Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodu trápí konec výroby felicií

Mladoboleslavská Škoda včera potvrdila slabý nástup do nového roku a v údajích za první čtvrtletí přiznala meziroční pokles prodeje o devět procent. Jako hlavní důvod automobilka uvádí konce výroby felicie, s níž se rozloučila v polovině loňského roku. I přes nástup fabie se dosud nepodařilo levnější felicii v sortimentu nahradit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
6.5.2002 16:21

gogo

Mindráky
Jak to tady tak pročítám, tam musím konstatovat že si tady vetšina respondentů pouze léčí svoje mindráky z toho že nemá na nový auto. Nevím proč sem někdo tahá kdo kolik bere peněz, nechápu jak může někdo tvrdit že Škodovky se nekupují že jsou hnusné, když mají suveréně nejvyšší prodej u nás.C o se týče cen, takjasně kraluje Škoda, za Octávii platím havarijní pojištění necelých 5000,-Kč ročně za třeba Renaulta přes dvacet.Co se týče nákladů na servis, je vidět že vůbec nevíte o čem mluvíte.Měl jsem Mercedes, Peugeot, Renault, Ford a spoustu jiných značek vozů, ale nejlevněji vychází prostě Škoda.Proto jsem si koupil Škodu Octavii a ty Vaše závistivý stupidní a nepodložený argumenty jsou mě k smíchu.Až budou jednou Češi hrdí na svou zem jako třeba Němci nebo Američani, tak i Vy budete možná jezdit v nových autech a nebudete tady muset závistivě tlachat!Typickej čech bude radši fňukat nad malou výplatou než by radši začal něco dělat že??
0/0
6.5.2002 13:12

