Diskuze

Kdy zabránit řidiči pokračovat v jízdě?

Bodového systému za dopravní přestupky i dalších zpřísnění ve vztahu k neukázněným řidičům se hned tak nedočkáme. Už v prvním kole projednávání uvázla novela zákona v parlamentu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řidič 2004

23. 3. 2004 13:03
Není to zbytečné?
Není nutné nikomu vysvětlovat, jak silně je náš stát poznamenán korupcí. Dosavadní systém selhává právě pro až neskutečnou korupci v dopravní policii. Není tajemstvím, že většina přestupků jako rychlá jíza a podobně se dá vyřešit napomenutím, pokud dáte policistovi alespoň 500,- Kč. Alkohol pak stojí i několik tisíc, ale stojí to za to, ututlá se to. Jaký smysl má v tomto prostředí zavádět ještě silnější represivní prostředky? Efekt bude pravděpodobně podobný tomu, když jsme zavedli absolutní přednost chodců na přechodech, kdy počet úrazů vzrostl. Jen dopravní policie bude moct  zvýšit cenu za nepřidělení bodů. Proto na novelu tak tlačí. Kdo by nakonec nechtěl bydlet ve vile a jezdit Mercedesem? A kde jsou doprovodná opatření ke snížení nehodovosti, jako je budování bezpečnějších silnic, dálnic, obchvatů, nadchodů/podchodů, signalizace, regulace nákladní dopravy, školení řidičů a massmediální osvěta? Zatím chodíme po špatně namalovaných a mizerně osvětlených přechodech, jezdíme po rozbitých úzkých silnicích z vesničky do vesničky, proplétáme se mezi stovkami kamionů, projíždíme všemi městy , na dálnících tlačíme v mnoha zůženích a pozorujeme okraje silnicnečíhají-li tam policisté u radaru (jinde je najdeme jen vzácně) a pokud se nám něco na silnici stane, tak hodiny a hodiny čekáme na příjezd policistů.  Dnes jsem například viděl na dálnici D1 na 160tém kilometru, jak policisté zůžily dálnici do jednoho pruhu, omezili rychlost na 60 km/h a začali měřit. Po několika hodinách to zase všechno sundali a odjeli pryč. Tak nevím, nepřipadá Vám diskuse o tom, jak zabránit řidičům v jízdě trochu zbytečná? Nebylo by lepší se rovnou dohodnout na tom, jakou čásku musí mít řidič ze zákona u sebe na hotovosti, aby mohl dát policistům přiměřený úplatek?
0 0
možnosti

Don Night

23. 3. 2004 18:46
Re:
jj, a lepší to nebude...
0 0
možnosti

Volten

22. 3. 2004 18:28
kdy zabránit řidiči pokračovat v jízdě
Nedovedu pochopit proč vždy když se změní ministr dopravy,snaží se snad proto aby se zvyditelnil,změnit  to co převzal po svém předchůdci.Kdyby to snad bylo zlepšení,tak bych změny vítal.Ale bohužel je to jeden paskvil horší nežli druhý Za minulého režimu byli dopravní předpisy celkem vyhovujicí a pochybuji že je bylo třeba zásadně měnit.V současné době  kdy bují na všech stranách korupce,kdy autorita policie je mizivá,kdy vymahatelnost práva je skoro nulová,kdy rozsudky v prvním stupni jsou pachatelům pro legraci,kdy nám vládnou političtí diletanti,je každá změna zákonů  pro kočku.Jen se to bojíme sami sobě přiznat.Kritizujeme snad všechny země,se vším si víme rady ale jen u piva.Šílíme nadšením když se některému spor-tovci povede něco vyhrát a myslíme si že nad nás není.Zatím svým působem života rozhodně nepatříme ke světovým špičkám.Měli bychom se nad sebou zamyslet a srovnat se se světem . Máme již tak zdevastované myšlení že při řeči o vstupu do EU se každý jen zajímá co dostaneme.EU se má na co  těšit.             
 
