Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiří Feistner Mahenova 327/10

21. 1. 2004 10:59
Dokud bude výše pokut směšná a vymahatelnost nulová není proč se pojistit.
V současném právním systému je možno běžnému řidiči uložit blokovou pokutu do výše 1 tisíc korun. Ve zvláštních případech (překročení rychlosti, jízda na červenou,apod.)pak ve výši 2 tisíce korun na místě tj. na ulici policistovi.Před správním orgánem tedy na úřadě do 5 tísíc korun. Zákaz činnosti, spíše známý jako zákaz řízení, pouze v ojedinělých případech pak maximálně do výše dvou-let.Toto se v praxi však příliš nevyužívá.Jestliže je řidič vytrvalý a po udělení sankce nezpolupracuje s orgánem státní správy (záměrně neuvádím jak)tak jeho věc po jednom roce propadne a není už za prohřešek nikdy sankcionován.Zákaz řízení také nic neřeší,protože ti, kteří jezdit chtějí jezdí dál a je jich spravidla většina .Hrozba trestního stíhání je v takých případech směšná vzhledem k tomu , že v současnosti je trend soudů spíše udělovat takzvané veřejně prospěšné práce a těchto se nikdo neobává. Jestliže nenastane změna zákona tím , že budou moci bý udělovány vysoké blokové pokuty (výše 20 tisíc korun není nereálná), zákazy činosti do 10-seti let , nelze přemýšlet o obavách ze sankcí.Především pak jestliže nebude dostatečná vymahatelnost sankcí to je na celém systému nejdůležitejší strach ze stráty osobního majetku či svobody není nutné uvažovat ani ho zřizovaní pojištění.Ve chvíli kdy bude vyše sankcí dostatečně nepříjemná bude i pojištění tak velké , že se těm , kteří by se v součané době pojistili se nevyplatí.To je pro pohyb na komunikacích důležité. Zákon o silničním provozu platí pro všechny stejně a i jeho dopady musí být na všechny stejné.
0 0
možnosti