Diskuze

Řidiči pozor: v neděli nezapomeňte rozsvítit

V neděli končí v tuzemsku letní čas. Vyspíme se tak o hodinu více. Pro řidiče to však zároveň přináší povinnost vyplývající ze zákona o provozu na pozemních komunikacích. Automobily musí na silnicích svítit nejen v noci, ale i za dne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vít

19. 7. 2006 14:05
Souhlas s celoročním svícením vozidel

Domnívám se, že zavedením celoročního svícení u dopravních prostředků je správné. Je řada bláznivých řidičů, kteří nedodržují povolenou rychlost na dálnicích i silnicích a tak jsou alespoň lépe vidět již v počátku i z dálky ... i když Vám svítí sluníčko třeba nepříjemně do očí...a můžete se jim ještě včas vyhnout a nebo uhnout...:-)

0 0
možnosti

Karelsa

9. 7. 2006 10:22
Svítit

Z vlastní zkušenosti bych mohl říci,že svícení je nanic.Na řízené křižovatce světly,v červnu,při jízdě se zapnutými světly(ještě nebyly povinné) na zelenou mi do cesty vjel nákladní vůz.Řidič v první chvíli tvrdil,že mne neviděl.Auto i já na cimpr campr.Přesto tvrdím,že svítící vozidlo je vidět daleko dřív než se zhasnutými světly a že svíti se má.Ovšem ne jako motorky,které  svtí dálkovými "aby byly lépe vidět".Jenom ostatní řidiče oslňují.

0 0
možnosti

Pešková

22. 6. 2006 14:00
svítit, či nesvítit

Určitě svítit. Rozsvícené auto je vidět již na dálku.

0 0
možnosti

peněz!!!

3. 3. 2005 12:06
!!!škoda
sviť  měsíčku,  sviť,  ať  mi  šije  nit!
ApropÓ.  svícení  ve  dne  je  ta  největší  kravina  pod  sluncem!!!
0 0
možnosti

ZB

26. 11. 2004 22:32
svítit je zcela zbytečné!!!
Správně: svícení je k ničemu. Jezděme dle předpisů  a  vystačíme  si  bez  světel!
0 0
možnosti

jyxo

22. 11. 2004 10:29
svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 1.
  Tuhle jsem jel po hlavní, nesnížená viditelnost, ale břečka po sněhové kalamitě, zleva i zprava a i v protisměru čekající auta. Přede mnou takový kus prázdno, divil jsem se, že mi tam někdo nevjel. Samozřejmě, že když jsem ty auta už míjel, vjela mi tam zleva škodovka. Asi si myslela, že i z vedlejší (navíc to byl jen výjezd od obchodu) platí pro ni absolutní přednost. Dupnul jsem na brzdy, smýkal jsem se všemožně, divím se, že jsem se nesčuchl s těmi ostatními poctivci, co čekali, až budou mít volno. Bylo to na centimetry. Pak by určitě vina byla na mne - nepřizpůsobil jsem rychlost  -  a  škodověnka by se v tichosti vytratila, jakož i případní svědci. Zastavil jsem a začal jsem řvát. Baba ve škodovce začala gest
0 0
možnosti

jyxo

22. 11. 2004 8:54
svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 1.
Tuhle jsem jel po hlavní, nesnížená viditelnost, ale břečka po sněhové kalamitě, zleva i zprava a i v protisměru čekající auta. Přede mnou takový kus prázdno, divil jsem se, že mi tam někdo nevjel. Samozřejmě, že když jsem ty auta už míjel, vjela mi tam zleva škodovka. Asi si myslela, že i z vedlejší (navíc to byl jen výjezd od obchodu) platí pro ni absolutní přednost. Dupnul jsem na brzdy, smýkal jsem se všemožně, divím se, že jsem se nesčuchl s těmi ostatními poctivci, co čekali, až budou mít volno. Bylo to na centimetry. Pak by určitě vina byla na mne - nepřizpůsobil jsem rychlost  -  a  škodověnka by se v tichosti vytratila, jakož i případní svědci. Zastavil jsem a začal jsem řvát. Baba ve škodovce začala gestikulovat ve stylu "no co co ... - jen se nepos.." Je mi jasné, že na škodovce by žádná velká škoda nebyla, ale proč tihle škodovkáři komplikují život těm normálnějším, co si koupili normální auto  a  ne nějakýho předraženýho VWtrabant
0 0
možnosti

jyxo

22. 11. 2004 10:31
Re: svítit je zbytečné, protože svícení stejně nikdo nevnímá - 2.
  Proč   to   celé   tady   píši?   Protože   jsem   svítil   a
0 0
možnosti

