Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kolik potřebujete místa v kufru auta?

Redakce MF DNES a iDNES podrobila zajímavému srovnávacímu testu tři automobily - zástupce svých tříd. Mladá rodina se dvěma dětmi se chystá na dovolenou a snaží se do zavazadlového prostoru svého vozu dostat všechny věci. K dispozici pro naložení má kombík od malého auta (minikombi), větší kombi a malý poloužitkový vůz (minivan). Rozhodovala velikost kufru s důrazem na praktičnost při nakládání.Hlasujte o praktičnosti jednotlivých tříd aut ZDE!Ve středu 14. srpna si můžete přečíst, jak test dopadl, do té doby chatujte!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Senegalec

20. 9. 2002 9:40
V našej rodine sa to rokmi vykrištalizovalo takto.....
Denne so ženou dochádzame do práce autom, ona má Hyundai (nedám na neho dopustiť, má 55 000 km ani som sa nedotkol) ja jazdím Wolkswagen Polo.
 Na vozenie veľkých predmetov  a cesty na chalupu v Tatrách máme 5 ročnú Škodu 1203 (ináč  TAZ 1500,katalyzátor, 5 rýchl.prevodovka - max. rýchl. 130 km/hod ) Do nej naložím decko,ženu, zajaca, psa,cirkulár po oprave a ešte ostane miesto i pre nábytok.Medzi prednými a zadnými sedadlami je malý bufet(s Demänovkou a Becherovkou), ten sprijemní cestu z BA pod Chopok  (2.5 hod).
  A na dovolenky chodíme letecky. Dnes je europská dialničná sieť preťažená, plná rôznych obmedzení a poplatkov,  takže podľa môjho názoru vôbec nesplňuje nároky na rýchlu, pohodlnú a bezpečnú dopravu.
 
0 0
možnosti

Luděk

21. 8. 2002 17:28
Kompromis
Já jsem vyřešil problém velkého kufru a rozumných provozních nákladů (denně najedu do práce a zpět necelých 200 km) koupí ojetého Peugeota 405 Kombi v dieslu /1993/. Kufr skvělý - dostanu tam bez větších problémů 4 horská kola nebo kočárek s bagáží na dovolenou. Pořizovací cena 150 000 Kč (v r. 2000) a spotřeba do 6 l nafty je podle mně téměř ideální.
0 0
možnosti

Miroslav_Vladim@seznam.cz

19. 8. 2002 15:07
Jde o to naco
No, když bych měl jezdit s autem do práce, tak bych klidně jezdil s kitem Lotusu seven.Když ale potřebuju naložit manželku, dvě děti v sedačkách a babičku...Pak je většina "pětisedadlových" aut k ničemu, kufr nekufr.Auta se šesti a více sedadly se považují za luxus a podle toho i stojí.
nevím jaká je skutečnost, ale (mě se líbící) Renault Espace vyšel v německých testech technických kontrol jako pěkný šrot, takže kupovat tříletý vůz...
Panu Pavlovi bych odepsal, že bych netahal spoustu věcí sem a tam, kdybych měl jistotu, že mi někdo chalupu "nevybílí" a pojišťovák vykouzlí něco víc než kyselý škleb (zatím jsem "byl" čtyřikrát).Něco jiného bude, až budu moct chlapa, kterýho chytnu, jak táhne mý kolo z rozšťípaný kůlny pryč počastovat na svým pozenku místo řevu kulkou a to i mezi lopatky.Dneska abych se mu eště omluvil, že se škřábnul o plot.
0 0
možnosti

ryzner

10. 8. 2002 10:41
Kufr a přístup do něj
Málo se tady píše i o způsobu nakládání. K čemu mi je např. VW Passat, popř. nová Vectra, Mondeo - když koncepcí to jsou sedany. Kufr sice objemově velký, ale otvor pro nakládku věcí hrozný...nedáte tam ani diplomatku na výšku, o televizi a větší krabici ani nemluvě. ale např. do Octavie s výklopnými pátými dveřmi natáhnete po sklopení sedaček i lednici (televizi, pračku, sekačku na trávu, kočárek) prostě věci, které běžný člověk potřebuje odvézt. A místo na zadních sedadlech, kolik dospělých tam běžně jezdí a kolikrát tam seděl kdo z vás.....pro děti naprosto o.k.
0 0
možnosti

martin

8. 8. 2002 11:22
stačí malé
Pánové nevím co řešíte, jsme čtyřčlenná rodina, jezdíme dvakrát do roka na dovolenou, zimní a letní, o víkendech na výlety a v pohodě se vlezeme do Corsy. V kufru tři velké tašky + lyžáky a boby, na střeše lyže nebo kola, na zadních sedadlech autosedačky. Přesto většinu roku jezdíme po městě. Nízká spotřeba, pojistka, atd. Takže pro průměrnou českou rodinku není jistě MPV výhodná investice, leda že by byla "sedmičlenná".
 
0 0
možnosti

Tomáš Langer

8. 8. 2002 15:01
Re: stačí malé
Hele, tohle je diskuze, kterou ani jeden z nás nemůže vyhrát .
 
