Diskuze
Honda FCX: Konec diktátu ropy, tankujte vodík!
Děkujeme za pochopení.
j
prechod celej dopravy USA na vodik by znamenal zdvojnasobit produkciu elektriny
to neverim, ze sa bude riesit uhlim, jedinym kapacitne a aj ekologickym riesenim je atomova energia. treba skor riesit , co s vyhorenim jadrovym palivom. ekonomicky to vyzera tiez biedne, porovnatelne mnozstvo energie z tohto cyklu elektrina-vodik-elektrina v palivovom clanku-elektromotor podla odhadov bude na urovni ekvivalentu ceny ropy 100 usd za barrel. takze ekonomika zacne tlacit na ine ako fosilne paliva az pri dlhodobej urovni cien ropy na najmenej 2nasobnej urovniJirka
Vodik ekologicky
albert
Re: Vodik ekologicky
No kombinace vetrna elektrarna - vyroba vodiku urcite pro nas smysluplna neni (bohuzel), protoze vetrnou energii lze pri totalnim vyuziti vetrneho potencialu ziskat asi 5-10 % spotrebovane elektricke energie, coz je vzhledem ke spotrebe paliv zanedbatelne malo. A to nemluvim o ucinnosti toho procesu.albert
zeleny vodik
Vodik je v soucasne dobe propagovan z jedineho jednoducheho duvodu - lze ho vyrabet z uhli (mysleno energeticky) a uhli je na svete (i v USA) jeste obrovske mnozstvi. Z ekologii to ma spolecneho pomerne velmi malo. Vyhodou by bylo to, ze skodliviny by vznikaly pouze centralne pri vyrobe vodiku, na druhou stranu problem CO2 by se jeste zhorsil kvuli nizsi ucinnosti retezce. Prechod z ropy na system uhli-vodik je tudiz z hlediska zivotniho prostredi prinejlepsim neutralni. A to nechavam stranou veskere technicke problemy, ktere by to prineslo.Thyronx
Vodik beha uz dele...
Vodik je budoucnosti a loni Ford vyrobil nekolik desitek Focusu na vodik. Par pump uz stoji v nekolika statech USA. Clanek opatrne nepise o cene paliva.Nadrz na palivo musi vydrzet extremni tlak a to je problem. Seriove vyrabena auta na vodik nelze ocekavat pred rokem 2010. Hybridy se delaji uz ledaskde. Ford dela zatim jen Escape, ale do roku 2010 ma behat hybridne" 50% produkce. Pristi rok zacinaji sjizdet z linek Forda i prvni velka auta na staronove palivo E-85.(85% Etanol a 15% benzin). GM planuje vyrobit pristi rok 400,000 aut na flexibilni palivo (benzin nebo E-85) V USA a Japonsku se tedy maka na tom, abychom nebyli tolik zavisli na rope.Evropa se zajiste prida at uz nakupem patentu a nebo vlastnim velmi drahym vyvojem.Mustang65
Re: Vodik beha uz dele...
Mám jednu ameriku z roku 96 a od vírobce má povolený jako palivo etanol a další paliva na bázi etanolu.revo
další zbytečná a podprůměrná studie ! !
Vodík ? ? Vodík, není ropa a musí se bohužel vyrobit. Proto ten kdo se snaží zviditelnit s pohonem na vodík, je mimo ! ! Ale co čekat od podprůměrného výrobce Honda ? ? Musím se pousmát, jejich naivitě. Honda je katastrofální výrobce, stejně jako Škodofka, nebo korejci a nebo jako další japonec Mazda ! ! Jediná možná cesta je, využití ,,jádra,, atomový mini reaktor. Což japonci nikdy nepochopí. Já mám stále jasno ! ! AUDI - Náskok díky TECHNICE ! ! Např. Quattro. PS : divím se redakci iDnes, že poslední týden dává příspěvky typu Peugeot, nebo úvahy o hloupostech. Prosím příspěvek o silném vozu. Např. AUDI A3 3.2 V6 - 250 koní.dronte.mauricijsky
Re: další zbytečná a podprůměrná studie ! !
To je ono! Revo je génius! Vymyslel miniaturní atomový reaktor, použitelný v automobilu a vyrábějící elektřinu (?) přímou cestou z jádra, bez použití teplonosného media (páry, resp. plynu) a bez použití turbíny (parní resp. plynové)!!! To zaslouží Nobelovu cenu!! Bravo! A určitě je to reaktor pracující v thoriovém cyklu, jehož je na světě dostatek! :-)PODNIKATELKA
ÚŽASNÉ
geroc
Re: ÚŽASNÉ
ariovistus
Ekologický???
Inak ma celkom pobavilo že toto "ekologické" auto má vyfukovať vodnú paru... Pritom vodná para je skleníkový plyn stokrát horší ako CO2. A to už ani nehoworím o nákladoch na výrobu.qwas
pro t*rotly
nevím kdo vám nakukal že elektrolýza je nejvhodnější způsob výroby vodíku... průmyslově se takhle vůbec nevyrábí... je to drahé a zbytečně komplikované a pomalé...5alfa
Re: pro t*rotly
No jestli myslis vyrobu vodiku z HCl, tak to by asi neslo.Pepa
BigBang
No, tohle až nabourá, tak to budou smetat po širokém okolí i s jeho původně blízkým okolím... V těchhle autech by asi nemusela bejt ani lékárnička. Ti, kteří trpí hysterií z aut na plyn, se z tohodle asi pošerou strachy už při čtení tohoto článku :-)Ospalej
Jen by me zajimalo z ceho
ten vodik berou. A prosim netvrdte mi ze z vody...Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej bytu 2+kk, 54 m2, Buštěhrad, ul. Náměstí
Náměstí, Buštěhrad, okres Kladno
3 490 000 Kč