Diskuze

Majitelé octavií musí kvůli ABS do servisů

Vlna kontrol vozů, která v poslední době zasáhla několik evropských automobilek, se nevyhnula ani škodovce. Tuzemský výrobce povolá k preventivním kontrolám zpět do servisů okolo 19 tisíc vozů Škoda Octavia. Jak potvrdil mluvčí Škoda Auto Evžen Krauskopf, konkrétně v Česku navštíví servis 3063 majitelů octavií, které jsou vybaveny systémem ABS a z výrobních linek sjely v období mezi březnem a zářím 2001. Dle posledních vyjádření automobilky již polovina dotčených octávií s ABS preventivní kontrolou prošla a dosud nebyla zjištěna žádná závada.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirka

11. 6. 2002 0:09
Poridte si poradyn auta ...
Nevim co tady resite. Neni dobry si poridit auto, kde se necha ABS vypnout uplne ? Mam AUDInu a muzu si ABSko zapinat a vypinat dle libosti ... :-)
0 0
možnosti

Milan

7. 6. 2002 14:03
Ktere to jsou modely ?
 Neni zcela jasne ktere modely mel autor clanku ny mysli:
Vyrabi se.
1. bez cehokoliv
2. ABS + MSR + MBA
3 ABS + MSR + MBA + ASR
4.ABS + MSR + MBA + ASR + ESP
 Takze o ktery typ se jedna ? neni mi to jasne ?
 
0 0
možnosti

Babajáro

7. 6. 2002 10:29
Antiblock on the block
U nás v Negérii ABS nemáme, a jsme na rozdíl od Vás na MS. Tak se běžte klouzat  při přerušovaném styku brzd.
0 0
možnosti

Dalibor

7. 6. 2002 9:53
Bez ABS se musí trénovat
S brzděním je to jako se vším. Kdo si troufne tvrdit, že se dá bezpečně brzdit bez ABS musí být hodně vyježděný a musí mít dobře otestované mezní možnosti chování svého auta i v situacích jaké se denně nevyskytují. Mezní možnosti jsou u každého auta jiné. Protože většina řidičů nema čas ani potřebu trénovat jak se jejich auto chová v extrémních situacích, je pro ně nejlepším řešením právě zmíněné ABS a vyšší brzdné systémy. Pokud se dostanou do takové situace auto jim pomůže samo. Když jem jezdil s vozem bez posilovače řízení a brzd, tak jsem naprosto přesně pociťoval ve volantu i v pedálu brzdy jestli se kola točí, nebo jsou zablokovaná a ještě k tomu napomáhal sluch. V dnešních těžších odhlučněných autech s posilovači se nedá tak přesně vystihnout okamžik kdy kola ztrácí adhezi. Sám vlastním vůz bez ABS jsem se svým vozem "srostlý" a přeto mám v zimě mnohdy nepříjemný pocit, jakobych na brzdy nestačil - při doteku brzdy se hned zablokují při povolení zase nebrzdí a tak se to opakuje - však to znáte ....... ABS!
0 0
možnosti

Dalibor

7. 6. 2002 11:54
Re: Bez ABS se musí trénovat
Koukam, ze jsme si zvolili stejn Nick, ale to nevadi. Ja mam auto s ABS a posilovacem rizeni, manzelka ne. Je to teda sila presednout do jejiho auto. To auto se chova uplne jinak. Dost tezko se to porovnava. U auta s ABS je i posilovac brzd. Tam je jasne videt, ze proste zastavim drive nez auta bez posilace. To je jedne z problemu na dalnicich. Kdyz jedou auta stejne rychle a zacnou vsechna najednou brzdit, tak bez posilave proste narazi do toho vpredu. Jednou jsme mel stesti, kdyz jsme mel auto bez posilace a zacal brzdit, auto predemnou uz skoro stalo a ja jsme ho minul o 20 metru. jeste ze v pravem pruhu bylo volno. Takze ABS, ESP a podobne veci maji neco do sebe. Nastesti nemam octavii, takze nemusim kvulitomu do servisu
0 0
možnosti

GOLF

7. 6. 2002 5:40
Nejenom Octavie
Mám Golfa z dubna 2001 a byl jsem vyzván také ke kontrole ABS a výměně. Jak je možné, že se mluví jen o Octavii a o Golfech se mlčí a to je to autíčko o třetinu dražší s tím stejným vybavením jako Octavie v čem je tedy lepší, když je dražší? je to podvod
0 0
možnosti

joryk

6. 6. 2002 23:00
ABS
No - je pravda, že dobrý řidič může nahrazovat ABS přerušovaným brzděním, ale rozdíl je v tom, že ABS pozná automaticky a vždy, kdy je přerušované brzdění třeba. Je fakt, že například mně se při 30 000 km za rok zapne ABS tak dvakrát - třikrát do roka, ale zaplaŤ pánbu za ty chvilky, kdy se tak stane. Většinou jde o desetiny vteřin.
0 0
možnosti