 
                               
0 0
možnosti

CD ROM

22. 3. 2004 17:19
Kolok by asi dostal bodů?
v sobotu 20.3. 2004 předjížděl řidič policejní Felicie SPZ AKI 48-27 na Vinohradské ulici v Praze náklaďák po tramvajovém pásu, zleva objel ostrůvek, nedal blinkr a následně projel křižovatku na červenou - ne že by mu tam blikla, červená už svítila několik sekund. To vše bez houkačky a bez světel. Mám dojem, že by se 12 bodům značně přiblížil, samozžřjmě kdyby to nebyl nadčlověk ....... 
0 0
možnosti

noname

22. 3. 2004 15:36
hmm
imho je tento špatný zákon lepší než současný a tak by i tak měl platit, i když by se měl novelizovat. To že se někdo za rok nechá šestkrát chytil že se nepoutá znamná, že nerespektuje nařízení a pokyny a tak je zcela správně, že nemá na silnici co dělat (já mu pak ze svých daní platit úraz nebudu).
Ostatní vytýkané chyby jsou vlastně chyby i nynějšího systému a tak než to kvůli tomu zdržet by byla chyba.
Co mi ale chybí více je, že zákon nepamatuje na úplatky. Mělo by být řečeno, že pokus o úplatek policisty bude hodnocen 7 body (policisté by měli být nahrávání, jako je tomu jinde, u nás je to jen výjika). Navíc by policisté neměli mít právo brát hotovost, ale vždy by pouze vystavovali účtenku, ale muselo by se to samozřejmě provázat s větší vymahatelností (automatický zákaz jízdy, pakliže člověk nezaplatí do stanovené doby a bude-li poté přistižen, bude mu odebráno 6 bodů za řízení přes zákaz). Měla by také fungovat instituce "provokatérů", kteří se budou pokoušet policisty uplácet (to by mělo být pro všechny státní úředníky).
No a samozřejmě by se měly body sčítat (jízda na červenou, s mobilem v ruce, bez řidičáku, s rozbitým autem by měla být hodnocena přísněji než jen jízda bez řidičáku).
0 0
možnosti

omega88

22. 3. 2004 17:58
Re: KDE MÁŠ PÁTEŘ???
ty si myslíš že jenom ty platíš daně nebo co ty debile??? Já si platim k daním životní a úrazové pojištění takže i kdybych svojí vinou zůstal jak mrzák tak tebe to nebude stát ani korunu takže  co se staráš vo to jestli se poutam nebo ne??? Ty budeš asi fízl a nebo jinej bezpáteřní parchant co....raději drž hubu s takovejma názorama a nepřizpívej do internetových diskusí.
0 0
možnosti

HroVo

22. 3. 2004 14:06
Zákon je potřeba
mít  takový  aby byla  tzv. vymahatelnost  práva  co možná  nejvyšší.  V praxi je  to  tak,  že  velká  část  přestupců  unikne  postihu. Nepřebírají předvolánky,  nedostavují se  k  jednání, i  za meně  závažné porušení zákona  s  přestupky  nesouhlasí  , nebo  se  odvolávají. Přestupek může  být  v  kartě  řidiče pokud  je  pravomocný.  Bodový  systém podle  mě  není  to  pravé.  Postih  přestupce  mu  sí  být  účinný  a  rychlý a  né administrativně  náročný a  zdlouhavý.
    Rovněž  novela  ust. § 22  zákona  o  přestupcích  ukládá  sankce  za dopravní  nehodu  né  podle závažnosti  jejího  zavinění  ale  podle  způsobené  škody.!!! Hrůza. V podstatě  je  to  tak  i  podle  stávajícího platného  znění.
Nehoda  do 20 000 Kč.-  POKUTA  do 2 000 Kč.,-
Nehoda nad 20 000 Kč.- Pokuta  do  7 000 Kč.- a zákaz  činnosti do 12 měsíců
Zákonodárci by se  měli  vrátit k  vyhláčce  č. 100/1975  případně  k  vyhláčce 99/1989  Sb. Tam  bylo  vše  dostatečně  a  jasně stanoveno.  Nejdůležitější  je  však  vymahatelnost  práva. Jinak  si  piráti  silnic  nebudou  ze  zákonů dál nic  dělat !!!!!
 