a - ž

Re: Mindráky
Vážený  gogo, to je ale šou si  číst  příspěvky  "závistivců"  Asi  málo  sledujete  polistopadový  vývoj  na  naší  zemičce ...  Jinak  byste  jistě  věděl,  že  normální,  průměrný  občan,  si  na  nové  auto  nevydělá,  i  kdyby  se  rozkrájel ...I  když  člověk  něco  začně  dělat,  skončí  u  fňukání   nad  malou  výplatou,  protože  v  této  zemi  se  jen  vykořisťuje  zbytek  národa,  který  je  rád,  že  má  aspoň  nějakou  práci.  Podívejte  se  laskavě  na  jiné  články  v  diskuzním  fóru  -  zjistíte,  že  v  ČR  si  vyděláte  na  Fabii  za  cca  20  platů,  v   Německu  za   7!  Přitom  u  nás  se  dělá  tempem,  který  by  si  na  Západě  nikdo  z  kapitalistů  nedovolil ...To  je  úspěch  vládnoucí  strany,  co ...  Není  umění,  aby  si  pár  zlodějů  pořídilo  pár  aut  na  úrovni  21.  století,  ale  umění  je,  aby  si  nové  auto  mohl    pořídit      každý,  běžný,  pracující  člověk,  bez  ubírání  si  od  úst  ostatních  běžných   civilizačních  věcí.  V  cizině  taky  každý  nemá  dvě  zaměstnání,   nedře  25  hodin  denně  bez  oběda,  nedělá  vysoce  postaveného  v  zaměstnání,   aby  si  mohl  pořídit  běžnou  věc  -  běžný  automobil.
Češi  ("češi"  možná  ne)  na svou  zem  jsou  hrdí,  ale  Škodovka  již  toho  českého  moc  nemá.  Jen  tu  levnou  prácovní  sílu ...
Co  se  týče  pojištění,  musíte  si  prověřit  trh  a  ne  se  nechat  zlákat   hned  na  první  řeč  nějakým   dobře  školeným  rétorikem,  který  Vám  pak  prodá  i  produkt  na  západní  auto  pro  Vás  krajně  nevýhodný,  ale  on  z  toho  má královskou  provizi ...  znáte  to,  když  ptáčka  lapají,  pěkně  mu  zpívají ...
To,  že  Škodovka  má u  nás  nejvyšší  prodej,  je  dáno  tím,  že  je  na  trhu  relativně  nejlacinější  a  že  potencionální  kupci  jsou  hloupí  a  nechají  se  oblbnout  psychologickými  větičkami   (ty  mohly  fungovat  krátce  po  převratu,  dnes  by  je  měl  mít  každý  prokouklé)  z  úst  dealerů  Škody.  (Ostatně  Trabanti  či  Š 105/120  byly  taky  hnusné  a  každý  je  kupoval,  protože    jiné  značky  nebyly  bez  úplatků  dostupné  pro  širší  veřejnost  nebo  byly  o  trochu  dražší    -  obdobné  je  to  s  postavením  Škodovek  na  současném  trhu  nyní!!!)   Dejte  však  za  naprosto  stejnou  cenu  vedle  sebe  Škodu  Fabii  a  Renaulta  Clio  či  větší  Škodovky  a  Renaulta  Lagunu  či  Mégana  a  uvidíte,  co si  kdo  koupí.  (zde  jsem  vlastně  použil  nesprávné  srovnání,  protože  Renault  je  už  skutečně  levnější  než  Škoda).
Vzhledem  k  tomu,  že  v  rodinách  máme  3  nová,  těžce  vydřená  auta  (1  Škodovku),  lze  opravdu  jen  souhlasit  s  tím,  že  Škodovky  jsou drahé  jak  na  pořízení,  tak  na  provoz  a  že  dá  stutečně  dřinu  na  auto  v  tomhle  režimu  uspořit  a  přitom  nekrást  nebo  nebýt  podnikatelem,  který  si  to  odepíše  z  daní  (pro  všechny  goga,  kteří  jistě  budou  radit,  ať  taky  podnikáme,  1  malý  postřeh:  kdyby  v  této  republice  každý  podnikal  a  tím  pádem  neplatil  žádné  daně  a  platil   jen  minimum na  zdravotní  a  sociální  pojištění,  z  čeho  by  žila  ODS  a  další  soudruzi  Klaus,  Havel,  Mlynář,  Philip   atd.  a  z  čeho  by  kupovali  luxusní  auta,  jezdili  na  státní  či  jiné  návštěvy,  měli  v  parlamentní  restauraci  menu  za  5,--   Kč ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!)
Možná,  že  p.  Gogo  bydlí  v  Praze  či  jiném  větším  městě
0/0
7.5.2002 14:29

