Diskuze

SBOHEM, BROUKU!!!

Říká se, že kdo se jednou sveze v brouku, je ztracený. Brouk se mu dostane pod kůži a už ho nepustí. Jaký byl PŘÍBĚH AUTA, kterému pomalu, a jistě táhne na sedmdesátku a zřejmě se již definitivně přestane vyrábět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

23. 7. 2003 19:21
Tatra V570
"Jeho tvůrce Ferdinand Porsche dostal v polovině třicátých let opravdu náročný úkol vytvořit za deset měsíců lidový vůz, který bude každému německému pracujícímu dostupný za méně než tisíc říšských marek. Zatímco kormidelníkům německého průmyslu se zdálo, že se vůdce pomátl, a s projektem nechtěli mít nic společného, Porsche to vzal jako výzvu. Revoluční cíl vyžadoval revoluční prostředky, a tak začalo ve stuttgartské hale vznikat vozidlo v ničem nepřipomínající své současníky. Jednoduchý, vzduchem chlazený motor boxer s protilehlými válci uložený vzadu poháněl účelně řešený podvozek a aerodynamickou karoserii."
 
Uspokojit Adolfovo prani tak, aby nezacal kousat koberce. urcite sranda nebyla. No, Nemci o Tatrovce holt nemaj poneti, takze maj dojem, ze Porsche vytvoril revolucni kontrukci. Jednoznacne za zaklad poslouzila Ledwinkova Tatra V570.
 
A nad tim ukoncenim vyroby zustava rozum stat. Udajne proto, ze se jich loni vyrobilo "jen 50 000. Novych Mini se vyrabi podstatne min.
0 0
možnosti

Ducháček

23. 7. 2003 19:39
Re:
Svatá pravda, ve všech bodech. Ještě k té znalosti či neznalosti naší automobilové historie. Nejsmutnější je, že o těchto věcech, které komunisti svým "mírovým" procesem skoro zadupali do země, neví často ani někteří naši novináři píšící o autech... Ale nikdo nevíme všechno, to je jasný. Osobnost Ledwinkova formátu si určitě zasloužila jiný osud než živoření v komunistických lágrech poté, co ne něj navlékli kolaboraci s náckama. A přitom bylo během procesu dokázáno, že to byl právě on, komu se na vlastní riziko podařilo zachránit některé zaměstnance před deportací či totálním nasazením. A to spoustu z nich osobně vůbec neznal! Zase jsem se rozepsal. Pardooooon.
0 0
možnosti

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

23. 7. 2003 18:53
tyhle noviny provokuji rozbiti CR
"V Čechách působí dva VW Brouk kluby - v Praze, který byl založen v roce 1987, a Jeseníku."
Opravdu nadherna veta. Redakce, mate se cim chlubit.
0 0
možnosti

Ducháček

23. 7. 2003 18:12
Vážený pisateli článku o broukovi, oceňuji komplexnost Vašeho dílka, jak po stránce faktografické, tak z hlediska vyhledaných a použitých fotografií. Zaráží mě ta okolnost, že v souvislosti s auty Ferdinanda Porscheho se tak málo zmiňuje jméno kopřivnického konstruktéra Hanse Ledwinky. A přitom zrovna v případě Brouka je jeho nezmínění až trestuhodné! Vždyť už v roce 1934, tedy v době, kdy vznikala koncepce Brouka, existoval funkční prototyp Tatra V 570, který všemi atributy pozdějšího Brouka více než připomínal!! Navíc je známo, že Porsche i Ledwinka byli přátelé a navzájem se ve svých konstrukcích ovlivňovali. Je třeba ale připomenout, že ve 20. a 30. letech 20. století byl Ledwinka podstatně úspěšnějším konstruktérem než Porsche. Zmíním jen jeho geniální Tatru 11 nebo v polovině třicátých let nejmodernější automobil světa Tatru 77/87! Všichni jsme otroky zažitých polomýtů, ale skutečnost bývá často poněkud jiná... Ale všechno v dobrém. Jiří Duchoň Jeřábkova 6 602 00, Brno
0 0
možnosti

