Diskuze

Auta z Číny: První útok se chystá do Frankfurtu

Na autosalon do Frankfurtu se chystá první vlna aut z Číny. Premiérově se představí automobilka Geely. Cestičku levným čínským autům už prošlapávají první modely dovážené soukromými prodejci. Auto do terénu jménem Landwind je k mání na našem trhu už dnes.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bobo

12. 9. 2005 9:57
Cena práce
Neviem koľko zamestnancou a akú produkciu ma Škoda, ale KIA chce na slovensku vyrabať s cca 3 000 zamestnancami 300 000 aut ročne čo je 100 aut na jedného zamestnanca. Takže jeden zamestnanec vyrobí jedno auto za približne 3 až 3,5 smeny. Pri platoch v daných regionoch podľa iných už fungujúcich závodov je to cca 20 000 Sk hrubé co činí 3500 Sk na tri dni, s odvodmi asi 5000 až 5500 Sk na jedno auto. Takže si myslím že cena lacnej práce v Číne asi nebude ten správny argument nakoľko je to max 5% z vyrobných nákladov (ak by naklady na jedno auto boli 100 000 Sk). Pred časom som čítal veľmi dobrý článok kde bolo popísane ako to funguje. Čínske továrne napr. na textil su úplne nové s najmodernejšou technologiou a podiel ľudskej práce je oveľa menší a podiel práce v europe alebo USA v 20 ročných továrňach kde sa každý je z nejakého dôvodu problem investovať do špičkových zariadení. Japonci v Číne postavili továrne na výrobu automatov a iných robotov pre svoj priemysel. Tie potom čo usp
0 0
možnosti

Stoupa

7. 9. 2005 18:48
Vy nevíte, kdo je REVO???
Náhodou jsem zabloudil na iDNES a koukám, že Vás tu obtěžuje můj kolega z práce. Tak na vysvětlenou, je to můj kolega, dlužno dodat, že je velkým fanoušken značky AUDI, kterou má polepeny stěny kanceláře a snad každý prospekt za posledních 10 let má v šuplíku a odříká vám nejrůznější technické údaje. Ale. On sám jezdí ve stařičkém favoritu a má docela komplex z přítelkyně, která dostala před rokem služební Fabii.Tak si z něj nic nedělejte a berte ho trochu s rezervou, kromě aut je jinak docela fajn. Mějte se všici.
0 0
možnosti

aea

31. 8. 2005 12:00
ropa
stejne nebude ropa, tak na co nove auto ? staci ojetina
0 0
možnosti

26. 8. 2005 23:00
Z vašich příspěcků ...
0 0
možnosti

B-Real

26. 8. 2005 19:22
Hyundai
Já zustanu u osvědčené značky - Hyundai. Je to asiat ale když je to dobrý pro američny (je jich tam fakt hafo - hlavně santa-fe)tak nemám důvod přecházet na čínský autáky. Jo a mimochodem ta proklamovaná kvalita VW je už dávno minulost..
0 0
možnosti

houba_

26. 8. 2005 15:20
vazeni
vsichni tu pisete, ze auta z ciny jsou smejdsky apod.
rad bych vedel - uz nekdo z vas nejake cinske auto videl?
zcela jiste ho nevidel ani vyhradni prodejce znacky Landwind p. Straka, kdyz rika - "Podle mých informací má Landwind oproti fronteře o něco měkčí podvozek a horší dílenské zpracování." ... (naproti tomu vi, ze nahradni dily sezene do 2 dnu :)
0 0
možnosti

revo

25. 8. 2005 23:29
Tak ubohé auto .............
Nevím, ale dle upřímných příspěvku sociálně nejslabších vrstev, bude mít tento čínský podprůměr i v česku hodně příznivců. Jako kdyby nestačily podprůměry produkované českým  malovýrobcem v područí koncernu VW - jménem Škodofka, nebo asijskými pokusy o auta jako jsou korejci, nebo japonci typu : Honda - Mazda ! !  Já mám rád, velký výkon + originální řešení a ne kopie. Proto vlastním AUDI A3 3.2 V6 - 250 koní.   Víc používejte mozek a pracujte, nebo budete nuceni jezdit v exotických vozech z číny, koree, japonska nebo ze Škodofky.  AUDI - Náskok díkyTECHNICE ! !  Např. QUATTRO. Je smutné, že se v rubrice AUTO iDnes, dává tolik prostoru Škodofkám, Loganům, japoncům nebo číňanům.
0 0
možnosti

Maxx_Th

25. 8. 2005 23:50
Re: Tak ubohé auto .............
koukam jak tady ctu, tak bouraky ve kterych tady jezdite nepotkavam v takove mire ani po cestach v prumyslovych castech DE. To Vam jen preji. :-)  
0 0
možnosti

Mikesch

25. 8. 2005 22:47
Menší úvaha - část 1/4
Co se stane když Češi a vůbec celá Evropa začnou kupovat levný textil z Číny? A levná auta nebo jiné služby?
0 0
možnosti

Mikesch

25. 8. 2005 22:47
Re: Menší úvaha - část 2/4
Češi a především západoevropani se chovají nesmírně krátkozrace. V teorii her se tomu říká "vězňovo dilema". Jde o to, že individuálně racionální rozhodnutí přináší společensky suboptimální rozhodnuté celé společnosti. Každý jako jednotlivecd ušetří, ale všichni na otm nakonec budeme mnohem hůře.
Příklad 1: průměrně i méně než průměrně vydělávající rodina začne nakupovat textil z číny. /p úár měsících začnou noviny psát o omezování výroby a posléze i uzavírání textilek po Evropě. Bum. Pár tisíc lidí na dlažbě
Příklad 2: tatáž rodina si koupí nekvalitní levné auto z Číny. Nemá sice žádný servis, moc nejede a má jen průměrné vybavení, ale to neva. Hlavně že je nové a levné. A rodině zbyde po nákupu levného čínského vozu ještě mnoho dalších věcí, např. na levné špekáčky z LIDLu, cigarety, či mobily pro děti. Zkrátka nezbytné a užitečné věci. Bum. Dalších pár, tgentokrát již desítek tisíc lidí na dlažbě protože poklesl zájem o evropské automobily.
0 0
možnosti

RC

25. 8. 2005 22:28
A revo stále mlčí???
Asi mu sklaplo, když viděl ty čínský fára  .
0 0
možnosti

doprde1e

25. 8. 2005 22:14
Vyměnim svý volvo
za tenhle čínský zázrak. . . mám žluťáky rád. Tak je podpořim.
Sice pudu výkonostně asi vo 120kW dolu, ale co se dá dělat, takováhle nabídka se musí využít!!!
Howgh
 
p.s. no, možná si to přece jen rozmyslim a koupim si nějakýho jetýho poršáka nebo jaguára. Modely 2003 se daj koupi už pod mega. CHchchch
0 0
možnosti