Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiří Feistner Mahenova 327/10

21. 1. 2004 10:59
Dokud bude výše pokut směšná a vymahatelnost nulová není proč se pojistit.
V současném právním systému je možno běžnému řidiči uložit blokovou pokutu do výše 1 tisíc korun. Ve zvláštních případech (překročení rychlosti, jízda na červenou,apod.)pak ve výši 2 tisíce korun na místě tj. na ulici policistovi.Před správním orgánem tedy na úřadě do 5 tísíc korun. Zákaz činnosti, spíše známý jako zákaz řízení, pouze v ojedinělých případech pak maximálně do výše dvou-let.Toto se v praxi však příliš nevyužívá.Jestliže je řidič vytrvalý a po udělení sankce nezpolupracuje s orgánem státní správy (záměrně neuvádím jak)tak jeho věc po jednom roce propadne a není už za prohřešek nikdy sankcionován.Zákaz řízení také nic neřeší,protože ti, kteří jezdit chtějí jezdí dál a je jich spravidla většina .Hrozba trestního stíhání je v takých případech směšná vzhledem k tomu , že v současnosti je trend soudů spíše udělovat takzvané veřejně prospěšné práce a těchto se nikdo neobává. Jestliže nenastane změna zákona tím , že budou moci bý udělovány vysoké blokové pokuty (výše 20 tisíc korun není nereálná), zákazy činosti do 10-seti let , nelze přemýšlet o obavách ze sankcí.Především pak jestliže nebude dostatečná vymahatelnost sankcí to je na celém systému nejdůležitejší strach ze stráty osobního majetku či svobody není nutné uvažovat ani ho zřizovaní pojištění.Ve chvíli kdy bude vyše sankcí dostatečně nepříjemná bude i pojištění tak velké , že se těm , kteří by se v součané době pojistili se nevyplatí.To je pro pohyb na komunikacích důležité. Zákon o silničním provozu platí pro všechny stejně a i jeho dopady musí být na všechny stejné.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....