a - ž

Re: Re: Mindráky
Možná,  že  p.  Gogo  bydlí  v  Praze  či  jiném  větším  městě.  ZDE  SE  PŔÍSPĚVEK  PŘERUŠIL - NEULOŽIL,  A  TAK  SI  DOVOLUJI  POKRAČOVAT:
Tam  může  být  v  oblasti  Škoda dealerů  konkurence,  a  tak  nešponují  ceny  tak  vysoko  jak  v  menším  městě  s  1  Škoda  obchodníkem.  Ten  Vám  udělá  ze  zdánlivé  maličkosti  několikasetkorunovou  záležitost:  Po  defektu  a  výměny  pneu  v  Návodě  k  obsluze  aut  ŠKODA  se  praví:  co  nejdříve  navštívit  značkový  servis  ŠKODA  za  účelem  kontroly  momentového  dotažení  šroubů  kol  (neznačkový/běžný  servis  by  toto  asi  nezvládl?!).  Značkový  servis  Vám  napočítá  i  montáž  a  demontáž  poklic,  případně  dalších  úkonů,  které  sice  fyzicky  neprovedli,  ale  metodika  Škody  to  předepisuje.   Přitom  Vám  ještě  doporučí  výměnu  klínového  řemene  (i  když  na  něm  není  nic  vidět  a  žádný  speciální  diagnostický  přístroj  na  to  není),  brzdového  obložení,  brdové  kapaliny,  chladící  kapaliny,  média  v  klimatizační  jednotce  a  když  nejste  technicky  fundovaní  a  psychologicky  odolní  vůči  příjemnému,  až  sladkému  nabízení,  vypumpují  z  Vaší  kapsy  ne  několik  set,  ale  několik   tisíc  Kč!  Možná,  že  někdo  (p.   Gogo)  nad  tím  mávne  rukou,  ale  pro  někoho  je  to  podstatná  část  (nebo  celá)  výplaty,  ze  které  je  nutno  zaplatit  ještě  nájem,  plyn,  léky,  elektřinu,  školné,  vodné,  ostatní  živobytí ...
Škoda  má  také  mimo  jiné  předepsánu  výměnu  brzdových  destiček  po  určitém  časovém  nebo   km  proběhu,   ať  jsou  skutečně  opotřebovány  nebo  vydrží  ještě  3  další  servisní  prohlídky.  Škoda  servis  samozřejmě  na  výměně  důsledně  trvá.  U  některých  zahraničních  značek  však  technici  uznají,  že předpisy  výrobce  jsou  nadhodnocené  nebo  jsou  stavěny  pro  jiný,  náročnější  provoz  (např.  v  horských  terénech).  Pak  Vám  samozřejmě  řeknou,  že  je  zbytečné  měnit  destičky,  které  vydrží   ještě  25.000  km  a  Vy  ročně  najedete  jen  10.000  km.  Uspoří  Vám  kapsu  a  Vy  se  k  nim  budete  rádi  vracet,  protože  víte,  že  jednají  férově  a  ne  vykořisťovatelsky.
Dá  se  předpokládat,  že  když  si  p.  Gogo koupil  Mercedes,  že   u  něj  se  opravdu  vše  drahé  (asi  jako  za  komunistů  Tatry   613).  U  Tatrovek  to  však  bylo  známé,  že  i  obyčejný  blatník  stál  za  totáče 5  tisíc  a  tak  si  ji  nikdo  nekoupil.  U  Mercedesu je  to  obdobné,  ale  asi  to  bude  o  nulu  navíc  dražší,  tak  bych  si  tuto značku  taky  nekoupil,  i  když  reklama  mluví  o  jiné  láci.  Tam  se  i  cena  servisních  prací  vyšší,  než  u  lékařských  výkonů,  které  se provádí  na   p.  prezidentovi.
Jestli  si  p. Gogo  koupil  všechny  ty  auta  jako  nová,  nechápu,  proč  skuhrá  nad  drahým  provozem.  Mám-li  na  to,  abych  si  kupoval  každé  3  roky  nové  auto,  měl  bych  mít  i  na  to  ostatní.  Ale  nová  auta  světových  značek  by  neměla   být  každou  chvíli  v  servisu,  podívejte  se  do  statistik  TÜV,  kde  se  umisťují  Škodovky  a  kde  jiné  Vámi  uváděné  značky.
Argumenty,  dle  p.  Goga,  stupidní  a  nepodložený,  bych  si  dovolil  zařadit  opravdu  mezi  seriozní  a   podložený  nesmazatelnou  historií!
0/0
7.5.2002 15:19

YenikP

Chce to obnovu
At se Skodovka nedivi, ze maji maly odbyt, kdyz verejne prohlasi, ze sice uz maji nastupce Octavie, ale ze se soucasna verse jeste dobre prodava, tak nac uvadet na trh druhou generaci, ze? Asi se tedy tak dobre neprodava, kdyz klesa odbyt. Jedine, co trochu zachranuje cisla o prodanych vozech je, ze Skoda vstupuje na nove trhy a tam samozrejme je narust odbytu, kdyz tam zatim Skoda nebyla. Az uvedou novou Octavku za ty dva roky, za ktere to Skoda planuje, tak uz to zase bude technologicky zastarale auto, leda ze by jej zcela predelali, coz urcite neudelaji. Take je to dano tim, ze ji taticek VW nedovoli prijit s necim lepsim nez ma on sam, proste se do Skodovky dava to, co uz je moralne zastarale a co se jeste muze nekde udat. Staci se podivat na Superba a jeho motory. O tridu horsi, rozumnej mene vykonne ci pouze s 5-ti stupnovou prevodovkou, nez poziva VW. Stejne tak neuvazuji o versi kombi, ci 4x4. To by pak byl rovnoceny souper pro Passaty ci jina auta v dane ci podobne tride. Proste je to tak, ze nejvetsi novinky ma Audi, dalsi rok to dostane k dispozici VW a dalsi rok ci dva cekani a pak se muze s danou technologii pochlubit i Skoda a obcas pouze s horsi variantou nez ma v nabidce VW. Stydte se.
0/0
24.4.2002 21:01

