Diskuze

Autem po Evropě ... BELLA ITALIA

Na agresivitu a neukázněnost tuzemských řidičů si stěžuje kdekdo, řidiči a chodci počínaje a policisty konče. V nehodovosti se chlubíme pozicí kdesi na chvostu statistik vyspělých států, podívejme se tedy, jak "na to jdou" řidiči za za hranicemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hana

20. 7. 2007 23:14
Dálnice

Moje zkušenost z Italské dálnice je, že Italové jezdí z pruhu do pruhu zásadně při tomto přejíždění neblikají, také jsem se setkala s tím, že měl notebuk na klíně a kličkoval uprostřed dálnice a nenechal se předjet. Jeden dokonce měl trochu obouchaný bok, tak nám tam schválně vjížděl, aby jsme ho nabourali. Tak mě vzkládejte jak jsou Italové ohleduplní. Větší hrůzu na dálnici jsem nezažila.

0 0
možnosti

robert37

11. 7. 2007 22:31
Itálie

Před třemi dny jsme se vrátili s rodinou z Itálie. Nebudu se tady rozepisovat o krásách polostrova Gargáno, kde jsme byli, ale napíši něco o italských šoférech a šoférkách. 1. co mě překvapilo, bylo všeobecné dodržování rychlosti na severu Itálie. Teda s navýšením 10-15 km/h. Za 2. nedodržování rychlosti jižněji a jak bylo vtipně napsáno výše: plná čára není zeď a dvojitá už vůbec ne. Nikdo, zdůrazňuji nikdo mě při žádném předjížděcíém manévru neohrozil a když jsem já předjížděl Itala na plné čáře, nijak mi to nekomplikoval např. přidáním rychlosti, jako se to děje u nás. Prostě pro italského řidiče je důležitější vlastní názor na dopravní situaci, než názor ůředníka, který tam tu lajnu nechal čmárnout. O předvídavosti Italů již bylo napsáno v článku ale taky jeden poznatek. Jejich pouštění rychlejších aut a naopak předjíždění pomalejších je jako Italská opera proti naší Djedničkové špatné dechovce.

0 0
možnosti

x

23. 6. 2004 12:34
výměna ŘP
Nevím, proč zase autor článku klame a oblbuje veřejnost. Výměna řidičáku se od května t.r. v žádném případě neprovádí na počkání - lhůta pro výměnu je stanovena na 20 kalendářních dnů. Takže pozor na ztrátu "starého" řidičáku v případě plánované cesty do zahraničí! V případě ztráty si rovnou zjednejte na cestu taxi.
0 0
možnosti

mmkk

17. 6. 2004 0:01
Rychlost pod 140
Asi jezdím u nás po jiných dálnicích, moc jich nemáme , ale od té doby, co mi auto jezdí max 130-140, resp. při větší rychlosti bych byl pořád v servisu, tak nepozoruji, že by mě předjíždělo zas tolik aut. Za cestu z Prahy do Brna max 10, Praha Beroun 0-2. A ke ému údivu předjíždím docela hodně aut i ve 130km. A nejsou to staré šunky, ale i celkem zánovní auta, která určitě umí jezdit i rychleji.
 
 
0 0
možnosti

Johny x

16. 6. 2004 9:25
Měření rychlosti......????
Praha - Mnichov - Brenner - Verona - Bologna - Firenze - Pisa za 7.45 hod nejdýl za 8.30 hod. Žádný radary jen krásné dálnice....
0 0
možnosti

Kuko

14. 6. 2004 12:04
Otlacky
No musim povedat, ze centimetre nemate moc v oku. Nechapem ake preliaciny to maju auta vo vyske 140-150 cm, ved tak vysoka ziadna motorka nie je. Tak to moze byt akurat od prilby. Ale kedze Oktavia je tak 140cm vysoka, tak take auto by malo tu otlacku hadam na zadnom skle alebo streche..., ale inak pekny clanok. 
0 0
možnosti

