Diskuze
Prototyp nového vozu na vodíkový pohon, který si mohla v tyto dny prohlédnout britská veřejnost, symbolizuje podle svých tvůrců soumrak tradičních automobilů. Téměř bezhlučné vozítko jezdí pouze na vodík a jediný odpad, který produkuje, je voda. Představuje tak ekologicky šetrnou alternativu běžným vozům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
< color=#000000>nebo spíše jeho vysokoteplotní varianta .
budoucnost patří aluminiu
Umělá ropa
Jdete na to uplne blbě. Budoucnost ma jedině umělé vyrábění ropy ... :-)))
proc nevyuziji sveho genia jinak ?
nechapu spise ze s elidstvo ubira timto smerem
prvnotni by pro civilizaci melo byt zabezpeceni globalniho problemu nedostatku el.energie pri vycerpani fosilnich paliv, nechapu proc vlady sveta uz netlaci tak 10% HDP do vyvoje termonuklearnich (rizenych!!!) reakci (ci jinych zdroju energie) az bude nedostatek fos.aliv aktualni tak si uz nic nevyzkousime, nebude energie na nabuzeni tomakaku a jim podobnych, jakmile bych vyresil tento problem zacal bych resit problem na co jezdit... proc bych mel jezdit na vodik kdyz za 100let nebude rozumne dostupna ropa/plyn/uhli a ekonomika klekne. Skoncime pak jako v Madmaxu :-)
Re:
energie je dost, jenom se nevyplati tezba. To ze uhli dojde za 20 let se tvrdilo uz v osmdesatych letech, ted mame rok 2000+ a jenom prozkoumane zasoby se odhaduji jeste na nejmene 50 let...
Zacarovany kruh neni nejaka naftarska lobby, ale zamindrakovani ekologove, kteri nedokazi pochopit ze nejcistsi energie je v soucasne dobe z jaderne reakce. Hlavni problem palivovych clanku je totiz vyroba vodiku a k tomu je potreba obrovska energie. A asi nema smysl jezdit na vodik, k jehoz vyrobe byla pouzita elektrina z hnedouhelne elektrarny...
Jinak techto konceptu je vic a konkretne japonci jsou pomerne daleko, tusim ze nekde se dokonce zkusebne vyrabi auta s palivovymi clanky i seriove. Clanek o metrakovem prditku s max rychlosti 25kmh je v tomto kontextu dost k placi... V zasade se resi tri problemy - vyroba vodiku, skladovani vodiku (je to VELMI nebezpecne, napriklad proti beznemu LPG) a vyroba energie pri synteze vody (drahe materialy, nizka ucinnost) Prvni dva problemy jsou natolik zasadni, ze projekty typu Gh2ost budou jeste hodne dlouho sci-fi.
výroba vodíku může být ekologická_
na 1m čtvereční dopadá asi 1kW sluneční energie, z toho se dá využít asi 20%, přeměnit na elektřinu a použít k elektrolýze, ale to je noční můra naftařských lobby, proto jsou solární články tak nesmyslně drahé.
Re:
Naftařska lobby? Využití fosilních paliv není jen energetické - racionálnější je petrochemie apod. Na realizaci vodíkového hospodářství (výzkum, výroba, distribuce) budou třeba značné finanční prostředky a zkušenosti. Velká příležitost pro "naftařskou lobby".
No, jestli...
Jestli budou v autech poháněných vodíkem moci jezdit jenom lidé do 40 kg a tak úžasnou rychlostí, jakou 25 km/h bezesporu je
, tak je to naprosto jasný soumrak nad auty se spalovacím motorem.
sluníčko svítí a ptáčci zpívaj...
Budoucnost má přímá přeměna slunečního záření na "jinou" energii.
Re:
Jo v lednu to bude super
Výroba vodíku
V současné době je asi 99% vodíku vyráběno z fosilních paliv, výroba elektrolýzou z vody je asi 3x dražší a ostatní způsoby výroby H2 jsou na tom podobně nebo ještě hůř, takže kde je to ekologické palivo.
StandaNovak
7. 8. 2003 20:28
Re:
Podle me by se mel zacit vyuzivat netan, aspon by v NZ nemuseli farmari platit nesmyslne dane za prdeni krav.
NEEKOLOGICKA EKOLOGIE
Vazeni, zamysleli jste se nekdy nad tím že na nasi planete neexistuje 100% ekologicky zpusob jak vyrabet energii? Uz sama výroba vodiku musi byt sama o sobe neekologická. Domnivam se, ze i kdyby nakrasne vsichni jezdili na vodik, opetovne by se vyskytly dalsi problemy, stejne jako s freony pred cca 20 lety. Jak by se napriklad zachazelo z tim obrovskym mnozstvim vody, produkovane z miliard ekoautomobilu jezdicich na vodik?
Jiste je to hudba velmi vzdálené budoucnosti ale stoji zato se nad tim zamyslet.
P.S. A NEZAPOMENME NA HINDENBURG
Re: voda?
Při spalování fosilních paliv konkrétně benzínu, či LPG vzniká fůra vody. Jen si napiš rovnici a uvidíš a připočti si účinost motoru zohledněnou palivovým článkem a zjistíš, že v dnešních auťácích vzniká téměř atejně vody, jako by vznikalo ve vozidlech poháněných palivovými články.
Tak to jen na okraj.
Rallye Pilot
7. 8. 2003 16:35
spalování H2
To je zatím ekonomicky slepá cesta.Vodík ano,ale spalovat ve spalovacím motoru na vodu.Dá se vyrobit poměrně levně a kvalitně hoří.
Re: spalování H2
Ano, to urcite jde a urite taky kvalitne hori. Problem je, ze kdyz unikne tak kolikrat hori i s autem. V tomhle je vodik sviňa.