Jimmi

23. 7. 2003 18:46
Re:
Spolu s Járou Cimrmanem bych si o Ledwinkovi dovolil říci: "Ále, to byl Němec....."
Ale jinak máš naprostou pravdu. Ledwinka byl první. Ale autoři opisovali asi z německých zdrojů a ty se o nějaké Tatře zjevně nezmiňovaly......
0 0
možnosti

Ducháček

23. 7. 2003 18:10
A co Ledwinka?!
Vážený pisateli článku o broukovi, oceňuji komplexnost Vašeho dílka, jak po stránce faktografické, tak z hlediska vyhledaných a použitých fotografií. Zaráží mě ta okolnost, že v souvislosti s auty Ferdinanda Porscheho se tak málo zmiňuje jméno kopřivnického konstruktéra Hanse Ledwinky. A přitom zrovna v případě Brouka je jeho nezmínění až trestuhodné! Vždyť už v roce 1934, tedy v době, kdy vznikala koncepce Brouka, existoval funkční prototyp Tatra V 570, který všemi atributy pozdějšího Brouka více než připomínal!! Navíc je známo, že Porsche i Ledwinka byli přátelé a navzájem se ve svých konstrukcích ovlivňovali. Je třeba ale připomenout, že ve 20. a 30. letech 20. století byl Ledwinka podstatně úspěšnějším konstruktérem než Porsche. Zmíním jen jeho geniální Tatru 11 nebo v polovině třicátých let nejmodernější automobil světa Tatru 77/87! Všichni jsme otroky zažitých polomýtů, ale skutečnost bývá často poněkud jiná... Ale všechno v dobrém.
0 0
možnosti

Honza

23. 7. 2003 17:32
Skvela zprava!
Vite ze ty sedadla v Superbu jsou opravdu vyrobena v CR?  at zije Superb
0 0
možnosti

Jimmi

23. 7. 2003 15:52
Novej brouk má motor vepředu a pohon předních kol...
..to jenom pro ty, co si myslí, že starej a novej brouk maj něco společného. Auta jako novej brouk vůbec nechápu, to bych si za ty prachy radši koupil dvě fabky, jednu modrou mě, a červenou manželce. Zajezdíme si stejně a oba
0 0
možnosti

Jimmi

23. 7. 2003 15:53
Re:
Opravuji se. Manželce nic nekoupím. Ať si jezdí sockou....
0 0
možnosti

ADOLF

23. 7. 2003 13:09
Za treti rise to jezdilo dobre
Me se v nem po Berline jezdilo dobre. Hlavne, kdyz mi moji verni salutovali. Po valce uz to nebylo ono.
0 0
možnosti

mareksaník

23. 7. 2003 13:37
Re:
 
Hitler používá internet! Ty bláho !A umí česky!!!
p.s. Jinak jseš magor !Nevěděl jsem, že v Bohnicích máte přístup k internetu.
0 0
možnosti

Dr. Fe

23. 7. 2003 11:18
Fašistické vozítko
strejdomrdi
0 0
možnosti

šmejd

23. 7. 2003 8:30
Brouk je a byl
Nekvalitní, poruchové nacistické lidové vozítko, ale Hitlerovi to velmi slušelo, když se v tom naparoval, že? Nechtěl bych to ani zadarmo FUJ. Je to auto vhodné maximálně pro zasmrádlé děti květin!!
0 0
možnosti

aircooledhead

23. 7. 2003 8:36
Re:
ty si blbec šmejde já si myslim že brouk svoje kvality za 50 let existence dokázal, anrozdíl od dnešních aut, který jsou stavěný na provoz po dobu záruky
0 0
možnosti

Petr

23. 7. 2003 8:28
Podobna legenda
Podle me je takovych legend vice. Treba u nas je to legendarni R110 ktere ma take stale plno obdivovatelu. Bohuzel ale Skodovka na rozdil od VW nemela odvahu ho udrzet pri zivote a nebo aspon nejak pokracovat tim smerem :-(
0 0
možnosti

mareksaník

23. 7. 2003 8:38
Re:
Spíš je to tím, že VW Škodovku brzdí v rozletu,strach s konkurence.
By mne zajímalo, kdy už Němcům přestaneme být vděční za rozvoj ŠKODOVKY, ale asi největší podíl v tom hrají peníze...  
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...