Sketch

7. 6. 2002 8:47
Re: ABS
Pokud mne pamet neklame tak ABS dokonce vyhdnocuje prokluz jednotlivych kol a prizpusobuje prerusovani brzdeni pro kazde kolo zvlast. Takze bych rad videl toho dobreho ridice, ktery toto zvladne jednim pedalem... Najezdim toho hodne a radsi si vyberu slabsi motor s dobrymi brzdami, nez silny motor se standardnimi brzdami.
0 0
možnosti

ILUNaxiel

6. 6. 2002 21:18
Mno...
...je pravda, že jsem si také všiml jisté zmatečnosti co se odbornosti článku týká. Nejsem sice nějaký extra odborník přes auta, ale ten článek působí opravdu hodně amatérsky. Nemá ale na aktualitu o pádu větroně u které se moje kolegyně, která na větroni létá, skoro válela smíchy po podlaze (nikoli z důvodu, že by ten článek byl tak veselý, ale spíše proto, jaká "fakta" v něm byla obsažena). Mám dojem, že pro iDnes píše až nezdravě mnoho "amatérů." *Jinak k ABS - já bych to nechtěl ani za nic. Ano, asi může pomoc za zhoršených podmínek, nicméně na suchu vyhraju na brzdy i s favoritem.... A podle mně skutečně dobrý řidič takovéhle fíčurky nepotřebuje. *Mimochodem - docela dobré koupit si auto za Xset tisíc a následně se dozvědět že nebrzdí tak, jak by mělo.... To jsem si myslel, že tohle se může stát jen u jednoho nejmenovaného ale hodně známého autobazaru :)))
0 0
možnosti

Fantom

6. 6. 2002 22:21
Re: Mno... ABS favorit x octavka
Souhlasim s absolutni zmatečností tj. nejednoznačností článku, ale řekl bych, že to není až tak podstatné, kdo chce ať si zavolá 0800 škodovku a uvidí, či uslyší nebo ať si dojede do "slušnýho" servisu škodovky a bude chytřejší, to platí obecně o všech novinách, číst poslouchat, ale prověřovat a věřit sám sobě. Oni to dělaj jako praci novinářskou a ne jako specialisti dej jim o sledovanost a o prachy což se jim nedá vytýkat.
Ale k tomu ABS, absulotně nevíš co píšeš, měl jsem octávku bez ABS a teď s nim a můžu potvrdit, že bez toho je to pěkný kafe a pokud si toho favorita naložíš na 1300kg, jako váží moje octávka tak si to s tebou klidně rozdám a na 100% i na asfaltu vyhraju. Najezdim toho hodně a tak mi tam občas něco skočí ať už dítě na přechodu či kočka, a bez toho ABSka se Ti začne kouřit vod kol a jede to jak sáňky a nikam s tim nehneš a máš strach co se stane. A s ním to brzdí jak blázen a navíc se s tím dá ještě měnit směr což považuju za ještě větší výhodu ! Bez ABS nikdy !
Nedá se ale porovnávat favorit 800kg s 1,3 tunovým tankem !A tomu dítěti který letí za míčem žádnej "skutečně dobrej řidič" nepomůže ani kdyby jel 40 km/h. a ABS jo ! Do těžkýho auta těžkou výbavu  !
0 0
možnosti

Vyči

6. 6. 2002 20:34
Trouba autor
Pánové, Vaše diskuse je o ničem. Tady nejde o nejednoznačnost, ale o neznalost autora. V jednu chvíli mluví o brzdovém asistentu, ale přisuzuje mu zkratku ABS. Plete si dva rozdílné systémy s podobnými zkratkami ABS a BAS. Protože zatímco BAS je montováno standartně, ABS a třeba ASR ne. Takže ti, kdo si nepřiplatili, mají smůlu. Jinak ten, kdo to psal, zaslouží pohlavek.
0 0
možnosti

xtreme

6. 6. 2002 19:59
CR
Připadá mě srandovní,jak málo lidí tady je ochotno si za ABS připlatit
0 0
možnosti

Anglicky pacient

6. 6. 2002 19:48
No precti si nasledujici odstavec z clanku: Akce se týká pouze mladoboleslavského zástupce nižší střední třídy, který je vybaven výhradně systémem ABS. Na octávie bez brzdového asistenta či na vozy navíc vybavené například systémem ASR se kontrola nevztahuje. Kdyby v te prvni vete na konci bylo "... systemem ABS a soucasne brzdovym asistentem", mel bys pravdu. Takhle to autor napsal dost nejednoznacne.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!