Test Vojtěcha Štajfa, kterej jezdí rallye - no comment
HBITÝ PRCEK
Již při usednutí do hluboké sedačky je jasné, že to bude jiné svezení než jen do supermarketu pro týdenní nákup. Po otočení klíčkem zapalování dunivý plechový zvuk a do 250 km/h cejchovaný tachometr nutí každého, komu v žilách koluje krev o vyšším oktanovém čísle, okamžitě sešlápnout pravý pedál až k podlaze. Malé lvíče jen na chvilku zavrní a jeho sedmnáctipalcové nízkoprofilové tlapy se rázně zakousnou do asfaltu. I když jsou rychlostní poměry vzhledem k vysokootáčkové charakteristice agregátu vhodně odstupňované, ani u modelu RC bohužel nechybí pro peugeot typicky méně přesné řazení. Chválit konstruktéry ale musíme za šestnáctiventilový dvoulitr, který se svým litrovým výkonem 88,6 k může směle řadit mezi nejpovedenější automobilové agregáty vůbec. Kompaktnímu vozu uděluje neskutečnou mrštnost, díky níž je tento lev spíše motorovou myší. Nízká váha, necelé čtyři metry délky a tuhý podvozek umožňují zažít za volantem mnohem víc adrenalinu než u miliónových sporťáků. Proti podobným kouskům neprotestují ani vynikající brzdy. I pro jednoznačné zaměření tohoto modelu se pak zdá těžko pochopitelné vybavení vozu samočinnou aktivací výstražných světlometů při intenzívním brzdění. Při ostřejší jízdě se totiž varovné blinkry rozblikají před každou třetí zatáčkou, což je pro řidiče nejen otravné, ale vyvolává to zmatek i u ostatních účastníků silničního provozu.