Ujel jsem s C_Maxem asi 10 000 km,
takže o něm něco vím. Motor 1,6 TDCi, 109 koní, výbava Ghia. Je to můj služebák. Předtím jsem nikdy nejezdil s MPV, takže jsem si chvilku zvykal na kolíbání a na trošku nepříjemný pocit daný samořiditelností zadní nápravy, která při náklonu mění geometrii a podchycuje tak smyk. Je to trošku jako jízda po kolejích. Auto jede skvěle, podvozek výbornej. Trochu mi vadí elektrická ruční brzda, která má několik programů, někdy nemůžu přijít na to, jak ji odbrzdit. Většinou pomáhá sešlápnutí brzdového pedálu. Fakt je, že odkládacích míst v autě je málo, polička na přístrojovce je mělká a víčko se pořád klepe. Zato ve střední konzoli je velká hluboká schránka s dvojitým víkem s jednou menší. To je užitečné. Sedačky jsou pohodlné, ale vzadu je pátá spíš nouzová. I vzadu je spousta místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Kufr je stejný, jako u Oktávky. Auto je tichoučký, žere okolo sedmi litrů nafty, jezdí 200. Jsem spokojenej. S dvoulitrem to musí být něco neskutečnýho. Jezdil jsem s dvoulitrem TDCi + 6kvalt v Mondeu, ale to je jinej motor, má jen 130 koní. Přesto to byl zážitek!
Co se týče koroze - mám ho 2 měsíce, takže zatím nic nerezne. Osobně to považuju za blábol. Stejně tak i to o podvozku. Co se týče špatné ovladatelnosti při sundání nohy z plynu - obecně auta s předním pohonem při tomto manévru pociťují jednoduchý efekt. Při průjezdu zatáčky pod plynem nás kola táhnou plus mínus tím směrem, kam jsou natočena, s malou korekcí odstředivé síly, zatímco když dám nohu z plynu, tažná síla se sníží a vliv odstředivé síly tak vzroste. To se projeví snahou auta "odejít" ven ze zatáčky. Není to tím, že by se předek odlehčil. Ten se naopak dynamicky zatíží. Průšvih nastane, když se přední kola utrhnou. S tím se už moc nenadělá.
Obecně lze říci, že mnohem radši C-Maxe, než Oktávku. To je můj názor.