aTe

19. 11. 2004 10:38
svítit je zbytečné!
Celá diskuze je o ničem: zastánci svícení ve dne nepřímo  přiznávajíjí,  to co ostatní již dávno ví - a to - že se nedodržují pravidla silničního provozu! A  proto tedy svítit?!
Z mé osobní zkušenosti mohu jen potvrdit, že svítí bezohlední řidiči, kteří páchají jeden přestupek za druhým. Pokud by se takovýmto řidičům sbíraly řidičáky, jistě by provoz na silnicích prořídl a jezdilo by se bezpečněji. A bez svícení! Pokud by v tom ovšem nehrály hlavní roli peníze - ať již úplatky některým mizerně placeným státním zaměstnancům nebo potřebnost zmenšovat státní dluh výběrem vysokých pokut. Ti, co páší přestupky stále a mají prachy na takovéto  "vykoupení", ti z toho bohužel vychází a budou vycházet vítězně - na ně to žádný "výchovný" efekt nemá. Tady by pak mělo nastoupit nekompromisní sbírání řidičáků bez možnosti "vykupování" výše uvedenými způsoby + možná po 10ti letech absolvování přezkoušení (vynikající  testy  od  p.  Schlinga).
0 0
možnosti

Trnec

10. 11. 2004 16:04
****
Jasně, když v létě slunce pere 30 stupňů a je azuro, tak světla toho moc nevytrhnou. Ale když vjedete do lesa, tka se tam dá auto hned přehlídnou, nemluvě o tom, že když se zatáhne, tak se najde pár trotlů, co nerozsvítí. A tenhel stupido zákon musí bejt kvůli pár strejcům, kteří dokud rozeznaj asfalt od krajnice, tak prostě nerožnou. Světla jsou na autě taky proto, abych byl vidět, né jen abych viděl. Když si to uvědomí ten pisálek (mimochodem, tuším že jste psal i do Světa motorů a tam z Vás měli dobrou srandu), tak nebude třeba stresovat.
0 0
možnosti

znuo

30. 11. 2004 8:59
svítit a zabít nebo nesvítit a nezabít
Když budeš jezdit tak, abys stačil zastavit na vzdálenost, na jakou máš rozhled a abys opravdu stačil zastavit, nepotřebuješ svítit ani v lese. Pokud je opravdu snížená viditelnost, tak samozřejmě rozsvítit. Ale za nesnížené? Tam je to opravdu pěkná blbost! Pokud se budeš soustředit na osvětlené objekty, pak samozřejmě nejsi schopen rozeznat přebíhající zvěř, která se právě v lese hojně vyskytuje. O člověku nebo cyklistovi ani nemluvě. Tak si spočítej, co je lepší: jet jak blázen se světly a srazit nějakého živáčka nebo jet "normálně" a nikomu neublížit. Možná, že potřebuješ vyměnit blatník nebo nárazník přes pojišťovnu, pak se samozřejmě nabízí ta první varianta...
0 0
možnosti

michal

3. 11. 2004 10:14
Polovičaté řešení
Proč jenom svítit? Pokud chci aby mě nikdo nepřehlédl, tak si musím samozřejmě natřít auto reflexní barvou a pro jistotu doporučuji taky troubit.
Trochu mě uniká myšlení řidiče, který chce být dobře vidět a koupí si třeba šedé nebo jinak výrazně barevné auto. Poté zjistí že není vidět a začne svítit.  
0 0
možnosti

SNB

3. 11. 2004 14:45
Re: Polovičaté řešení
Správně! A ještě jezdit s varovnými blikači, pak přidat majáky a běžce s červeným praporkem před autem a k tomu práskat bičem.
Já osobně v létě,  když  potkám  nějakýho  svítila, a nikdo nejede přede mnou ani v protisměru (kromě toho svítila), tak ho properu dálkovkama. Buď mu to sepne, že svícení ve dne je blbost, nebo ať sám pozná, jak jsou světla ve dne příjemná. Stačí, když stojím na křižovatce na světlech a někdo má celou červenou nohu na pedálu brzdy. O světlech ve zpětném zrcátku raději pomlčet...
Razím zásadu, že když nevidím na silnici za nesnížené viditelnosti objekt (jakýkoliv - nemusí to být jen auto, ale i chodci, zvířata, cyklisti, něco spadlého či odpadlého - větev, kus gumy z náklaďáku, nějaký náklad  atp.) - nemám na silnici co pohledávat. Svítilové!  Rozšmelcujete chodce, kteří nesvítí nebo si najetím na překážku zničíte auto?
0 0
možnosti