Diskuze

Prodejcům benzinu byl prokázán kartel

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prokázal tuzemským distributorům pohonných hmot nedovolené slaďování cen na trhu, tzv. kartelovou dohodu. Antimonopolní úřad současně distributorům uložil pokutu v řádu několika set miliónů korun. Rozhodnutí je dosud nepravomocné a další konkrétní informace proto není možné poskytnout, řekl novinářům předseda úřadu Josef Bednář. Jména firem neuvedl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek

17. 9. 2002 9:09
Jděte se vycpat
Kňučíte tady jak malý děti. Rozdíl v ceně benzínu o 2 koruny se přitom projeví u průměrného motoristy cca 50 korunami na jednom natankování, což vám nestačí ani na cigára, jejichž cena je konec konců také regulována.
Žvaníte tady o tom, jak a co má antimonopolní úřad dělat a přitom za vodu, elektriku a plyn platíte jak mourovatí, jelikož nemáte na koho ukázat prstem. Nebo se bojíte? Zkuste si zaprotestovat na Úřadu pro ochranu hosp. soutěže proti některému z těchto státem organizovaných monopolních kartelů a uvidíte. Jsou na to dokonce schváleny zákony, aby bylo možné občany dojit, jak jen to jde. A to nehovořím o pojišťovnách, především tzv. povinném ručení, jehož minimální výše je taktéž stanovená již od doby, kdy vládnul financím tohoto státu kriminálník a tunelář Svoboda.
Ještě jednou opakuji, jděte do háje s fňukáním nad cenou benzínu a zabývejte se raději podstatnými věcmi, které svojí nehorázností bijí do očí! Ceny benzínu stanovuje trh. Když to někdo přepískne s cenou, končí, lidi si vyštrachají levnější pumpu, ovšem nezaplatíte li účet za elektriku, odmontují vám hodiny a čau!
   
0 0
možnosti

taky Mirek

18. 9. 2002 8:00
Re: Jděte se vycpat
Tak předně, odvolávka na tuneláře Svobodu:  ten již jen pokračoval, ale bordel do zavedeného pořádku v cenách vnesli soudruzi Klaus, Dlouhý a jim podobní, co tu zavedli zákony,  jejichž porušení před r. 1989 přineslo basu. Prostě legalizovali trestnou činnost  a  nyní  mohou  tvrdit, že vše bylo v souladu se zákony.
 
Samozřejmě nejde jen o benzín - zdražuje se všude a vše. Každý  podnikatel či zahraniční  podnik  (dnes Čechům  v této republice již asi nic nepatří!) jen vykořisťuje - jen honba za ziskem, z kterého ovšem stát nic nemá. Dovedete si představit, kolik problémů by nebylo, kdyby jejich zisky šly na potřebnější věci, které v naší republice hoří a které před r. 1989 tolik nehořely (bezpečnost, obnova  silnic  hlavně  na  vesnicích,  školství, zdravotnictví, bytová politika,  zajištění  dopravní  obslužnosti-opět hlavně na vesnicích a mnoho dalších ...)?
 
K  benzinu - pro Vás a mnoho dalších dvě tři koruny nic nejsou. Ale vezmeme-li v úvahu, kolik se vytočí litrů benzinů a vynásobí touto částkou, tak jsou to obrovské částky, které mohly být využity jinak,  lépe,  než  tak, že boháči nevědí roupama co dělat a utrácí za pitomosti, jen aby se na veřejnosti předvedli, že na to mají  a  naopak střední vrstva  neví, co s  trvrdě vydělanou korunu dřív zaplatit.
Že by cenu benzinu určoval trh? Blbost...  To  by  taky  mohl  litr  benzínu  stát  stovku,  protože  podnikatelé  jezdí  furt.  Dají  si  to  přece  do  nákladů.  V  dnešní  době  nejde  o  nějakou  hospodárnost,  ale  naopak - komu  se  podaří  najít  odvahu  prosadit  nějakou  sprosťárnu,  ten  má  zelenou.  Vždyť  spotřebitel  to  musí  zaplatit!  Vemte  si,  jak  jsou  silnice  přeplněné.  Jezdí  se  od čerta  k  ďáblu ...  Tím   se ale nevytváří  žádné  nové  hodnoty  a   ekonomika se  nemůže  odrazit ode dna, jak nám už mnohokrát nalhávali představitelé různých pravicových stran.
Ještě jsem neviděl, že by kvůli ceně benzinu někdo netankoval a jel jinam.  A  že  by  prodejce  skončil  kvůli  drahotě.   Někde se  prostě doplnit nádrž musí. A jestli jsou ceny všude stejné, lišící se maximálně o desetihaléř,  není  to  žádné  tržní  prostředí.
 
Jak  chcete  řešit  předražení  bankovních  poplatků,  elekřiny,  plynu,  pojištění  a  dalších  věcí,  které  uvádíte  či  neuvádíte,  ale  o  kterých  se  ví?  Asi  jedině  novou  revolucí!!!  Dostanou se ke korytům noví hraboši,  takže  znovu  revoluci,  znovu  hraboši, atd.  stále  dokola ...
 
   
0 0
možnosti

X.Y.

