Re: Smysl!!!
Vše je "vypnuto" ...ale, je spousta míst ve vozidle, které jsou stále přípojeny na +13,8v. Prakticky všechny okruhy, které nejsou závislé na otočení klíčku zapalování, které stále standartně i bez povodně odebírají řádově jednotky mA: většinou autoradio, alarm, imobilizer, jednotka centrálniho zamykání... Dále naměříte +13,8V při vypnutém zapalování na těchto místech: alternátor, starter, sp. skříňka, ... Pokud vozidlo stojí i několik dnů v agresivní záplavové vodě tak mezi kostrou vozidla a těmito vodiči, které jsou "pod proudem" proudí proud a probíhá lokálně na těchto místech "elektrolíza" a ty to místa jsou výce či méně tímto poškozeny. Některé drobné plošné spoje v elektronice doslova "přestanou existovat" nebo se vyžerou natolik, že je pak přepálí větší proud při zapnutí, nebo budou vykazovat větší přechodové odpory - hlavně konektory atd., čož se nemusí projevit ihned, ale různými nepravidelnými poruchami. Pravděpodobnost a navyzpytovatelnost problémů se zvyšuje se složitostí elektroniky ve vozidle. Zde upozornuji, že i ve značkových servisech pravděpodobně tuto elektroniku nebudou schopni opravit, a správně diagnostikovat její 100% funkčnost. Prostě jen zjistí, že nefuguje správně a vymění zatopenou krabičku za novou (xxxx Kč). Kolikrát stačí "krabičku" otevřit (pokud to jde) a vyměnit poškozenou nebo podezřelou součástku za nouvou (kolikrát v hodnotě jen desítek Kč). Samozřejmě to vyžaduje znalost elektroniky a představu jak má dané zařízení fungovat. S jednoduchými vozidly např. Š105 apod. jsou problémy tohoto druhu samozřejmě minimální.
Norton