Ale diskuze je od toho, aby člověk měl o čem přemýšlet, ne?
Takže moje odpověď:
S lyžema nebo kolama na střeše si netroufnu zastavit u hospody, nedejbože obchoďáku, kde na auto nevidím. Asi bych ty kola viděl naposledy v životě - celou dobu bych se bál, že mi je někdo ukradne. Takže jsem hodně omezený v tom, co mohu dělat. Pokud mám věci, které u malého auta musíte strčit na střechu, uvnitř auta, je riziko krádeže mnohem menší (vyzkoušeno týdenním pobytem s koly v Jižních Čechách před měsícem).
Znám i sedmičlenné rodiny , ale ty fakt u nás nejsou běžné . Ale když pojedete s rodinou na víkend k rodičům a budete si chtít udělat společný sobotní výlet, budete muset jet dvěma auty. V tu chvíli je spotřeba na straně MPV, do kterého se pohodlně vejdete všichni a spotřebujete nějakých 8,5 l/100 km. I kdybyste jeli dvěma Corsami se spotřebou 5,5 l/100 km, zaplatíte na beznínu o polovinu víc a ještě budou muset řídit 2 lidé.
 
Pokud se týká pojistky, tu zase bohatě vynahrazuje pořizovací cena ojetého auta. Všechna starší auta s objemem nad cca 1,6 l jsou totiž výrazně levnější, a ten rozdíl oproti stejnému autu s malým motorem vydělá klidně na 3-5 let dražšího povinného ručení. Lidi totiž vidí jenom tu cifru, kterou musí zaplatit, ale nedchází jim, že se platí jednou ročně a ne měsíčně jako třeba inkaso, se kterým to podvědomě srovnávají .
 
Tomáš
0 0
možnosti

theo

7. 8. 2002 19:41
méně je někdy více
Mám představy o kufru omezený spíš z druhé strany - nechci auto s kufrem přes 400 litrů, na druhou stranu pod 350 by to jít nemělo. Jsme rodina s 2 dětmi a 340 litrů je i na dovolenou OK. Spíš než litry mě osloví variabilita - Octavii bych nikdy nechtěl, nohy si do kufru nedám, zato třeba Stilo s posuvnejma zadníma sedadlama - to je můj favorit.
0 0
možnosti

Lukas

9. 8. 2002 11:11
Re: méně je někdy více
Určitě bych Stilo nehodnotil jenom podle kufru a jeho variabilitě, co se týče ostatních krytérií si myslím že je třeba Focus nebo Golf IV mnohem lepší
0 0
možnosti

haha

7. 8. 2002 10:18
NA CO?
Nebudu přeci kupovat stěhovák protože jedu jednou za rok na dovolenou.Takové MPV,SUV nebo větší kombi je v běžném každodenním provozu poměrně nepraktické.O ekonomické stránce versus skutečnému využití se nemá cenu rozepisovat.Je to hlavně módní záležitost a snaha ukazovat na veřejnosti "že na to mám" a jaký jsem "highway king".Znám několik majitelů MPV nebo SUV v mém okolí a většinou jsou to úspěšní postarší podnikatelé,kteří nemají početnou ani "aktivní" rodinu a na dovču stejně nakonec letí letadlem.Je to "Dallas"syndrom. 
0 0
možnosti

Pavel

8. 8. 2002 7:28
Re: NA CO?
Pravda, pravda! Trefil hrebik primo po hlave!
0 0
možnosti

Alan

7. 8. 2002 8:19
Jako ve snu???
Já nevěřím vlastním očím. Jsem rád že mám formana a na nové auto nebo ojetinu jak uvádíte bych nikdy neměl. Mám dvě malé děti. Jsem rád, že takovou situaci kam na dovolenou a s čím řešit nemusím. Není za co.  
0 0
možnosti

Sukoj

7. 8. 2002 8:07
Páni redaktoři - přemýšlejte.
Otestovat prakticky možnost uložení zavazadel,kol a třeba i lyží a tím pro uživatele porovnat "užitečnost" vozů považuji za vynikající nápad.Když už něco děláte,tak pořádně a komplexně.Proč jste do testu proboha zařadily kategorii minivanů,respektive jejich zástupců (Kango ..),vždyť to jsou užitková auta pro podnikání a živnost.Ukažte mi běžného řidiče či rodinu,která by si tato vizidla pořídila.Součástí testu by spíše měla být atraktivní a rozmáhající se třída kompaktních MPV (Scenic,Zafira,Piccaso) a samozřejmně i kategorie MPV a kombíků střední třídy (Passat,Laguna).Nekomplexní test ani mě ani ostatním nic neřekne.
Ahoj Sukoj. 
 
0 0
možnosti

David

7. 8. 2002 10:12
Re: Páni redaktoři - přemýšlejte.
Přesně tak. Naprosto postrádám třídu MPV - myslím, že by dostala více hlasů než kombíky. Mimochodem Picasso má v základu přes 500 litrů naprosto rovné plochy.
0 0
možnosti

Sukoj

7. 8. 2002 7:37
Páni redaktoři - přemýšlejte.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...