Maverick

Superb, motory
Jenom detail. Pokud dobre ctu, tak Superb se da sehnat treba s benzinovim motorem V6 2.8 30V/142Kw nebo dieslem V6 2.5TDI/114kW. Sestistupnova mechanicka prevodovka je rovnez k dispozici.
0/0
24.4.2002 21:16

YenikP

Re: Superb, motory
U tech nejsilnejsich motoru mate pravdu, tak je nabidka stejna, u 2,5TDI je dokonce o 4kW silnejsi v Superbu. Jde vsak o slabsi motory, ktere si myslim jsou take dostatecne. Proc nedavaji i k 1,9 6-ti stupnovou prevodovku a 2,0 nedaji 96kW misto 85kW, kdyz je u VW k disposici? Protoze by najednou vznikla konkurence pro Passata, ze? A to prece oni nechteji.
0/0
25.4.2002 9:09

Mirek

Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
Vzhledem  k  tomu,  že  příspěvek  se  opět  neuložil  celý - nevím  proč -  tak  pokračuji:
Obchodní  Vás  zblbne,  že  si  nakonec  koupíte  něco,  co  jste  nechtěli,  ale  obchodník.
Škodovka  by  tedy  měla  prodávat  vzhledem  k  nízké  kupní  síle  obyvatelstva,  k  levné  pracovní  tuzemské  síle  a  ke  konkurenci  aspoň  o  třetinu  levněji  než  zahraničí.  Je  třeba  obnovit  přezastaralý  vozový  park  žigulíků  a  rakví  řady  120.  Ti  "podvodníci  s   IČEM",  co  díky  kvalitím  porevolučním  zákonům  legálně  okrádají  zbytek  republiky,  jezdí  samozřejmě  v  jiných  značkách.    Běžná  rodina  s  průměrnými  příjmy  (ty  však  bere  menší  část  populace,  většina  na  průměr  nedosáhne)  po  zaplacení všech  běžných  nákladů  na  živobytí  stejně  na  auto  ani  za  10  let  neušetří.  Když  si  ho  vezme  na  jakékoliv  splátky,  než  auto  splatí,  již  se  rozsype  a  je  tedy  opět  potřeba  nového  vozu.  Navíc  řadoví  zaměstnanci  na  rozdíl  od  podnikatelů  (ti  si  dají  do  nákladů  i  toaletní  papír,  když  jim  prodavač  vystaví  strvrzenku  na  něco  jiného,   co  údajně  potřebují  pro  výkon  živnosti)  si  nemohou  dát  do  nákladů  věci,  které  by  sice  potřebovali  do  soukromého  života,  ale  nemohou  to  dělat,  protože   musí  hezky  celou  výplatu  zdanit  a  až  co  zbyde,  mohou  použít  pro  svoji  potřebu.  Je  to  začarovaný  kruh.  Jistě  si  vzpomeneme,  co  nám  slibovali  při  revoluci    mocipáni  z  OF  a  ODS,  kteří  sami  dělají,  to  co  kdysi  kritizovali.  Ale  dnes  jim  to  již  nevadí,  hlavně,  že  to  posloužilo  "dobré"  věci.
Takže  asi  bez  další  revoluce  se  k  lepšímu  nedostaneme ...
Škodovka  je  navíc  ve  vyspělých  zemích   stále   tradičně  považována  za  jakéhosi  outsidera  a  tento  přívlastek  jí  nikdo nesmaže,  ať  zveřejňují  různé  průzkumy  a  testy  z  jakýchkoliv  částí  světa.  Např.  italské  či  korejské  málo  kvalitní  vozy  se  též  nevymažou z  paměti,  i  kdyby  jejich  producenti  se  na  hlavu stavěli. U  nás  je  Škodovka  skoro znakem  úspěšných  podnikatelů  či  managerů,  jinde si  ji  však  kupuje  sociální  povl  (důchodci,  rodiny  s  malými  dětmi,  studenti atp.), a  to  jen  díky  cenovému  podbízení.  Proč   se  tedy  i  u  nás  cenově  nepodbízí?
0/0
24.4.2002 11:31

