Diskuze

Pumpaři nás nepumpnou - nejúspornější auta

Přinášíme přehled aut co šetří vaši kapsu, nejúspornější se ale nerovná nejlevnější. "Asketické" naftové audi ani benzinový smart rozhodně nepatří k levným vozům, právě naopak. Za desetinu litru rozdílu v průměrné spotřebě benzinu mezi Smartem a Kií Picanto zaplatíme 64 000 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opčan CZech

29. 9. 2004 8:59
Pojmy
Jak mám pochopit pojem naftový dieselmotor???
Nekoktá nám trošku redakce
0 0
možnosti

Jaska

28. 9. 2004 11:19
Peugeot 406, 2,0HDi
Uváděná spotřeba 4,5l/100 - skutečnost 6,2 (dle počítače) Sice je pravda, že ho moc nešetřím, ale i když jezdím jak posr... tak se pod 5,8l nevejdu.
0 0
možnosti

Rado

12. 9. 2004 16:17
Honda Civic 1.5 16V
mimo město 4.8, v létě s klimou a otáčkoměrem nad 5000 stabilně se vejdu pod 7.5 a čipnutým Passatům dávám na frak....
0 0
možnosti

krisa

9. 9. 2004 18:53
ne
Tydle automobyly sou na nic. Já mněl starši ford Skorpio a to bilo fáro ! ! Bil to dvoulytr a pod 14 lytrů sem se nedostal. Ale panové a Dámy to jelo ! ! Ten záběr sem vod tý doby u žadnýho auta nezažyl ! ! Nemam rád ůsporný auta ! ! Proto si kupuji ojetý sylný auta. To je vončo ! !    
0 0
možnosti

motílek Babočka

10. 9. 2004 10:46
Re:
Máš pravdy, já taky kupuju jenom ojetý kári s motory V6 a V8. To jetí Škorpijo je dobrí vůs. Bil bich vůl abych jezdil v nějakí plechovce 1,2HTP!!!! Na spotřebu benzýnu kašlu - není nad sýlu nadupanýho výceválcového motoru.
0 0
možnosti

Vector

9. 9. 2004 17:59
vec____@sezna__.cz
2,0 HDI 120PS dálnice 140-145Km/h asi 1000km + okresky asi 300km průměr na cca 1300Km 4,3l naftičky. Oproti tomu když mu naložim sežere i 10litrů. Moderní vznětové motory - Malá lehká auta s lehkou nohou vezmou mimo město 4-5 některá hodně slabá i 3 lity po městě 5-6 při nějvětší nakládačce je většina motorů nastavená na 7,5l. Po chipu proteče dvoulitrem až 12litrů. Proč tu píšu všechny ty kecy ? Záleží totiž jen na účinnosti motoru a ta je jak sem popsal hodně podobná, údaj obsah výkon a přibližné spotřeby pro potovnání moc nestačí (a hmotnost auta) Jízdní dynamika závysí na váze a výkonu, spotřeba pak na jejím využívání a účinnosti motoru. Kdyby bám na idnes dokázali zjistit přesné údaje o spotřebě, a výkonu a z nich vypočítat účinnost jednotlivých motorů byl by to dobrý článek, takhle je to .... Pak ještě porovnat účinnost s hmotností vozu při určitých rozměrech a máme srovnání dynamiky. Takhle malé pixličky jsou tak na jízdu po městě. Jenže co je ekologičtější a ekonomičtější. A) používat starší auto za pár šlupek co žere 6, nebo B)nechat vyrobit, zaplatit a používat auto , které žere 4 a staré sešrotovat. Nehledě na to, že u nás si lidé pěžně nekupují nové auto do města. Proto také nejsou v nabídce, protože je u nás malý zájem, stejně jako o sportovní modely. Účinnost vznětového motoru je stále kolem 30procent to sem se toho dozvěděl.
0 0
možnosti

skrobik

10. 9. 2004 16:10
Re:
účinnost motorů je stejná u 2.0 tak i u 1.0.
Něco jinného je poměr hmotnost vozu/výkon/spotřeba. A to by byl potom článek o něčem a ne jen vzít cenu vozu, katalogovou spotřebu a udělat článek to zvládne středoškolák ne?
0 0
možnosti

