Diskuze

Fiat se chce z tíživé situace dostat s pomocí nových modelů

Italská automobilka Fiat, která v současnosti čelí rekordním finančním ztrátám, se chce z tíživé situace dostat za podpory nových modelů Gingo a Idea.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jirka

16. 3. 2003 22:05
Fiat
tak nevím co píšete. Mám fiat Mareu, najeto 45 000. Všechno vrže, motor řve, větrák vítězí nad rádiem ale jinak jezdí a jezdí. favorit, felicie, oktavie, olcit, žigul a škodovky Š 120 a pod. se tou dobou už pěkně sypali. tak nevím, jak to s těmi fiaty je.
0 0
možnosti

Mike

11. 3. 2003 11:34
Toto je z testu VW Passat: Do nedostatků zařaďme nepřesné řazení a slábnutí zdného účinku vlivem přehřátí u automobilů třetí generace. U automobilů třetí generace jsou časté potíže se zámky dveří, nepříjemné jsou skřípající zdy a viklající se sedadla. Výjimkou není velké opotřebení hnacích hřídelů a koroze výfukového systému. Mezi nejčastější závady vozů třetí i čtvrté generace patří přetržený ozubený řemen, netěsnost chladící soustavy, poruchy alternátoru a potíže se spojkou. Passaty páté generace mívají problémy především s alternátorem a s palivovým čerpadlem. A pak jak jsou VW spolehlive, to same se necha rict o kazdem aute a vyrobci, takze takove argumenty rozhodne neobstoji.
0 0
možnosti

Arkobad@Centrum.cz

10. 3. 2003 14:44
P R I C I N A
Pricinou upadku americkych a zejmena evropskych automobilek je samozrejme socialismus.
Evropsky delnik chce:
- 2 mesice dovolene
- 6ti hodinovou pracovni dobu
- socialni a zdravotni pojisteni hrazene zamestnavatelem
- chce stavkovat
- chce majiteli mluvit do rizeni firmy
Odbory blokuji zavadeni modernich technologii, socialisticke staty blokuji slucovani automobilek, chrani je pred konkurenci celnimi barierami.
Tak cemu se sakra divime?????
Neni snad jasne, ze loajalni a pracovity japonsky/korejsky delnik, ktery bud nestavkuje, nebo po pracovni dobe, bude mit vyssi produktivitu?
Neni jasne, ze v zemi, kde stavky neznaji, nejsou potreba mezisklady dilu, protoze subdodavatele garantuji plynulou dodavku komponent? Sakra cemu se divime? Nemuzeme kolac mit a jist zaroven! A jak k tomu vlastne prijde ten asijsky delnik? Cely zivot poctive pracuje, aby jeho fabrika prosperovala, evropsky delnik se kazdorocne vali mesic na Mallorce a behem roku 3x stavkuje. A kdyz ten pilny asijsky delnik opravnene chce plody sve prace - tedy opravneny rust jeho firmy, evropsti socialiste se mu pomsti zvysenim dovoznich cel, nebo zavedenim kvot, aby si ochranili ty svoje vykrmene povalece! Asijsky delnik se ale muze kojit nadeji, ze zadna nepravost tu neni na veky. Evropske ochranarstvi evropske firmy nezachrani, naopak odstinenim od konkurence prispeje k jejich zakrneni. Teprve pak se mozna asijsky delnik docka vysledku sveho snazeni. Jenze pak zase lide ve zbankrotovane socialisticke evrope na japonska auta nebudou mit. Jan Ludvicek Arkobad@Centrum.cz
0 0
možnosti

koleno

10. 3. 2003 10:15
fiat
jsou tu dva tabory , ja se priklonim k jednomu... mam pul roku nove punto a nemohu si ztezovat..ba  jsem za tu cenu nadsen, co se tyka vahy vozidla, vnitrnim prostoru, zklapeni sedadel. resp. jejich uplne vyjmuti a dale  ceny a vybavy strci punto..resp.  jednoznace nejakou skodu do kapse(myslim tim srovnatelnou kategorii..fabii, a nejakem getzu ani nehovorim..)
0 0
možnosti