Kutil

Re: Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
S tím podbízením v zahraničí bych to neviděl tak jasně. Ani Oktavia ani Fabia nejsou v zahraničí pod cenou a naopak je jejich cena vyšší jak v ČR v porovnání s konkurencí. Problém je v tom, že průměrný Čech nemá ani na to, co si v EU kupují důchodci a studenti. Základní chyba je ale v tom, že Škoda může prodávat vozy za cenu nižší o dovozní clo, které je zátěží pro ostatní výrobce. Bohužel se tak neděje a na dotaz odpovídají, že nestačí vyrábět. Osudná chyba bylo zastavení výroby Felicie, protože ať měla i chyby, byl to skvělý nadčasový vůz s dobrým poměrem cena/výkon. Také hlavní část prodeje Škody letos jsou doprodeje Felicií. Jediný slušný a velmi povedený model je Oktavia a např. v provedení combi 4x4 s motory 1.6 a 1.8T nebo 1.9TDi je nepřekonatelná. Kdyby měla o 5-10cm větší rozvor, tak je Super!! Jak Fabia, tak Superb jsou snahou koncernu vyrobit drahý vůz, který ale nebude konkurovat VW. Tím je budoucnost Škody jasná. Většina obyvatel je ale méně movitá a tak kupují vozy na dolní hranici. Thalie, Matize apod. A mezi těmito vozy by byly Felicie špičkou. Možná zajímavým modelem by byl velkoprostorový vůz s délkou Oktavie, ale s větším rozvorem. To by mohl být velký trhák. Bohužel je ale Škoda plně ovládaná koncernem a nejaký vlastní vývoj a pokrokové řešení nemá naději. Budeme si muset zvykat, že v Čechách už nic pořádného nevznikne, protože všechny podniky budou mít zahraničního majitele.
0/0
25.4.2002 14:32

Pavel

Re: Re: Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
No nevím, ale tvrdit, že Felície by byla např. proti Thalii špičkou mně připadá přinejmenším přehnané - a to hodně silně. Jen poměr výkonu motoru a spotřeby je u Thalie přinejmenším o třídu výš. Kolik Felicií má klimatizaci, ABS, 4x airbag, dvojitou optiku, výškově stavitelný volant, posilovače, ... Chtěl bych vidět Felicii jako diesel o 65k se spotřebou pod 4l nafty . Nebo benzín 98k . A Fabie by musela stát o pár desítek procent méně, aby se dala  srovnávat.
0/0
25.4.2002 20:43

X.Y.