0 0
možnosti

KAMIL

22. 3. 2004 13:18
Kde je problém
Řidičské průkazy jsou o penězích a ne otom jestli umíte bezpečně řídit auto a kdyby jste chtěli najít policistu na silnici tak tam určitě dřív chytíte kapavku. STK je taky kapitola sama prosebe.Všechno souvisí se vším. To jsou základní věci proč je tak zoufalý ohlas po něčem převratně jiném. Ovšem výše uvedené dát dopořádku je moc práce. Všichni při jízdě porušujeme pravidla silničního provozu i ti kteří tvrdí že jsou neomylní. Princip je ale v tom, že neuvidíte policisty na silnicích. o tom už ale pan Gros a nikdo nemluví. mluví se otom že jezdíme jak prasata.Spousta lidí si neuvědomuje že je to důsledek nekontroly policie. Dnes jet autem 150 km/h po dálnici není problém a ani bezpečnostní.Automobily jsou konstruovány na daleko větší rychlosti.. Policie nikde není tudíž nic nekontroluje a když udělá jednu akci tak o tom píše snad kromě arabských novin celý svět. Tam je největší rezerva a ne v persekuování všech řidičů. Policie je ta složka, která má na krku celý tenhle problém z kterého chce elegantně včetně Grose vybruslit tím, že zase budou platit peníze lidi-ty jsou konec konců odtoho.Nic se nezmění jen budeme zase chudší a ještě živit právníky.
0 0
možnosti

johny55555

22. 3. 2004 12:56
achjo
Už se o tom diskutuje a vymejšlí několik a let a pak vyplodí tak šílenej návrh - ty připomínky jsou skutečně opodstatněné. Kdyby to vymejšlel jeden člověk dva měsíce, tak by to vymyslel líp.
0 0
možnosti

KAMIL

22. 3. 2004 12:54
veškerý problém spočívá v tom,
0 0
možnosti

ryba

22. 3. 2004 12:35
nestacim se divit
ty-jo, to jsou nazory...prece nebudu parkovat jinde, kdyz tady je to lepsi...proc se poutat...Vite proc? Az takovy nepripoutany paka jako s prominutim nize priznani buchnou celne do nekoho jinyho, kdo za to notabene nemuze a zarvou pri tom. Vysetrovani, policie, trauma. Vase (nespoutana) svoboda konci tam, kde zacina svoboda druheho. Zkuste se vzit do pozice toho, kdo vas de facto zabil (nechtene). Ja se predpisy snazim dodrzovat, parkuju kde mam a pokud neco takovyho porusim, jsem si vedom toho, ze porusuji zakon a mohu za to byt pokutovan. Argumenty typu vybrali me 5 metru za ceduli 40 neobstoji. Za tou ceduli MUSITE jet 40. To jste vsichni dobrovolne podepsali v autoskole. Nejedete-li, vase smula. Bude se pokutovat a trestat to, co pred tim, akorat ze daleko drsneji. Naprosty souhlas s novelou. Az na dilci nedostatky, pochopitelne. Blbosti je onen zapomenuty ridicak...to je fakt kravina.
0 0
možnosti

Taky se nestačím divit

22. 3. 2004 15:44
Re:
Nevím co jste podepisoval v autoškole.... Vámi zmíněný zapomenutý řidičák je ppřestupek stejně jako to že pojedu nepřipoutaný nebo špatně zaparkuji. Všechno jsou to přestupky, ale myslím si že "body" do karty řidiče by se měly dávat za závažnější přestupky typu jízda na červenou, nebezpečné předjíždějí apod. Souhlasím, "měřili 5m za cedulí" sice neobstojí, ano už těch 5m za cedulí má řidič dodržet rychlost podle zákona, ale určitě tak nějak cítíte, že policie nepracuje úplně správně. Vlastne nefunguje téměř vůbec. Nepůsobí preventivně ale výhradně represivně!! Př. kdyby si ti gumáci párkrát stoupli před diskotéku a těm mladíčkům důrazně domluvili a dali jim možnost si dýchnout před jízdou, sice by vybrali míń pokut... jinak je stopujpu hned za rohem, ale hlavně by hošánci autem vůbec nejeli, neohrozili sebe ani nikoho jiného. Pokud by přesto jeli, pokuta by měla být nemilosrdně vysoká.... no místo toho buzerujou 15nacky za to že jim barman prodal panáka.
0 0
možnosti

Mirek 33

22. 3. 2004 12:30
To jim chybi zdravy rozum?
 Koho jsme to proboha volili, ty lidi nemaji zdravy rozum! Nerozumim tomu co delaji. Vysvetli mi to nekdo?
0 0
možnosti