Mike

11. 3. 2003 10:57
Re: fiat
Souhlasim, mam fiata brava 99 a obcas jezdim i fabii 2001, ale fiat je daleko lepsi - samotne zpracovani je lepsi, pozna se to uz pri zavirani dveri, zamykani apod. (proc se u fabie po otoceni klickem oyva nekolik ran ve dverich, to nechapu), co se tyce designu, je na tom fiat daleko lip nez nudna nemecka auta, zatim nemam jedinou poruchu, pouze normalni servis (olej apod.), takze na spatnou kvalitu bych to nehazel, take kdyz se clovek podivat do statistiky a jedna znacka ma 3% poruch a druha 3.5%, jde skoro o statisticky rozptyl, navic kdyz se podivate na caste zavady ruznych typu aut, je to typ od typu a vyrobce od vyrobce uplne jiny a vzdycky se neco najde, hlavne je treba nekupovat auto hned kdyz ho uvedenou na trh, ale pockat 1-2 roky, az mu vychytaj mouchy (viz windows :-))
0 0
možnosti

Jirka

7. 3. 2003 17:29
..
Víku je jedno s čím jezdím. Auto skutečně potřebuji a potřebuji aby bylo spolehlivé... Fabie možná není krasavec, za to Multipla je autíčko nádherné, že ano. Souhlasím s názorem skalní fanošci vs. zbytek světa, jen bych doplnil další skupinu. Ti, kterým se italské auta hodně líbila a líbí, ale bohužel jejich zkušenosti jsou tak otřesné, že i kdyby měli na Ferrari koupí si nakonec třeba Porsche. Mezi ně patřím i já. Znovu podotýkám, že se mi design italských aut většinou hodně líbí... první otřesná zkušenost byla s Alfou 33 1.7 sport, následovala Delta HF Integrale.... pak přišla rodina a já se rozhodl pro Bravo, zase zklamání.... po Bravu jsem koupil nudného německého Golfa ... poslední blbost jsem udělal s alfou 156
0 0
možnosti

Rokba

7. 3. 2003 18:17
Re: .. (jsou to jenom předsudky)
Když se porouchá Fiat, každý si řekne..."No jo, dyť je to fiat, každý ví že je to sráč.." Když se porouchá VW, každý řekne: "To se normálně nestává, jinak je to přeci vůz pověstné kvality..." Podle mě je to je otázka image, protože špatné auto si už dneska nedovolí vyrábět nikdo. Mimochodem Punto II 1.9 JTD nemá konkurenci a spokojený jsem i s Bravem 1.9 TD - má najeto 160 tis a zatím nevím, co je to skřípání palubní desky...
... (i když se říká FIAT= Fix It Again Tomorrow
0 0
možnosti

Pýt

7. 3. 2003 15:07
Jsou dva typy lidí
jedni co mají pořád FIATa a jejich příští auto bude zase FIAT a druhý, který v něm nikdy neseděli a nikdy si ho nekoupí. Tak už to, ale bývá. To, že se mi něco nelíbí ještě neznamená, že je to špatný.
0 0
možnosti

asd

7. 3. 2003 16:16
Re: Jsou dva typy lidí
, fiat je total bullshit. ze by na to konecne lidi zacali prichazet? No na cechy stejne plati hlavne slevy a cena nez kvalita
0 0
možnosti

Jarda

7. 3. 2003 12:49
Je to trochu jinak...
Tak za prvé: jak již v tisku proběhlo, do  ozdarvění a podpory FIATu bude investovat přímo stát. Je to pochopitelné, jedná se o věc národní cti (a značka jako je Ferrarari jsou chloubou Itálie).
Za druhé:
Nevím jaké mají Jirka a Honza přímé zkušenosti s fiatem, ale já osobně vlastním již od roku 1999 druhý FIAT a nemůžu si stěžovat jak na dílenské zpracování tak ani na spolehlivost (zkuste se podívat na testy spolehlivosti jednotlivých značek). Je pravda že v 80 a počátkem devadesátých let nebyla kvalita nic moc, nicméně v polovině 90let začal FIAT jako 2.firma sériově pozinkovávat karoserie a současná výrobní linka patří k nejmodernějším v evropě (vyrábejí se zde např. i OpelCuope).
Za třetí: je myslým chybou FIATu, že nešel svou cestou a Stilo je jak vnějškově tak i vnitřním designem podobné německým nenápaditým vozům.
 