Re: Re: Pokračování - příspěvky se neukládají celé!
S tím podbízením v zahraničí bych to viděl jasně! Nelze jistě srovnávat cenu v ČR a v zahraničí, protože díky valutovým kurzům nastavených dle veksláků po převratu s. Klausem vychází zahraniční cena samozřejmě dráž. Vzali-li bychom totalitní kurz marky 4,-- Kčs, nestačili bychom se láci Škodovek v zahraničí divit! Ale to není to hlavní. Cena v zahraniční je vyšší než u nás, ale např. na Slovensku po vynásobení kurzem SKK vychází levněji. Škodovka si je vědoma, že vzhledem ke slovenským platům by Škodovky na Slovenském trhu byly neprodejné. Zvláště, když nyní tam prodejní rekordy láme Renault Thalia...  Něco podobného se snaží tvrdit i managment Škody u nás - "co chcete, vždyť ceny Škodovek u nás jsou pod úrovní zahraničí..."  Bohužel, nikdo není schopen našim papalášům natlouci do hlavy, že srovnávají-li ceny přepočtem kurzu, je potřeba přepočítávat stejně i platy. A to se soudruhům z ODS za těch 12 let jaksi nemůže stále podařit (podařilo se to pro horních 100.000 tisíc, ale to není umění, když naopak zbytek národa tluče bídu, a kdysi ji netloukl - umění je, aby se  podařilo pro celý národ  netlouci bídu a moci si zakoupit po 5ti letech např. nový automobil, tak, jak je zvykem v ostatních zemích, od kterých si stále bereme vzor ve výši spotřebitelských cen.
 Ale teď to hlavní: ceny Škodovek (všech modelů) jsou v zahraničí nižší v porovnání se srovnatelnou konkurencí. Tam je opravdu majitel Škodovky považován za horší sociální vrstvu! Asi tak jako u nás Korejci a Italové. Jestliže si tam někdo vybírá auto v určité kategorii a není nějaký technický či značkový fajnšmekr a nemá nějaké lepší společenské postavení, proč by se nerozhodl pro auto až o třetinu levnější, než stojí srovnatelná konkurence?!
S tou špičkou Felice ve srovnání s Matizem by to šlo, ale s Thalií určitě ne! Matiz je menší auto, ale Thalie je již o něčem jiném. A cena Thalie s množstvím výbavy ve srovnání s Felicií a Fábií je opravdu dobrá. Když si dáte do Fabie  výbavu, kterou má každé civilizované auto, dostáváte se s cenou do segmentu Renaultu Mégane (a to je již auto o třídu výše) či spartánské Octavie). Thalie má navíc zavazadelník 510 l (stejný objem jako u Renaultu Mégane), je to tedy opravdu praktický automobil a vypadá na rozdíl od Škodovky jako auto. 
0/0
2.5.2002 7:44

geroc

Škodovka
Je zcela jasné že Fabie nemohla nahradit Felicii, a že po doprodání zásob Felicií přijde pokles prodeje bez ohledu na situaci na trhu. Je s podivem, že škodovka si nevyhodnotila co se stane. Protože pokud předpokládala že Fabie plně nahradí Felicii tak marketigově strategie byla a dosud je zcela mimo(viz Renault Thalia).
0/0
24.4.2002 10:49

