konec vodníků (fábií) v Čechách
Škodovka oznámila, že uvažuje o ukončení výroby fábií ve Vrchlabí. Domnívám se, že je již rozhodnuto. Tak nepodařené automobily zkrátka na odbyt jít nemohou! Nebude brzy na řadě mateřský závod v Boleslavi? Či aspoň nějaký velký facelift vnitřku i vnějšku či ceny? Vždyť ve vyspělých státech se též prodává ve srovnání s vyspělou zahraniční konkurencí značně pod cenou! Jak se nechali slyšet generálové z VW, Škodovka je řazena do konzervativních značek a také, že na trhu má místo vedle Hyundaie (nebo tak nějak - prostě asijskou podbízivou produkcí). Tím snad řekli vše a není třeba diskutovat o nějaké další světovosti Škody.
Ještě ke stížnostem Škodovky na kurz koruny a ztrátám při vývozu: Škodovky jsou z velké části montovány z dovezených komponentů, takže silná koruna by se měla v tomto případě projevit a tato auta by měla stát méně, než stojí (a to hlavně na tuzemském trhu, v cizině se již pod cenou prodávají dlouho - jak uvádím výše!). Vždyť i řada prodejců zahraničních značek musela reagovat snížením finálních cen! Takže tvrzení o ztrátách z vývozu jsou určena jen pro opravdové hlupáky, normální člověk na to nemůže naletět! Nyní dokonce prosákla informace, že i přes značný pokles prodeje Škodovka dosáhla 3 x většího zisku než v jiných, daleko příznivějších obdobích! To je výsměch A jak je vše rozporuplné...
Co drží zatím Škodovku nad vodou, jsou zastárlé Octávie a Superblby, ve kterých podnikatelé ráno tahají mouku na knedlíky a čerstvé pečivo z koloniálů do svých vývařoven a o víkendu sekačky na své anglické trávníky. Prostě užitkový vůz pro exhibicionisty. Už vidím, jak by do takovéto značky usedl nějaký nadutý manager či vládní činitel. Ha ha ha ...