0 0
možnosti

Honza

7. 3. 2003 12:57
Re: Je to trochu jinak...
Ahoj Jardo. Na podzim jsem si koupil Fiat z roku 99 (podotýkám, že nejdražší model)a zatím jsem s ním najel cca 3000 a už jsem dal cca 10 000 do oprav. Služebně jezdím 3 roky s Audi a kromě normálního servisu (cca 6000 Kč) a výměny spínače blinkrů to nestálo nic víc. Mám najeto 80 000. Nic nevrže, vše dolýhá a nikudy neteče... Mimochodem nová cena byla o 150 000 nižší než u Fiatu. To jsou moje zkušenosti s Fiatem. Ahoj Honza.
0 0
možnosti

Honza

7. 3. 2003 12:32
To už chtěl....
To už chtěl se Stilem. Zatím ho však akorát táhne dolů. Líbí se mi italský design a i když jezdím s němcem musím říct, že v designu na italský auta nikdo nemá. Ale ta kvalita zpracování je ubohá. A jelikož auto používám denně a najedu cca 40 000 ročně, potřebuji auto, který bude fungovat i při -25. Že bude v zimě bude topit a ofukovat jak má a v létě se nebude přehřívat. Moc fandím Fiatu ať se zlepší a postaví na nohy!!!
0 0
možnosti

Vítek

7. 3. 2003 16:12
Re: To už chtěl....
Nevim, co tim myslis,ale mi Punto II.startuje i v minus 25 a ofukuje tak jak ma:-)a nez dojedu do prace (5km),tak se zahreju taky,nebot topi vyborne.ja si fakt nemam na co stezovat,to auto je naprosto spolehlive,pokud se o nej clovek stara stejne,jako o kazde jine auto.
0 0
možnosti

Jirka

7. 3. 2003 12:29
Předsmrtná křeč...
mám pocit že makaróni jdou definitivně do ..pryč. Gingo je autíčko zajímavé, ale kdybych měl volit mezi ním a třeba Hyundai Getz, který mi docela připomíná... nevím ale mé zkušenosti s Fiaty jsou tak otřesné, že od Fiatu a šlapací autíčko. To že auto jen hezky vypadá jej úspěšné v prodeji vážně neudělá, víte já totiž autem převážně jezdím, dívaám se raději na úplně jiné věci.
Fiat, Ferrari, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Masseratti.... jsou to pojmy, kus historie a minulosti krásné vozy... ale současnost.... Itally zničil fakt, že automobil již dávno není tím, čím se lidé chlubí, je to jen sotřební zboží
0 0
možnosti

Vítek

7. 3. 2003 16:04
Re: Předsmrtná křeč...
No jestli si kupujes auto jenom jako spotrebni zbozi,tak nejspis jezdis ve Fabce.Totiz presne takovi lidi po koupi takoveho auta tvrdi,ze je to spotrebni zbozia ze vlastne auto potrebuji hlavne na to,aby jim slouzilo, i kdyz vypada jako kontejner. Nic proti,ale auto si lide porad jeste kupuji taky proto, ze se jim libi.A Fiaty jsou vicemene libiva auta,je to samozrejme veci vkusu. O kvalite muzu rict jenom to,ze jezdim dva roky v Puntu II a nemuzu si na nic stezovat.Nic mi nevrze a jezdim jenom na pravidelne garancni prohlidky.Jezdim denne i v zime a to neparkuju v garazi a nikdy jsem nemel problem se starovanim nebo jakoukoli nespolehlivosti.Fiat uz davno neni tim, cim byval a ted mluvim o kvalite.S tou hnul hodne dopredu.
0 0
možnosti