není důležité

Re: Škodovka
Nevím, co je  to - "viz  Renault",  ale  Renault  v  ČR  i  SR  drtí  vše.  A  je  to  fajn.  Snad  konečně  ze  silnic  zmizí  monopol  VW  (odbobný  monopol  pamatujeme  z  předrevolučních  dob,  ale  to  ještě  Škoda  byla  AZNP).
Srovnáme-li  Fabii  s  Renaultem  Thalií,  divíme  se,  že  v  našich  končinách  se  ještě  vyskytují  občané, kteří  si  nedokáží  spočítat,  kolik  je  5 + 5  a  kupují  Škodovky!  To,  za  co  si  u  Škody  připlácíme,  je  u  Renaultu  v  základě.  A  tento  základ  není  nijak  finančně  znevýhodněn!  Je  až  s  podivem,  že  s  příplatkovými  výbavami  se  Fabie  může  cenově  vysoce  dostat  přes  Renaulta  Mégane,  a  ten  je  o  třídu  výše!  Auta  Renault  vypadají  na  rozdíl  od  Škodovek  či  dalších  výrobků  koncernu  VW  jako  auta.  Vždyť  jak  nepovedená  je  palubní  deska  VW/Škoda.  Němci  asi  vychází  z  tradic  NDR  a  jejich  Trabantů  -  ti  je  měli  podobné.
Nejsem  žádný  Renault-dealer, ale  někteří  z  rodiny  tuto  značku  vlastní,  takže  mohu  potvrdit,  že  jsou  to  dobře  promyšlená  auta.  A  cenově  skutečně  oproti  jiným  značkám  (nejen  Škodě/VW)  ušetříte.  Snad  Němce  konečně  kopne  ta  jejich  tvrdohlavost  a  uvědomí  si,  že  jim  nepatří  celá  Evropa  či  svět  a  nebudou  své  nepraktičnosti  (tvrdá  sedadla,  "plně  funkční"  /ještě tak,  aby   nebyla  funkční .../  strohá  přístrojová  deska,  nezapuštěné  trabantistické  vnější  kliky  atp.)  dále  vnucovat  ostatním.
Krátká  Fabie  se  dá  srovnat  s  Cliem,  což  je  Thalie  bez  kufru.  Opět  na  celé  čáře  musí  zvítězit  Francouzi!
Jelikož  Fabie  je  miniměstský  nepraktický vůz a  u  nás  poctiví  občané  si  zatím  nemohou  koupit  více  aut  do  rodiny,  vyžadují  univerzální  rodinný  automobil.  A  tím  Fabie  rozhodně  není!  Pokud  chceme  auto  s  kufrem,  musíme  u  verze  Sedan  či  Kombi  neúměrně  připlácet.  A  srovnáme-li  zavazadelník  Thalie  510  l  (stejný  jako  má  o  třídu větší  Mégane),  nemůže  se  Škodovka  s  renaultem  v  ničem  měřit!
Výkřik "SUPERBLB"  je  rovněž  nepovedený.  Srovnáme-li  ho  s  Lagunou,  tak  Laguna  má  vše  a  za  míň.  Snad  jen  díru  v  opěráku  sedadla  spolujezdce  pro  nohy  managera  ne.  Taková  hloupost!  Už  vidím  panského  šoféra   v  plynové  masce ...  A  schránka  na  deštník  s  odtokem  - vždyť papaláši  či  manažeři  deštník  stejně  neužívají  -  auto  je  přiveze  až  před  vchod, neudělají  krok  pěšky ...  nebo  na  ně  čeká  sluha,  který  jim  dveře  otevře  a  drží  nad  nimi  deštník  erární.
Renaulte ČR,  převálcuj  nevzhlednou   tuzemskou  a  německou  výrobu.  Sražte  jim  hřebínek,  ať  nejsou  takoví  hauři:  "nás  se  celosvětová  krize  netýká,  my  jedeme  naplno,  na  sklad  v  žádném  případě  nevyrábíme,  svět  nás  bere":  takhle  se  neoblbovalo  ani  před  převratem.
A  vy ,  potencionální  kupci,  probuďte  se! Nenechte  si  od  dealerů  Škoda  nalhávat,  že  bílá  je  černá  a  černá  bílá.
0/0
24.4.2002 12:45

