen  díru  v  opěráku  sedadla  spolujezdce  pro  nohy  managera  ne.  Taková  hloupost!  Už  vidím  panského  šoféra   v  plynové  masce ...  A  schránka  na  deštník  s  odtokem  - vždyť papaláši  či  manažeři  deštník  stejně  neužívají  -  auto  je  přiveze  až  před  vchod, neudělají  krok  pěšky ...  nebo  na  ně  čeká  sluha,  který  jim  dveře  otevře  a  drží  nad  nimi  deštník  erární.
Renaulte ČR,  převálcuj  nevzhlednou   tuzemskou  a  německou  výrobu.  Sražte  jim  hřebínek,  ať  nejsou  takoví  hauři:  "nás  se  celosvětová  krize  netýká,  my  jedeme  naplno,  na  sklad  v  žádném  případě  nevyrábíme,  svět  nás  bere":  takhle  se  neoblbovalo  ani  před  převratem.
A  vy ,  potencionální  kupci,  probuďte  se! Nenechte  si  od  dealerů  Škoda  nalhávat,  že  bílá  je  černá  a  černá  bílá.
0 0
možnosti

Mirek

24. 4. 2002 8:23
Hnusné Škodovky
Nedivím se,  že  současné  Škodovky  nikdo  nechce.  Tak  hnusná,  nepraktická,  drahá  auta  se  snad  u  nás  ještě  nevyráběla...  Koupit si je mohou jen  šílenci  a   opravdoví  vlastenci.
Felicie  měly  celkový  design   vydařenější,  zvláště  palubní  desku.  I cena  byla  příznivější,  a  zrovna  tak  by  měla  být  příznivější  u  Fabií  i  dalších  modelů.  Protože:  když  se  vyrábí  u  nás,  kde  jsou  náklady  na  výrobu  značně  menší  než  jinde,  mohla by  být  i  konečná  cena  ještě  mnohem  a  mnohem  nižší  z  důvodů  levné,  vykořisťované  pracovní  síly  v  naší  republice.  Ale  ČR musí  zachránit  zisky  soudruhům  kapitalistům  z  NDR,  když  tam  u  nich  je  výroba  drahá  a  vozy  nejdou  tak  na  odbyt,  jak  by  si  vůdci  přáli. 
Za  peníze,  které  chce  Škoda  za  Fabie,  Octavie  či Superblby,  získáte  zahraniční  produkci  v  daleko  větší  výbavě  a  kvalitě.  Ceny  pojištění  (nepovinného - havarijního)  se  již  srovnaly,  ceny  originálních  náhradních  dílů  Škodovek  (i  těch  nejobyčejněších,  nejmenších)  už  u  některých  hlavně  lehce  poškoditelných  dílů  (plechařina,  skla,   nárazníky,  světla  -  vše  se  ale  opět  vyrábí)  u  nás,  ale  opět  v  podnicích   patřících  kapitalistům)  již  směle  překročily  zahraniční  soupeře,  hodinové  sazby  u  autorizovaných  Škoda Servisů  též.  Autorizovaní    prodejci  Škoda  Vám  i  z  korunové  prkotiny  udělají  zakázku  za  několik   set  (např.  píchnete,  vyměníte rezervu  a  již  s  tím  dle  návodu  k  obsluze  musíte  do značkového !  /neznačkový  by  to  asi  nezvládl ?!/  servisu  ke  kontrole  utažení  kola  správným  momentem    -  že  Vám  naúčtují  i  sejmutí  a  nandání  poklice  ještě  zvlášť,  to  si  buďte  jisti).  Navíc  Škoda  prodražuje  náklady  na  provoz  i  tím,  jak  často  nutí  jejich  majitele  navštěvovat  autorizovaný servis  -  zahraniční  autombilky  prodlužují  intervaly  prohlídek,  Škoda  ne.  Navíc  Vás  tam  nutí  i  při  malém  ročním  kilometrovém  proběhu  do  používání  zbytečně  drahých  zahraničních  olejů  (prý  to  tam  dávají  i  v  provovýrobě - ale  když si  tuto informaci  ověříte  přímo    ve  Škodovce    nebo  u  tuzemského  výrobce  olejů,  zjistíte,  že  Vám  autorizovaní  obchodníci  lhali,  jen  aby  měli  zisky.  Navíc  Vám  tuzemský  výrobce  řekne,  že  olej  vydrží  v  motoru  i  déle  a  že  při  malém  ročním  proběhu  km  je  to  plýtvání  měnit  olej  každý  rok).
Takže  toto  lhaní  se  již  Škodovce   mnohokrát  nevyplatilo.  Pamatujete  ještě  nedávno,  jak  managment  tvrdil, že  jich  se  recese  netýká.  Dělali  haury.  Nyní  na  jaře,  když   všude  prodeje  stoupají,  Škodovka  má  plné  mezisklady  (kdybyste  viděli  kravíny,  stará  nepoužívaná  letiště,  vlečky - divili  byste  se,  kde  všude  Škodovky  tráví  svou  čekací  dobu),  i  když  vedení  tvrdí,  že  na  sklad  nevyrábí.  Ale  vyrábí,  protože  jinak  by  na  prodejnách  neměli  co  ukazovat!  Kdyby  vyráběli  jen  to,  co  si  zákazníci  konkrétně  objednají,  tak  by  nemohli  zákazníkům  nic  hotového  nabídnout k  okamžitému  prodeji,  protože  každý  zákazník  si  auto  co  nejdříve  odebere  a tak by  každý  zákazník    musel  čekat,  až  na  něho  přijde v  systému  řada  (což  je  cca  6 a  více  týdnů).  A  to  by  každý  nevydržel  čekat.  Takže  když  přijdete  k  obchodníkovi,   bude  se  Vám  snažit  různými  psychologickými  nátlaky  prodat,  to  ce  je  skladem  a  mnohdy  Vás  tak  zblbne,  že  koupíte  něco,  co jste  původně  ani
0 0
možnosti

Martin Novák

23. 4. 2002 15:42
Lájoš
Měl bych jednu technickou. Proč je v nadpisu malý "f" u názvu automobilu Felície, když se jedná o název.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.