A co Japonci?
Nadávat autorovi za to, že se mu líbil víc RR než Maybach je ubohost, je to totiž čistě subjektivní dojem. Pravdou zůstává, že ten sem nepatří, média by měla objektivně informovat, takže podobné soudy (stejně tak o Fiatu) by si měl pan autor nechat do hospody. Mě se nelíbí ani fiaty, ani RR, ani nástupce Hitlerova vozidla, takže mě osobně tím nijak neurazil. Co mě ale vadí je opět silné protěžování evropských automobilek a škody zvlášť. Tak jako v testu Mazdy 6, kdy k ní poměřoval koktávku, se i zde pan Dvořák pustil do cesty napříč evropskými automobilkami a nějak zapomněl, že existují i jiné světadíly. Jistě, pěkných tuším 6 řádků věnoval dokupy Mazdě a Nissanu, tím ale seznam japonských automobilek ani zdaleka nevyčerpal. Koncept následníka Accordu Type-R, který se svým hybridním pohonem nabízí nejen naprosto fantastický vzhled, ale i 350 koní pod kapotou ho zřejmě nechal chladným.
Neodpustím si ani názor na fobii RS s dieselem. Ano, jistě je 96 kW PD výkonným motorem, ovšem slušel by spíše nějaké luxusní verzi. Já jako příznivce sportovních vozů považuju umístění takového motoru do verze RS za totální úlet. I přes vysoký výkon a ještě vyšší točivý moment jsou parametry "ereska" někde na absolutním chvostu současných sportovních modelů konkurence, o jízdních vlastnostech se "šutrem" na předku ani nemluvím. Prostě děs.