závěr závěru
"Zakomplexovaní pitomci, kteří kritizují Škodovky nebo na ně nemají" asi ví, proč ta kritika. Proč by měli mít na Škodovku, když mají na jiný výrobek, který vypadá aspoň jako auto? Proč platit za stejnou kvalitu více, když lze pořídit za méně? Ti, co mají Škodovky, si myslí, že mají to nejlepší a nejvýhodnější na světě. Dejte si na svá auta cenovky, ať každý vidí, že na to máte. Ale každý také uvidí, jak nevýhodný obchod jste uzavřeli. Ale někdo si na Vás namastí kapsu, a to je jistě dobře pro další růst bohaté sociální třídy. Tak už se probuďte. V dnešní konkurenci získáte za menší peníz lepší auto! Láce Škodovek je již minulostí! I představenstvo to oficiálně přiznalo se zrušením výroby Felicií a s uvedením Fabie na trh. Škodovka svým designem a posloucháním Němců značně zaostává. Srovnejte Škodovku např. s Renaultem Lagunou. Cenově se stejnou výbavou Škodovka prohrává, u Škodovky je řada věcí navíc jen za příplatek, mnohdy ceny příplatkové výbavy jsou vyšší než u zahraniční konkurence. Na to, že Škodovka využívá levnou pracovní sílu a nákup zahraničních komponentů ve velkém, by měly být její ceny o 1/3 až o 1/2 nižší. To je však utopie. Hodinové sazby autoservisů Škoda pomalu dýchají na Mercedesy, ceny náhradních dílů Škodovek (hlavně těch lehce poškoditelných - skla, světla, plechařina atp.) již jsou taky na stejné výši jako ty zahraniční, mnohdy i vyšší. O povinném ručení nemluvě, tam zatím rozhoduje objem motoru a nepovinné pojištění díky spolupráci dovozce s vybranou pojišťovnou a ještě s bonusem rovněž sráží ceny pojistek dolů. Zkrátka začíná platit, že Škodovka se stává symbolem luxusu a úspěchu (týká se však pouze ceny!). Přijede-li na obchodní jednání člověk ve Škodovce, nepoznám, jestli ta jeho Škodovka je na 400 000 nebo za milion (nemá-li na ni výše zmiňovanou cenovku), takže si v každém případě myslím, že má obyčejnou Škodovku, kterou si na Západě kupují lidé z horších sociálních vrstev. Úspěch a postavení mi tedy Škodovkou určitě neprokáže. Jeho image se tím nezvýší, ba naopak! Ale on si myslí tvrdohlavě své, asi jako většina Němců a VW...
Škodovku tedy hájí hlavně lidé neznalí, s malým rozhledem a vlastenci, zkrátka konzervativní lidé. A pro ty je také Škodovka hlavně určena, tímto zařazením se již netají už ani VW. Pozor ale, na Škodovkách již toho tuzemského moc není (kromě laciné pracovní síly). Navíc orientace na zahraniční dodavatele v případě silné koruny, daňové prázdniny a odvod zisku mimo Českou republiku moc naší churavé ekonomice nepomohou.