16. 9. 2002 9:46
Už je to tady ...
Neuplynulo ani pár hodin či dní od prokázání kartelu a vyhlášení pokuty, a již je opět předváděn nový kartel v praxi! Benzín původně za 23 Kč, nyní všude bez vyjímky nejméně za 25,90. Od večera  do rána zdražení o 3 Kč, to vůbec není vykořisťování!!! Ceny jsou stejné jak v Praze, tak na malých městech či vesnicích. A zástupci nejdražších prodejců se nechali slyšet, že došlo k růstu cen na světových trzích. I když cena ropy roste, tak nikdy ne po takových skocích! A že všem prodejcům přišla nová várka PHM s novými cenami ve stejný okamžik ...?  Ale když dochází k poklesům cen na světových trzích či zpevňování koruny, již to tak rychle dolů ceny pro motoristy nejdou!!!
Doufám, že Úřad pro hospodářskou soutěž znovu razantně zakročí, vždyť nyní to bije přímo do očí!
Jak je vidět, trh to nemůže za těch 13 let od převratu stále vyřešit. To nám bylo vštěpováno, jaká bude konkurence a jak se máme těšit na láci výrobků, které komunisté předražovali. Že vám není, s. Klausi a ostatní z OF (očekávali jste funkci, funkci jste dostali) či  nověji  z  ODS  apod., hanba, cpát se ještě do politiky? To je ta naše republika  ještě málo zdevastována?  Znovu zazvonit  klíči  a  defenestraci  či  něco podobného,  ale  účinného -  a la  Rumunsko a Caušesku (již nevím, jak se to psávalo) Budeme tak blbí a opět čekat 20 či 40 let na nějaký zvrat k lepšímu?
0 0
možnosti

!!!

12. 9. 2002 12:50
Komunisty na ně!!!
Jak  krásné  bylo  to,  že  za  socialismu  byly  všude  stejné  ceny!  Když  už   stát  hrabal,  tak  jen  s  přiměřeným  ziskem,  stačilo,  když  kapalo,  nemuselo  téci  plným  proudem ... Navíc,  to  co  vydělal  na  benzinu,  pouštěl  zase  zpátky  tam,  kde  to  chybělo.  A  tak  nebylo  školství,  ozbrojené  složky,  zdravotnictví  atd.  v  takovém  bordelu,  jako  dnes.  Nyní  chce  být  každý  za  týden  milionář  a  milionář    za   týden  zase miliardářem.  Takovéto  zbohatlíkovské  touhy  by  nepřežil  ani  sebelepší  kapitalistický  systém.  Vždyť  jak  dlouho   trvalo,  než  si  tam mohl  podnikatel  koupit  nějaké  lepší  auto  (nemyslím  Mercedes  či  Rolls  Royce).  A  u  nás  to  jde  pomalu  za  týden  či  měsíc.  Navíc  špinavé  peníze  nejsou  pro  dnes  již  bývalého  ministra  financí  žádnou  špatností.   S.  Klaus  nám  po  převratu  sliboval,  jak  trh  vše  vyřeší:  vysoké  socialistické  ceny  půjdou  vlivem  konkurence  dolů   ...  pak,  když  uviděl,  že  tržní  ekonomika  fungovala  tak  v  době  Engelse  a  Marxe  a  jak  ceny  jdou  každým  týdnem  o  desítky  %  nahoru,  ale  platy  zůstávají,  tak  začal  tvrdit,  že  to  je  jen  dobře,  že  budeme  rádi,  až  budeme  jezdit  tankovat  do  Rakouska,  kde  se  nám  to  vyplatí.  Pak  tvrdil  a  sliboval  cosi  o  20 000  čistého  měsíčně  
Takže:  jediným  řešením  je  vyhlásit  maximální  ceny  (ostatně  funguje  to  i  v  dnešní  době  u  novin,  časopisů,  léků  na  předpis,  cigaret,  jízdenek,  správních  úkonů,  nových  aut  atd.)  - protože  zde  taky  prodejci  neměli  dost  rozumu  a  chtěli  neúměrně  vykořisťovat  zbytek  republiky ...  A  nemusí  zůstat  jen  u  benzínů.  Cožpak  mohu  za  to,  že  nežiji  v  Praze?  Na    venkově  je  vše  neúměrně  dražší,  platy  jsou  zde  naopak  o  mnoho  menší.  Je  to  vlastně  diskriminace  venkova.  Všechny  výhody,  které  v  Praze  existují  a  o  kterých  se  na  venkově  může  jen  zdát,  jsou  výhodami  sociálními.  Takže  v  Praze  vlastně  vládne  pořád  komunimus či  socialismus  (za  tohoto  režimu  se  i  tehdy  do  Prahy  cpalo  víc  než  bylo  zdrávo,  jen  to  venkov  nesměl  ventilovat  a  Pražáci   zase  byli  rádi,  že  venkov  je  tak  hloupý  a  doplácí  na  ně),  i  když  v  Praze  tvrdě  hájí  ODS  na  jedné  straně  a  všechny  výdobytky  socialismu  na  straně  druhé!
0 0
možnosti

Král Klacek

12. 9. 2002 12:47
Ropáci
si stejně budou dělat co chtěj, hlavně musí být rejžo .....stát je krátkej, jako v dalších věcech.
0 0
možnosti

Carlos

11. 9. 2002 14:36
Ve finále se ta pokuta stejně promítne v peněženkách spotřebitelů.
0 0
možnosti

pavlicekk

11. 9. 2002 13:27
Jen tak na ně...
Navíc je opravdu velmi zajímavé porovnat rychlost s jakou se ceny pohonných hmot pohybují směrem dolů se směrem opačným při odpovídajícím zlevnění resp. zdražení ropy.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...