Diskuze

Vodíkový duch ožívá ... a jezdí!

Prototyp nového vozu na vodíkový pohon, který si mohla v tyto dny prohlédnout britská veřejnost, symbolizuje podle svých tvůrců soumrak tradičních automobilů. Téměř bezhlučné vozítko jezdí pouze na vodík a jediný odpad, který produkuje, je voda. Představuje tak ekologicky šetrnou alternativu běžným vozům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ipok

27. 8. 2003 18:10
Vodík =slepá cesta
Vodík jako zdroj energie pro dopravní prostředky se mi nezdá vhodný, lepší zdroj pro budoucnost by byl  Supravodivý akumulátor http://www.energyweb.cz/web/index.php?display_page=2&subitem=2&sl_mode=hrch&slovnik_page=supravod_ind_ak.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.energyweb.cz/web/index.php?display_page=2&subitem=2&sl_mode=hrch&slovnik_page=supravod_ind_ak.html 
< color=#000000>nebo spíše jeho vysokoteplotní varianta .
0 0
možnosti

Jára

18. 8. 2003 16:02
budoucnost patří aluminiu
0 0
možnosti

Standa

18. 8. 2003 14:19
Umělá ropa
Jdete na to uplne blbě.  Budoucnost ma jedině umělé vyrábění ropy ... :-)))
0 0
možnosti

TRT

8. 8. 2003 15:16
proc nevyuziji sveho genia jinak ?
nechapu spise ze s elidstvo ubira timto smerem
prvnotni by pro civilizaci melo byt zabezpeceni globalniho problemu nedostatku el.energie pri vycerpani fosilnich paliv, nechapu proc vlady sveta uz netlaci tak 10% HDP do vyvoje termonuklearnich (rizenych!!!) reakci (ci jinych zdroju energie) az bude nedostatek fos.aliv aktualni tak si uz nic nevyzkousime, nebude energie na nabuzeni tomakaku a jim podobnych, jakmile bych vyresil tento problem zacal bych resit problem na co jezdit... proc bych mel jezdit na vodik kdyz za 100let nebude rozumne dostupna ropa/plyn/uhli a ekonomika klekne. Skoncime pak jako v Madmaxu :-)
0 0
možnosti

redwasp

9. 8. 2003 1:39
Re:
energie je dost, jenom se nevyplati tezba. To ze uhli dojde za 20 let se tvrdilo uz v osmdesatych letech, ted mame rok 2000+ a jenom prozkoumane zasoby se odhaduji jeste na nejmene 50 let... Zacarovany kruh neni nejaka naftarska lobby, ale zamindrakovani ekologove, kteri nedokazi pochopit ze nejcistsi energie je v soucasne dobe z jaderne reakce. Hlavni problem palivovych clanku je totiz vyroba vodiku a k tomu je potreba obrovska energie. A asi nema smysl jezdit na vodik, k jehoz vyrobe byla pouzita elektrina z hnedouhelne elektrarny... Jinak techto konceptu je vic a konkretne japonci jsou pomerne daleko, tusim ze nekde se dokonce zkusebne vyrabi auta s palivovymi clanky i seriove. Clanek o metrakovem prditku s max rychlosti 25kmh je v tomto kontextu dost k placi... V zasade se resi tri problemy - vyroba vodiku, skladovani vodiku (je to VELMI nebezpecne, napriklad proti beznemu LPG) a vyroba energie pri synteze vody (drahe materialy, nizka ucinnost) Prvni dva problemy jsou natolik zasadni, ze projekty typu Gh2ost budou jeste hodne dlouho sci-fi.
0 0
možnosti

fogg

7. 8. 2003 21:29
výroba vodíku může být ekologická_
na 1m čtvereční dopadá asi 1kW sluneční energie, z toho se dá využít asi 20%, přeměnit na elektřinu a použít k elektrolýze, ale to je noční můra naftařských lobby, proto jsou solární články tak nesmyslně drahé.
0 0
možnosti

vb

7. 8. 2003 22:00
Re:
Naftařska lobby? Využití fosilních paliv není jen energetické - racionálnější je petrochemie apod. Na realizaci vodíkového hospodářství (výzkum, výroba, distribuce) budou třeba značné finanční prostředky a zkušenosti. Velká příležitost pro "naftařskou lobby".
0 0
možnosti

FX

7. 8. 2003 19:39
No, jestli...
Jestli budou v autech poháněných vodíkem moci jezdit jenom lidé do 40 kg a tak úžasnou rychlostí, jakou 25 km/h bezesporu je , tak je to naprosto jasný soumrak nad auty se spalovacím motorem.  
0 0
možnosti

LP

7. 8. 2003 18:58
sluníčko svítí a ptáčci zpívaj...
Budoucnost má přímá přeměna slunečního záření na "jinou" energii.
0 0
možnosti

opas

7. 8. 2003 19:10
Re:
Jo v lednu to bude super
0 0
možnosti

Rohlik

7. 8. 2003 16:55
Výroba vodíku
V současné době je asi 99% vodíku vyráběno z fosilních paliv,  výroba elektrolýzou z vody je asi 3x dražší a ostatní způsoby výroby H2 jsou na tom podobně nebo ještě hůř, takže kde je to ekologické palivo.
0 0
možnosti

StandaNovak

7. 8. 2003 20:28
Re:
Podle me by se mel zacit vyuzivat netan, aspon by v NZ nemuseli farmari platit nesmyslne dane za prdeni krav.
 
Standa http://standanovak.chytrak.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://standanovak.chytrak.cz
0 0
možnosti

KESAV

7. 8. 2003 16:46
NEEKOLOGICKA EKOLOGIE
Vazeni, zamysleli jste se nekdy nad tím že na nasi planete neexistuje 100% ekologicky zpusob jak vyrabet energii? Uz sama výroba vodiku musi byt sama o sobe neekologická. Domnivam se, ze i kdyby nakrasne vsichni jezdili na vodik, opetovne by se vyskytly dalsi problemy, stejne jako s freony pred cca 20 lety. Jak by se napriklad zachazelo z tim obrovskym mnozstvim vody, produkovane z miliard ekoautomobilu jezdicich na vodik?
Jiste je to hudba velmi vzdálené budoucnosti ale stoji zato se nad tim zamyslet.
P.S. A NEZAPOMENME NA HINDENBURG  
 
0 0
možnosti

lh

8. 8. 2003 8:33
Re: voda?
Při spalování fosilních paliv konkrétně benzínu, či LPG vzniká fůra vody. Jen si napiš rovnici a uvidíš a připočti si účinost motoru zohledněnou palivovým článkem a zjistíš, že v dnešních auťácích vzniká téměř atejně vody, jako by vznikalo ve vozidlech poháněných palivovými články.
Tak to jen na okraj.
0 0
možnosti

Rallye Pilot

7. 8. 2003 16:35
spalování H2
To je zatím ekonomicky slepá cesta.Vodík ano,ale spalovat ve spalovacím motoru na vodu.Dá se vyrobit poměrně levně a kvalitně hoří.
0 0
možnosti

Hanez

26. 11. 2004 14:46
Re: spalování H2
Ano, to urcite jde a urite taky kvalitne hori. Problem je, ze kdyz unikne tak kolikrat hori i s autem. V tomhle je vodik sviňa.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...