Diskuze

Honda FCX: Konec diktátu ropy, tankujte vodík!

Auta na vodík se z laboratoří a sci-fi románů přesouvají do reálného provozu. O dopravních prostředcích, které namísto výfukových plynů vypouštějí vodní páru, se mluví už nějakou dobu. Občas se za jeho volantem nechá vyfotit některý z osvícenějších politiků, případně se v rámci experimentálního provozu zařadí do flotily státních úřadů nejvyspělejších zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

j

30. 9. 2005 11:37
prechod celej dopravy USA na vodik by znamenal zdvojnasobit produkciu elektriny
to neverim, ze sa bude riesit uhlim, jedinym kapacitne a aj ekologickym riesenim je atomova energia. treba skor riesit , co s vyhorenim jadrovym palivom. ekonomicky to vyzera tiez biedne, porovnatelne mnozstvo energie z tohto cyklu elektrina-vodik-elektrina v palivovom clanku-elektromotor podla odhadov bude na urovni ekvivalentu ceny ropy 100 usd za barrel. takze ekonomika zacne tlacit na ine ako fosilne paliva az pri dlhodobej urovni cien ropy na najmenej 2nasobnej urovni
0 0
možnosti

Jirka

22. 9. 2005 9:57
Vodik ekologicky
Ahoj diskutujici,
Po dlouhe dobe zajimava diskuze. Vsechy velke spolecnosti typu Vestas  , ktere vyrabeji technologie vetrnych elektraren maji pripravene projekty na moznost vyroby vodiku za pomoci primarniho energetickeho zdroje z vetrne energie. To si myslim , ze je smysluplna cesta . Nyni je to opravdu otazka distribuce vodiku jako takoveho. Americani usilovne pracuji na vytvoreni slitiny, ktera bude jimat vodik. V soucasne dobe je vycleneno asi 10 miliard USD pro tento vyzkum s datem dokonceni 2010.  Tak snad i u nas bude vhodne vetrnou energetiku rozjet.
cau
0 0
možnosti

albert

22. 9. 2005 11:58
Re: Vodik ekologicky
No kombinace vetrna elektrarna - vyroba vodiku urcite pro nas smysluplna neni (bohuzel), protoze vetrnou energii lze pri totalnim vyuziti vetrneho potencialu ziskat asi 5-10 % spotrebovane elektricke energie, coz je vzhledem ke spotrebe paliv zanedbatelne malo. A to nemluvim o ucinnosti toho procesu.
0 0
možnosti

albert

22. 9. 2005 9:36
zeleny vodik
Vodik je v soucasne dobe propagovan z jedineho jednoducheho duvodu - lze ho vyrabet z uhli (mysleno energeticky) a uhli je na svete (i v USA) jeste obrovske mnozstvi. Z ekologii to ma spolecneho pomerne velmi malo. Vyhodou by bylo to, ze skodliviny by vznikaly pouze centralne pri vyrobe vodiku, na druhou stranu problem CO2 by se jeste zhorsil kvuli nizsi ucinnosti retezce. Prechod z ropy na system uhli-vodik je tudiz z hlediska zivotniho prostredi prinejlepsim neutralni. A to nechavam stranou veskere technicke problemy, ktere by to prineslo.
0 0
možnosti

Thyronx

21. 9. 2005 23:46
Vodik beha uz dele...
Vodik je budoucnosti a loni Ford vyrobil nekolik desitek Focusu na vodik. Par pump uz stoji v nekolika statech USA. Clanek opatrne nepise o cene paliva.Nadrz na palivo musi vydrzet extremni tlak a to je problem. Seriove vyrabena auta na vodik nelze ocekavat pred rokem 2010. Hybridy se delaji uz ledaskde. Ford dela zatim jen Escape, ale do roku 2010 ma behat hybridne" 50% produkce. Pristi rok zacinaji sjizdet z linek Forda i prvni velka auta na staronove palivo E-85.(85% Etanol a 15% benzin). GM planuje vyrobit pristi rok 400,000 aut na flexibilni palivo (benzin nebo E-85) V USA a Japonsku se tedy maka na tom, abychom nebyli tolik zavisli na rope.Evropa se zajiste prida at uz nakupem patentu a nebo vlastnim velmi drahym vyvojem.
0 0
možnosti

