Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Proč obout zimní pneumatiky?

Zima pro auta nezačíná až s příchodem mrazů a sněhu. Čas pro výměnu pneumatik přichází v našich zeměpisných šířkách od poloviny října. Dobrou signalizací pro motoristu může být i trvalejší pokles denních teplot pod 7°C. Rozdíl mezi zimní a letní gumou totiž není jen v hloubce dezénu, ale především ve složení směsi běhounu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirka

5. 11. 2003 14:57
Přívěs
Zajímal se někdo o to, jaké pneu na přívěsný vozík?
0 0
možnosti

JH

5. 11. 2003 8:38
zimní= sněžná pneu
Pro ty, kdo nevládnou němčinou: letní jsou na sněhu naprosto zoufalé, ale jakmile je sníh dole (t.j. suchá nebo mokrá silnice), i ta nejlepší zimní pneu má o 6m delší brzdnou dráhu (za 100 km/h) než letní. Dokud je silnice jenom mokrá nebo suchá, tak jsou letní pneu lepší než zimní, ale marketingu výrobců pneu se úspěšně podařilo všechny přesvědčit, že zimní nerovná se sněžná pneu, ač tomu tak ve skutečnosti je.
0 0
možnosti

ewerell

4. 11. 2003 15:32
Letní dozadu ne!
Felicie kombi má těžký zadek a mne tahle "úspora" stála 20.000 Kč. Chytil jsem v 30km/h z kopce hodiny jak prase a už jsem letěl kufrem dopředu a do protisměru. Naštěstí tam nikdo nejel a já skončil pravým bokem na plotě. Pomuchlané obě dveře, celá kastle a auto už je i po opravě navždy postižené (vibrace ve volantu). Zimní patří na všechny 4 kola!!! 
0 0
možnosti

řidič

29. 10. 2003 12:40
marketing
Napadlo už někoho,že dělení pneumatik na zimní a letní je hlavně marketingová strategie výrobců pneu ?
Napadlo už někoho,proč už dávno výrobci nezalobovali vparlamentu a neprosadili povynnou výměnu pneumatik se změnou času zimní/letní ?
 
0 0
možnosti

Tom

31. 10. 2003 13:34
Re: žádná strategie
letní i zimní pneumatiky mají rozdílné vlastnosti směsí,ze kterých se vyrábějí, tzn., že mají v provozu rodílné jízdní vlastnosti
0 0
možnosti

bill

28. 10. 2003 18:25
Zimní je zimní
Moc toho nenajezdím, ročně tak 10 000 , a nikdy jsem na zimních pneu nejezdil. Až před 2 lety jsem koupil auto se zimníma pneu a v zimě jsem nevěřil, jaká je to pohoda. Letos zjara už byly zimní sjeté a musel jsem investovat do letních, ale teď na zimu koupím i zimní. Naštěstí musím jenom dvě, protože ty starší jsou jen málo ojeté. Takže nasadím nahnací nápravu dvě nové zimní a na druhou dvě zimní starší.  Nevím, co ušetří ti, co jezdí celoročně na letních. To jako že se jim v zimě letní gumy nesjížděj? Fakt jim všem stojí rozdíl několika stokorum za to?
0 0
možnosti

Slávek

28. 10. 2003 17:44
V létě letní a v zimě zimní
Kdo dá na rady zkušenějších, vyhne se velmi nepříjemným situacím, ve kterých jde o život. O život i těch druhých. Před mnoha lety mně na služební cestě v Ostravě překvapila zima. Dopoledne bohatě nad nulou, odpoledne déšť, večer mrazík a sněžení. Samozřejmě i dobré letní gumy nestíhaly. Z auta se staly saně. Dvakrát lehce do svodidel a jednou hodiny. Naštěstí cesta je široká, ale do F.M. jsem pokračoval krokem.Tam jsem auto zaparkoval, dal si grog a zbytek cesty zařídil autobus. Druhý den jsem se vrátil, v servisu koupil 4x zimní pneu a na zpáteční cestě jsem si už roztátou břečku řádně vychutnal.V zimě letní gumy ne, univerzální ne, protektory raději ne.Hodně štěstí při míjení.
0 0
možnosti

Matey

27. 10. 2003 10:17
Ten autor asi vážně nejezdil nikdy na zimních vpředu a letních vzadu !!!
Asi před dvěma lety jsem si vyzkoušel jízdu s Favoritem obutým vpředu Barum Polar(zima), vzadu Matador MP12(léto) a asi tak v patnácti kilometrovej rychlosti jsem to auto na ujetém sněhu přes ruční otočil o více než 270 stupňů. Pak jsem obul dopředu Barum Polaris a dozadu ty Barum Polar co byly předtím vpředu a nikdy už se mi tohle nepovedlo. Prostě naše podnebí je pro jízdu v zimě na letních či univerzálních gumách naprosto nevhodné. Mám na obou autech dvě sady pneu a vím, že ta investice za to stála. Nerad potkávám v zimě auta obutá do Barum Economy OR57 a podobných letních pneu. Hodně šťastných kilometrů nejen v zimě přeju všem.
0 0
možnosti

dave

24. 10. 2003 11:26
Jaký rozměr na 14" ?
Zdravim, ví někdo jak moc je velký rozdíl pokud koupim z. pneu s ráfkem 14 s rozlišnými rozměry? Dík
0 0
možnosti

Mirek

25. 10. 2003 6:55
Re:
No já osobně na léto obouvám 185/60 r14 a na zimu 175/70 r14.Jsem přsvědčen,že na zimu je lepší zvolit užší dezén.První číselný údaj je šířka pneu v mm,ten druhý je procentuální poměr šířka/výška,čili proto 175/70.-A hlavně jezdit opatrně .
0 0
možnosti

Martin

23. 10. 2003 10:23
Ultra Grip 6
Tak uz jsem obul na Clio novy Ultra Gripy 6 v rozmeru 155/70 R13. Po asi 30 kilometrech je to ohromnej rozdil. S letnima pneumatikama se to neda vubec srovnat. To auto sedi a ted neni problem. Jasna volba pro vsechny, urcite zimni pneu.
0 0
možnosti

Monte

22. 10. 2003 6:45
Vyhoďte autora
Tento článek obsahuje jednu velmi nebezpečnou lež, svědčící o nekompetentnosti autora.Při montáži zimních pneu jen na přední nápravu se zcela mění jízdní vlastnosti a automobil se stává těžce přetáčivým........ Nikdy by na automobil neměly být montovány rozdílné pneu.......
0 0
možnosti

Michal

22. 10. 2003 8:20
Re: Jestli Vy nepatříte spíš na závodní dráhu
Pokud jezdíte přiměřeně situaci, tak změna jízdních vlastností není až tak velká. Pokud jezdíte nadoraz, tak samozřejmě jo, ale potom nepatříte na silnici, ale na závodiště. Zdravím, promovaný dopravní inženýr M.V.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!