Diskuze

Přípravu na zimu není dobré odkládat

Vyměnit letní pneumatiky za zimní, překontrolovat funkci brzd, kvalitu stěračů a dostatečného množství kapalin. To by mělo být minimum každého řidiče, který chce mít jistotu, že ho jeho vůz před nadcházejícími studenými dny nezradí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Warťan

29. 11. 2004 12:20
Dobrá rada
Trochu mě udivila rada vedoucího autoservisu, ale považuji ji přesto za běžné přeřeknutí- provozní teplota motoru je nejčastěji mezi 75- 95 oC, záleží na autu a jeho výrobce to uvede v příručce. Pokud by se před vyjetím čekalo na dosažení této teploty, motor by musel běžet hodně dlouho a tím se značně opotřebovává... Příliš nemaže a bohatá směs ho víceméně přidírá. Když už tedy zahřejeme motor, ostatní díly jsou promrzlé, proto je lepší zahřívat rovnoměrně vše najednou. Očistit okna, sednout do auta, připravit se k jízdě a až poté nastartovat. Když je mráz, tak počkat do doby, než se motor uklidní, diesel přestane smrtelně zvonit a potom se dá pomalu vyjet, šetřit celé auto a výkon plně využít až po dosažnení provozní teploty. Bohužel, dnešní řidiči na to kašlou a buď dusí sousedy 10 min. před domem, nebo to točí hned naplno při všech možných přestupcích. Zvlášť u velmi drahých aut je škoda ničit celé auto tím, že někdo nevydrží chvíli jet pomalu...
0 0
možnosti

GeorgRolf

29. 11. 2004 11:45
Už zase?
Boha jeho, už toho nechte...článek tohoto typu je na Idnes obden. Co takhle napsat něco zajímavějšího?
0 0
možnosti