jk

11. 6. 2004 12:27
autor byl asi v jine italii
Nevim kde se pohyboval autor, jezdil jsem cca 2 tydny po neapoli a okoli a mohu rict, ze to je opravdu zazitek. Prvni na co musite zapomenout jsou dopravni znacky a semafory, kdyz jsem poprve v uzkych ulickach zastavil na stopku tak me okamzite zleva i zprava zacali objizdet mistni v jejich pandach a unech, pripadal jsem si jako z jineho sveta, semafory (pokud nejsou rozmlacene) nikoho nezajimaji, vyberci mytneho na dalnici sedi v budkach za neprustrelnymi skly a neexistuje sance ze by treba jako na severu podaly drobne nebo si sahli pro penize mimo okynko, neni vyjimkou, ze se pri zastaveni chce nedo dostat do auta a neco vam ukrast. Parkovani je kapitola sama pro sebe, parkovat mimo dobre hlidana je za ztratu auta nebo alespon neco rozbite, kdyz jsme se byli podivat v herkulaneu tak se dokonce parkuje primo u carabineru ve dvore . Pokud se chcete pobavit doporucuji, mensi auto je urcite vyhodou. Ikdyz mozna ze se neapolitani nechali zastrasit bodovym systemem.
0 0
možnosti

František Dvořák

11. 6. 2004 14:56
auto@idnes.cz
Dobrý den.
Itálii mám projetou křížem krážem. Zkušenosti popsané v článku popisují stav "středu" Itálie - myšleno  přibližně od Milána po
Bari. Na úplném severu jsou Italové ukázněnější, v nejjižnějších končinách si naopak pravidla vykládají více po svém.
K Neapoli bych poznamenal, že je kapitolou sama pro sebe. Myslím, že i mnoho Italů -  neNapoletánců by se s autem
rozmýšlelo vyrazit autem do města... smekám před vaší odvahou.
Neapol je "koncentrovaná" Itálie. Všechno Italské ...italský smysl pro chaos nevyjímaje... je tam mnohokrát znásobeno. Vidět
Neapol a zemřít... myslim, že po její návštěve toto heslo každý pochopí (a nemusí ani sedět za volantem).
Ad "...pri zastaveni chce nedo dostat do auta a neco vam ukrast":  Nevím, jaké máte zkušenosti Vy, ale tato "vymoženost"
dorazila už před mnoha lety i do našich zeměpisných šířek.
K neprůstřelným sklům pro výběrčí mýtného bych dodal, že nedaleko od Neapole je Castellammare di Stabia (asi 35 km
jižním směrem po pobřeží). Město, které je považováno za sídlo neapolské mafie (Camorra). Rozhodně nejsem paranoidní a nemyslím si, že na mě žíhá po zuby ozbrojený příslušník mafie na každém rohu. Ale v tomto případě zvýšenou ochranu chápu. Ještě bych rád dodal, že co do objemu kriminality Neapol rozhodně nepatří k "premiantům" mezi italskými městy. Zabloudit do křivolakých uliček (vicoli) města se doporučuje minimálně ve dvou. Přeji krýsný den, s pozdravem František Dvořák auto.idnes.cz 
0 0
možnosti

Al Bunda

10. 6. 2004 15:29
Rychlostni limit, co to je?
Myslim, ze Italove ani nevedi jak vypada znacka s omezenou rychlosti. Vsude kde je 50 jedou kolem 100 kdyz se da, takze si s tim hlavu asi nelamou. Je fakt, ze jsem tam najezdil uz asi 20 tis km a nevidel jsem ani jednou ze by nekde merili. Ale cert a blbec nikdy nespi, zejo...
0 0
možnosti

Marketa

10. 6. 2004 15:23
P nenznamena autoskola a jine
 P na zadnim okne neznamena , autoskola. nybrz principiante  - zacatecnik.   Dalsi vec ohledne krizovatek a semaforu - Italove ani nemouhou cekat na oranzovou, nebot po cervene naskakuje okamzite zelena
0 0
možnosti

František Dvořák

10. 6. 2004 15:50
auto@idnes.cz
Dobrý den,
o tom, že velké P znamená principiante (začátečník) se s Vámi nepřu. Pokud je mi známo, tak opravdu v takto označených autech jezdí pod dohledem školitele studenti autoškoly. Mohou si vybrat: buď mohou jezdit v autě autoškoly označeném  SCUOLA GUIDA, nebo ušetří a budou jezdit ve "svém" autě. Takto mi to alespoň vysvětlovali sami Italové.
Ohledně semaforů...přesně takto je to myšleno a předpokládám, že je to z článku jasně patrné. Musím však uznat, že jsem několik semaforů, kde po červené naskočila oranžová a pak teprve zelená, v Itálii potkal.
Přeji krásný den, s pozdravem
František Dvořák
auto.idnes.cz
0 0
možnosti

Marketa

10. 6. 2004 15:18
P nenznamena autoskola
Chtela bych jen podostknout, ze pismeno P na zadnim skle neznamena autoskolu, nybrz principiante - zacatecnik
0 0
možnosti