Diskuze

Vodíková honda bude od podzimu v běžném provozu

Japonská automobilka Honda oznámila, že od letošního podzimu hodlá "vypustit" do běžného provozu třicet experimentálních automobilů FCX na vodíkový pohon. Auta by měla být pronajata státním a jiným institucím v Kalifornii a Japonsku. Honda chce uvést vůz s revoluční technologií pohonu jako první, na obdobných strojích však pracuje i automobilka General Motors.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Anti-AntiGlobal

31. 7. 2002 15:58
Arabove zacnou pracovat ??? :-)
No mozna budou muset . Za vsechny ty prachy co vydelali na rope zavlazej pouste a zacnou pestovat brambory. To asi AlSrajde vyschne pramen , a nebo vymeni samopal za utocnou bramboru .
0 0
možnosti

petrklic

30. 7. 2002 21:21
Vivat vodík?
Tak už je to tu zas? To přeci není kumšt vyrobit vozidlo s vodíkovým pohonem. Ani není problém s nádržemi, kryogenní jsou na špičkové úrovni a a metahydridové zas relativně levné i když těžké, ale hlavní problém je samotné palivo a je jedno, zda-li se jedná o vozidlo s palivovými články, či vozidlo se spalovacím motorem. Kde proboha ten vodík vezmeme? To ať si tyto automobilky zodpoví.
0 0
možnosti

G.J.R.

31. 7. 2002 11:30
Re: Vivat vodík?
No zatím jsou to jenom první krůčky tímto směrem, takže výroba vodíku zatím není pro automobilky klíčovým problémem, ale jednou bude. Vodík se vždy získával a bude získávat elektrolýzou z vody. Jiné způsoby jsou a budou jen okrajové. Je to dost náročné na elektrickou energii, ale výhledově je to nejperspektivnější palivo v dějinách lidstva kvůli zásobám vody v oceánech. Předpokládá se, že až si věda poradí s řízením termonukleární fúze (což zatím neznamená blízkou budoucnost v horizontu několika let), bude navždy s palivem vystaráno. Bude to elegantní koloběh. Vodík se v reaktoru bude syntetizovat na hélium a s pomocí obrovského množství získané energie se bude vyrábět elektrolýzou tentýž vodík jako palivo pro "reaktory" i pro auta.....
0 0
možnosti

LuK MaK

30. 7. 2002 7:42
Bezpečnost
Jak to bude s bezpecnosti, je to stejne jako pri pohonu na plyn
0 0
možnosti

Karel

30. 7. 2002 10:49
Re: Bezpečnost
Myslím, že to bude trochu obtížnější, protože stlačit efektivní dávku vodíku je údajně i takový technický oříšek. Zkapalněný vodík musí být silně podchlazený, nádrž pak musí být adekvátně izolovaná atd., zkrátka není to dopracovaná technologie. 
0 0
možnosti

Kacirek

29. 7. 2002 23:51
Jak drahy bude provoz?
Zajimalo by me kolik bude stat vodik? Pokud bude stat vice nez benzin a provoz auta bude stat vic tak si myslim ze lidi nebudou chtit jezdit na vodik.Kolik lidi si koupi auto jen kvuli ekologii? Zas tak daleko v Evrope nejsme jako treba Nemci kteri budou asi nejvetsi odberateli ekologickych aut.
0 0
možnosti

Karel

30. 7. 2002 10:45
Re: Jak drahy bude provoz?
Myslím, že o konečné ceně paliva stejně rozhodne výše spotřební daně a ta zase bude vysoká tak, aby výnos byl srovnatelný s benzínem, jen zpočátku bude možná trochu motivační, aby se to "jako" vyplatilo ekonomicky, ale zůstává zatím otázka, jestli tohle bude ta definitivně správná cesta, jak zvýšit ekologii provozu a nahradit vyčerpávající se ropu (a udržet celý ten dopravní byznys).
0 0
možnosti