Mirek

Hnusné Škodovky
Nedivím se,  že  současné  Škodovky  nikdo  nechce.  Tak  hnusná,  nepraktická,  drahá  auta  se  snad  u  nás  ještě  nevyráběla...  Koupit si je mohou jen  šílenci  a   opravdoví  vlastenci.
Felicie  měly  celkový  design   vydařenější,  zvláště  palubní  desku.  I cena  byla  příznivější,  a  zrovna  tak  by  měla  být  příznivější  u  Fabií  i  dalších  modelů.  Protože:  když  se  vyrábí  u  nás,  kde  jsou  náklady  na  výrobu  značně  menší  než  jinde,  mohla by  být  i  konečná  cena  ještě  mnohem  a  mnohem  nižší  z  důvodů  levné,  vykořisťované  pracovní  síly  v  naší  republice.  Ale  ČR musí  zachránit  zisky  soudruhům  kapitalistům  z  NDR,  když  tam  u  nich  je  výroba  drahá  a  vozy  nejdou  tak  na  odbyt,  jak  by  si  vůdci  přáli. 
Za  peníze,  které  chce  Škoda  za  Fabie,  Octavie  či Superblby,  získáte  zahraniční  produkci  v  daleko  větší  výbavě  a  kvalitě.  Ceny  pojištění  (nepovinného - havarijního)  se  již  srovnaly,  ceny  originálních  náhradních  dílů  Škodovek  (i  těch  nejobyčejněších,  nejmenších)  už  u  některých  hlavně  lehce  poškoditelných  dílů  (plechařina,  skla,   nárazníky,  světla  -  vše  se  ale  opět  vyrábí)  u  nás,  ale  opět  v  podnicích   patřících  kapitalistům)  již  směle  překročily  zahraniční  soupeře,  hodinové  sazby  u  autorizovaných  Škoda Servisů  též.  Autorizovaní    prodejci  Škoda  Vám  i  z  korunové  prkotiny  udělají  zakázku  za  několik   set  (např.  píchnete,  vyměníte rezervu  a  již  s  tím  dle  návodu  k  obsluze  musíte  do značkového !  /neznačkový  by  to  asi  nezvládl ?!/  servisu  ke  kontrole  utažení  kola  správným  momentem    -  že  Vám  naúčtují  i  sejmutí  a  nandání  poklice  ještě  zvlášť,  to  si  buďte  jisti).  Navíc  Škoda  prodražuje  náklady  na  provoz  i  tím,  jak  často  nutí  jejich  majitele  navštěvovat  autorizovaný servis  -  zahraniční  autombilky  prodlužují  intervaly  prohlídek,  Škoda  ne.  Navíc  Vás  tam  nutí  i  při  malém  ročním  kilometrovém  proběhu  do  používání  zbytečně  drahých  zahraničních  olejů  (prý  to  tam  dávají  i  v  provovýrobě - ale  když si  tuto informaci  ověříte  přímo    ve  Škodovce    nebo  u  tuzemského  výrobce  olejů,  zjistíte,  že  Vám  autorizovaní  obchodníci  lhali,  jen  aby  měli  zisky.  Navíc  Vám  tuzemský  výrobce  řekne,  že  olej  vydrží  v  motoru  i  déle  a  že  při  malém  ročním  proběhu  km  je  to  plýtvání  měnit  olej  každý  rok).
Takže  toto  lhaní  se  již  Škodovce   mnohokrát  nevyplatilo.  Pamatujete  ještě  nedávno,  jak  managment  tvrdil, že  jich  se  recese  netýká.  Dělali  haury.  Nyní  na  jaře,  když   všude  prodeje  stoupají,  Škodovka  má  plné  mezisklady  (kdybyste  viděli  kravíny,  stará  nepoužívaná  letiště,  vlečky - divili  byste  se,  kde  všude  Škodovky  tráví  svou  čekací  dobu),  i  když  vedení  tvrdí,  že  na  sklad  nevyrábí.  Ale  vyrábí,  protože  jinak  by  na  prodejnách  neměli  co  ukazovat!  Kdyby  vyráběli  jen  to,  co  si  zákazníci  konkrétně  objednají,  tak  by  nemohli  zákazníkům  nic  hotového  nabídnout k  okamžitému  prodeji,  protože  každý  zákazník  si  auto  co  nejdříve  odebere  a tak by  každý  zákazník    musel  čekat,  až  na  něho  přijde v  systému  řada  (což  je  cca  6 a  více  týdnů).  A  to  by  každý  nevydržel  čekat.  Takže  když  přijdete  k  obchodníkovi,   bude  se  Vám  snažit  různými  psychologickými  nátlaky  prodat,  to  ce  je  skladem  a  mnohdy  Vás  tak  zblbne,  že  koupíte  něco,  co jste  původně  ani
0/0
24.4.2002 8:23

Martin Novák

Lájoš
Měl bych jednu technickou. Proč je v nadpisu malý "f" u názvu automobilu Felície, když se jedná o název.
0/0
23.4.2002 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.