THC-Squad.CZ

9. 9. 2004 15:24
hm
IDNES
0 0
možnosti

Fido

9. 9. 2004 14:27
Lobby
Co to je zase za tupo clanek...
Trapne loby. Proc tma jsou jen ty male plecky...
0 0
možnosti

jorbl

9. 9. 2004 12:40
lupo 1.4
Neverim ze VW Lupo 1,4 16V FSI ma spotrebu 4,9 - budte sbohem...
0 0
možnosti

Ajvn

9. 9. 2004 12:31
srovnani uspornosti celku
Jeden pohled, ktery tu je v clanku, je poradi motoru co do nominalni prumerne spotreby. Ale prijde mi mnohem zajimavejsi jine srovnani, spocitat si koeficient ((prumerna spotreba/kW)/kg), coz se snazi zohlednit uspornost motoru v celem zabudovanem kompletu. To je mozna odpoved na Mattinglyho a jeho Octavii 1.9TDI. Pokud kupujeme auto podle segmentu, protoze ocekavame nejake provozni a hlavne uzitne vlastnosti, tak umerne tomu se meni litrazni nabidka motoru vzhledem k jinym hmotnostem vozu. A pak se ukazuje, ze ten nejmensi nejmene zravy motor nemusi byt nutne ten provozne nejvyhodnejsi, protoze treba i pres nizsi pohotovostni hmotnost ma tak nizky vykon, ze je jizdni dynamika velmi podprumerna. Prosel jsem zde vyjmenovane diesely a par k nim pridal, nasel si k nim hmotnosti a spocital si uvedeny koeficient a razem to vypada cele jinak. Pochopitelne, cim mensi cislo, tim lepsi vysledek. Pro lepsi prehlednost je to vynasobene 10000, at je to citelnejsi :)
Audi A2 1,2 TDI  3 45 855 0,779727096 VW Lupo 1,2 TDI  3 45 855 0,779727096 Smart Fortwo 0,8 CDI 3,4 30 730 1,552511416 Citroën C2 1,4 HDi 4,1 50 996 0,823293173 Citroën C3 1,4 HDi 4,2 50 1022 0,821917808 Renault Clio 1,5 dCi 4,2 60 1050 0,666666667 Toyota Yaris 1,4 D-4D 4,2 55 1000 0,763636364 Audi A2 1,4 TDI  4,3 55 1020 0,766488414 Citroën C3 1,4 HDi 4,3 66 1072 0,607756671 Fiat Panda 1,3 Multijet 4,3 51 1010 0,834789361 Peugeot 206 1,4 HDi 4,3 50 1061 0,810556079 Renault Clio 1,5 dCi 4,3 48 1045 0,857256778 Renault Clio 1,5 dCi 4,3 74 1055 0,550787755 Audi A2 1,4 TDI  4,3 66 1030 0,632538982
0 0
možnosti

Roumen

9. 9. 2004 18:11
Re:
Honda Accord 2.2 i-CTDi, 5.4 103 1970. Koeficient ti vychazi 0.266. B-)  Dost to odpovida tomu, co sem chtel napsat...jestli neni lepsi ten jeden litr nafty obetovat (25% vstupu navic), za cenu dvojnasobnyho vykonu toho auta. Vubec mi nedochazi, jak si nekdo muze kopuit za 630 litru auto, ktery sice zere 4.3 litru, ale ma 55kW... Ne ze by 55 bylo malo, ale jestli neni lepsi koupit fabii, ktera stoji polovinu. B-)
0 0
možnosti

Alkáč

9. 9. 2004 12:08
Takovýho malýho hajz*a bych nikdy nekoupil
Co je tohle za auta ? nikdo se tam nevejde a nic to neodveze. Jedině auto střední třídy a to minimálně dvoulitr. A je mi jedno kolik to žere, hlavně že to pořádně jezdí, je to bezpečné, a pohodlné.
0 0
možnosti

rocky_krysa

9. 9. 2004 15:38
Re:
Nechces zapnout mozek a uvedomit si tato mala auticka jsou nejvhodnejsi do mesta nebo pro manzelku do prace ? Takova auta si malokdo kupuje jako jedine auto do rodiny, ale jako 2., 3.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...