Pokolikáté již?
Pokolikáté již Škodovka na jaře omezuje výrobu? Ekonomická situace Škodovky asi nebude nejpříznivější...Všude jinde na jaře prodeje stoupají, někde ale ne! Asi odéesácké ekonomice konečně dochází dech! Pamatujeme, za občanského fóra taky ještě chvíli ekonomika jela díky komunistům. Ale nyní to můžeme shodit na Usáma Ládinka, v Americe ni přece nic jiného nekupují než Škodovky.
Pamatujete, jak zástupci Škodovky dělali haury, když se jim vytýkalo, že Fabie jsou někde cenově jinde než Felicie? "My nechceme, aby Fabie byla v segmentu levných aut, tam již Škodovka zkrátka nepatří" - tvrdili. A najednou, co by za to dali, kdyby výroba Felicií ještě pokračovala. Ne každý má na nové auto, a když ano, tak se za ty peníze rozhodne pro jinou značku, která toho nabízí podstatně více. Jen si vemte, co za stejný peníz nabízí v serii Renault Thalia či Clio - a vypadají na rozdíl od Fabie jako auto.
Obdivuji vlastenectví níže píšících kupců Fabií. Co se Vám stalo, že jste se rozhodli pro tak ošklivý automobil? Tvrdé sedačky, nepohodlné pružení vozu zvláště na nerovnostech (Škodovka má pojem "kostřitřas" již z éry komunistů - to žigulící vycházející z koncepce Fiatů starších již tehdy o 20 let byly oproti Š 105/120 Rollsy ...) Konstruktéři zapomněli u Fabie pro náš trh na důležitou věc: zavazadelník! Na západě, kde si Fabii kupují sociálně slabší občané (důchodci, studenti, nezaměstnaní), tam to možná nevadí, ale u nás je Fabie považována za univerzální rodinný automobil, a tam byl nějaký zavazadelník měl být. Neúměrně dražší verze Sedan či Kombi toto neřeší vzhledem k pře-pře-přemrštěné ceně (ta je i u krátké verze přemrštěná). Palubní deska je příšerná všeobecně u všech německých vozů. Výrobce sice zdůrazňuje, že je plně funkční (ještě aby nebyla ...), ale připomíná to další výkvět Německa - Trabanta! Všude ve světě dělají čelní masku tak, že světlomety se rozšiřují od středu ke krajům do blatníků. Škodovka to udělala přesně naopak (a nejen u Fabie, ale i u Superblbu)-světlomety se rozšiřují ke středu, k chladiči. Ó, jak designérsky originální, bohužel ale hnusné. Doporučoval bych Škodě v rámci inovace ještě další originalitu umisťovat přední blinkry místo ke kraji do blatníků do středu, opět ke chladiči - myslím, že toto začal používat VW - ó jak opět nevkusné... Kdo by hledal blinkry někde mimo okraj? Vždyť před převratem i u nás platila nějaké technické normy, kde byly dány míry, co kde a jak na vozidle musí být umístěno. Copak to se Klausovu režimu taky nelíbilo? Opět to měl vyřešit trh?
Již jen očekávám zprávy, kdy Škodovka bude propouštět, i když to ještě nedávno vyvracela, byla silná v kramflecích. Někteří její dodavatelé s tím už začínají ...