P R I C I N A
Pricinou upadku americkych a zejmena evropskych automobilek je samozrejme socialismus.
Evropsky delnik chce:
- 2 mesice dovolene
- 6ti hodinovou pracovni dobu
- socialni a zdravotni pojisteni hrazene zamestnavatelem
- chce stavkovat
- chce majiteli mluvit do rizeni firmy
Odbory blokuji zavadeni modernich technologii, socialisticke staty blokuji slucovani automobilek, chrani je pred konkurenci celnimi barierami.
Tak cemu se sakra divime?????
Neni snad jasne, ze loajalni a pracovity japonsky/korejsky delnik, ktery bud nestavkuje, nebo po pracovni dobe, bude mit vyssi produktivitu?
Neni jasne, ze v zemi, kde stavky neznaji, nejsou potreba mezisklady dilu, protoze subdodavatele garantuji plynulou dodavku komponent?
Sakra cemu se divime?
Nemuzeme kolac mit a jist zaroven!
A jak k tomu vlastne prijde ten asijsky delnik? Cely zivot poctive pracuje, aby jeho fabrika prosperovala, evropsky delnik se kazdorocne vali mesic na Mallorce a behem roku 3x stavkuje.
A kdyz ten pilny asijsky delnik opravnene chce plody sve prace - tedy opravneny rust jeho firmy, evropsti socialiste se mu pomsti zvysenim dovoznich cel, nebo zavedenim kvot, aby si ochranili ty svoje vykrmene povalece!
Asijsky delnik se ale muze kojit nadeji, ze zadna nepravost tu neni na veky. Evropske ochranarstvi evropske firmy nezachrani, naopak odstinenim od konkurence prispeje k jejich zakrneni. Teprve pak se mozna asijsky delnik docka vysledku sveho snazeni. Jenze pak zase lide ve zbankrotovane socialisticke evrope na japonska auta nebudou mit.
Jan Ludvicek
Arkobad@Centrum.cz