Mustang65

22. 9. 2005 7:38
Re: Vodik beha uz dele...
Mám jednu ameriku z roku 96 a od vírobce má povolený jako palivo etanol a další paliva na bázi etanolu.
0 0
možnosti

revo

21. 9. 2005 23:34
další zbytečná a podprůměrná studie ! !
Vodík ? ? Vodík, není ropa a musí se bohužel vyrobit. Proto ten kdo se snaží zviditelnit s pohonem na vodík, je mimo ! !  Ale co čekat od podprůměrného výrobce Honda ? ? Musím se pousmát, jejich naivitě. Honda je katastrofální výrobce, stejně  jako Škodofka, nebo korejci a nebo jako další japonec Mazda ! !  Jediná možná cesta je, využití ,,jádra,, atomový mini reaktor. Což japonci nikdy nepochopí. Já mám stále jasno ! !  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např. Quattro. PS : divím se redakci iDnes, že poslední týden dává příspěvky typu Peugeot, nebo úvahy o hloupostech. Prosím příspěvek o silném vozu. Např. AUDI A3 3.2 V6 - 250 koní.
0 0
možnosti

dronte.mauricijsky

22. 9. 2005 0:00
Re: další zbytečná a podprůměrná studie ! !
To je ono! Revo je génius! Vymyslel miniaturní atomový reaktor, použitelný v automobilu a vyrábějící elektřinu (?) přímou cestou z jádra, bez použití teplonosného media (páry, resp. plynu) a bez použití turbíny (parní resp. plynové)!!! To zaslouží Nobelovu cenu!! Bravo! A určitě je to reaktor pracující v thoriovém cyklu, jehož je na světě dostatek! :-)
0 0
možnosti

PODNIKATELKA

21. 9. 2005 20:16
ÚŽASNÉ
UŽ ABY TAKOVÉ AUTO BYLO CELOSVĚTOVĚ DOSTUPNÉ. MÍSTO UTRÁCENÍ PENĚZ ZA NOVÉ ROPNÉ STANICE A RAFINERIE BYCHOM SE MOHLI KONEČNĚ PŘESTAT DUSIT VÝFUKOVÝMI PLYNY A BÝT ZÁVISLÍ NA ARABSKÝCH STÁTECH. KAŽDÁ VLÁDA BY MĚLA TAKOVÝ PROJEKT PODPOŘIT A VE ŠKODOVCE BY MĚLI ZAČÍT MYSLET TROCHU DOPŘEDU. ZA TU CENU BYCH SI HO PRONAJMULA TAKY, JE TO STEJNÁ CENA JAKO ZA LESING,
 
0 0
možnosti

geroc

21. 9. 2005 20:40
Re: ÚŽASNÉ
Problém je milá podnikatelko v tom jakou technologií vyrábět vodík a z čeho , všechny jsou totiž náročné na energii takže ekologie v tomto případě by dostávála trochu na prdel. Dále je problém se skladováním a distribucí. Vodík má totiž tu nemilou vlastnost že jaksi z jakékoli nádrže se postupně vypaří. Takže jako natankuju jednou za čtrnáct dnů  na to rovnou zapomeňte. ještě nikdo na světě nevymyslel takovou nádrž ani Linde AG ne. A v neposlední řadě je to otázka bezpečnosti . Vodík není cítit ani vidět a se vzduchem tvoří setsakramentsky výbušnou směs. takže např při tankování by nesmělo vůbec nic ale vůbec nic uniknout.  A to jen tak jako v kostce jsem se dotknul problému.  
       
0 0
možnosti

ariovistus

21. 9. 2005 16:52
Ekologický???
Inak ma celkom pobavilo že toto "ekologické" auto má vyfukovať vodnú paru... Pritom vodná para je skleníkový plyn stokrát horší ako CO2. A to už ani nehoworím o nákladoch na výrobu.
0 0
možnosti

qwas

21. 9. 2005 15:17
pro t*rotly
nevím kdo vám nakukal že elektrolýza je nejvhodnější způsob výroby vodíku... průmyslově se takhle vůbec nevyrábí... je to drahé a zbytečně komplikované a pomalé...
0 0
možnosti

5alfa

21. 9. 2005 16:00
Re: pro t*rotly
No jestli myslis vyrobu vodiku z HCl, tak to by asi neslo.
0 0
možnosti

Pepa

21. 9. 2005 14:45
BigBang
No, tohle až nabourá, tak to budou smetat po širokém okolí i s jeho původně blízkým okolím... V těchhle autech by asi nemusela bejt ani lékárnička. Ti, kteří trpí hysterií z aut na plyn, se z tohodle asi pošerou strachy už při čtení tohoto článku :-)
0 0
možnosti

Ospalej

21. 9. 2005 14:23
Jen by me zajimalo z ceho
ten vodik berou. A prosim netvrdte mi ze z vody...
0 0
možnosti

Ropak

22. 9. 2005 19:01
Re: Jen by me zajimalo z ceho
z ropy, jak jinak ?
0 0
možnosti