Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou

Jak stoupají ceny benzinu a nafty, stále víc přibývá motoristů, které zajímá možnost ušetřit peníze za pohonné hmoty. Předpokládá to však vysoké řidičské umění a dobrý stav vozu. do myslí na svou peněženku, musí tomu přizpůsobit způsob jízdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bajaja

5. 10. 2005 14:05
Ja ušetřím mnohem víc :)
Já mám starou škodovku 125 :) na LPG, jezdim kdyz jedu ekonomicky mimo mesto tak za 7 litru na 100 Km :) coz je pri cene 12,- Kc za litr presne 84,- Kc na 100 km. Kdyz bych jezdil s tou samou cenou na benzin za cca 32,- Kc litr, levneji se asi nesezene, tak bych za tech 84,- Kc mel 2,625 litru benzinu. (je to v prepoctu na cenu LPG, na benzin jedu za 6,5 litru). A to se vyplati ne? :)))
0 0
možnosti

čtenář

27. 9. 2005 8:12
heslo
Můj otec, když mě učil řídít říkal: jezdit tak ať nemusíš brzdit. A když jel se mnou a já šlápl na brzdu zeptal se: my budeme zastavovat? NE? tak co brzdíš. Výmluva že ten předemnou brzdí byla zbytečná - já jel špatně a snažím se teď tím řídit - jezdím s vozem o obsahu 3,8 L benzín a váze cca 1900kg za průměrně 11 L, dlouhé tratě (např. dovolená) v 6 lidech s bagáží cca 10. Nějaké auto s obsahem 0,9 si koupím až budu jezdit jenom do supermarketu :o) S článkem plně souhlasím a mít Tdi tak tolik nenajezdím aby se mi to vyplatilo.
0 0
možnosti

davexx

15. 9. 2005 22:28
Rychlost a odpor vzduchu
Padlo tady už ledasco, ale nějak tady nevidím ještě faktor rychlosti. Pokud za jinak stejných podmínek jede auto nějakou rychlostí, třeba 100 km/h je jeho odpor vzduchu řekněme 100 (bez jednotek - jakákoli jednotka by už velmi závisela na tvaru auta a spoustě jiných věcí). To stejné auto bude mít teoreticky při rychlosti o 10 % vyšší, tedy 110 km/h odpor 121, protože odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti, podobně je to i u odporu kol (a taky je to stejně s brzdnou drahou - roste se čtvercem rychlosti). Dlužno ještě dodat, že rozdíl v době ujetí vzdálenosti 100 km je jen 5 a půl minuty. Naopak po probrždění vzdálenosti potřebné k zastavení z nižší rychlosti bude mít vozidlo z vyšší rychlosti ještě na tachometru více než 45 km/h. Jinými slovy - rychlá jízda se opravdu nevyplatí, časová úspora neodpovídá ani riziku, ani ceně navíc.
0 0
možnosti

ddo

28. 9. 2005 22:49
Re: Rychlost a odpor vzduchu
Mnohokrát jsem jel po dálnici různým stylem a měřil při tom spotřebu. Jednoduchý výpočet ukázal, že pro rychlosti nad 80 km/h platí, že každá hodina ušetřená rychlejší jízdou stojí jen na benzínu asi 300 Kč. V hustém provozu je to ještě víc.
0 0
možnosti

Nepto

15. 9. 2005 20:14
Vaha automobilu
Neda mi to napisat cosi aj k vahe automobilu, ktora ma, celkom logicky vplyv na spotrebu. Priklad: Octavia 1.9 TDi je celkom usporne auto, vacsina tu pisala o spotrebe 4.5 az 5l na 100km. Vyzaduje si to urcite schopnosti, ale vzdy mensie ako napriklad na o 200kg viac vaziacej Vectre (Opel)... 90km/h jazdit po dialnici nedokazem, nato nemam trpezlivost, takze jazdim mimo mesta tak 100-110 na dialnici 120km/h a spotreba cca 4.9l (malokedy mi vyskoci nad 5). Ked som to auto cca pred vyse rokom kupil, spotreba bola 6.4km/h. Suhlasim, ze je to najma o schopnostiach a sikovnosti, ale vplyv maju aj ine faktory.
0 0
možnosti

glader23

12. 9. 2005 16:43
PORADTE PROSIM
Pratele motoristi. Prosim o radu ohledne koupe auta. Porad se nejak rozhoduji co si koupit. Jestli jit do noveho nebo mirne ojeteho. Popripadne jaka znacka vubec. Budu jezdit hlavne po meste. Na splatky (chapu rozdil mezi leasingem a uverem)...pravdepodobne nebo mozna i neco starsiho na drevo...Nikdy bych besel do Fordu ani do Francouze, popr. itala...spise jsem pro nemeckou klasiku nebo japonskou inovaci. Muj rozpocet je omezen bud 200.000 kes (starsi auto) nebo 150.000 a zbytek splatky max ovsem ne vic nez 400k. ...Jsem trochu ztracen a nevim do ceho jit. Nechci hrat masirky, spis jezdit eko a bezpecne. Diky vsem za radu!!!!
0 0
možnosti

z Vysocan

13. 9. 2005 5:51
Re: PORADTE PROSIM
Toyota Corolla.
0 0
možnosti

Josef Doskočil

9. 9. 2005 22:25
Nemusím dosahovat soutěžních výsledků, stačí mi úspora 30%
    Zdravím všechny, jsou zde příspěvky frajerů, kteří neví, že komunikace nejsou závodní dráha. Možná, že se to někdy dozví, a nebo už nikdy. Až budou muset najet 600km za skutečně každého počasí, třeba je to přejde. Lituji nevinných, které vezmou na onen svět s sebou.    -    K podstatnému snížení spotřeby     stačí předvídavě sundávat nohu z plynového pedálu, aby se nemuselo brzdit (na neznámé trati se to pokaždé nepodaří), a využívat konfigurace terénu. Ale nejsem první, kdo to tady napsal, třebaže v jiné formě. Jako vedlejší produkt je podstatná úspora na pneumatikách a brzdách. Na Š. Formanu jsem měnil brzdové deštičky opotřebované na 50% po 130000 km,protoře se už téměř rozpadaly. Najel jsem asi 1 000 000 km jako chladírenský montér od roku 1970. Teď mám Ford mondeo turnier TD a s ním jezdím pod šest litrů nafty, jako bývalý učitel autoškoly v obci zásadně nepřekračuji rychlost, protože jsem svým žákům vysvětlov
0 0
možnosti

geograf

6. 9. 2005 21:07
cesta kolem sveta ????
Jak muze byt registrovana "cesta kolem sveta" v delce radove 10.000 km, kdyz obvod zemekoule jo (kolem rovniku) cca 42.000 km? To je asi jako tvrdit, ze nekdo vypil pivo za tri vteriny (ale trictvrte je ho jeste ve sklenici).
0 0
možnosti

lubos

20. 9. 2005 16:19
Re: cesta kolem sveta ????
no ja bych rekl, ze pres ocean napriklad jel lodi..
0 0
možnosti

ondradve

5. 9. 2005 15:35
hmm
to asi nebude článek pro řidiče sanitek a hasičských vozů
0 0
možnosti

150-022-2

5. 9. 2005 8:57
----
Článek je dobrý, ale opomíjí dost důležitých věcí. Například při jízdě už požadovanou rychlosti, téměř neznatelně ubrat plyn, rychlost neklesne, ale spotřeba de znatelně dolů. Stejně tak, že při nesešlápnutém plynu a otáčkám cca nad 1500/min motor nespotřebovává žádné palivo (pokud má elektronické vstřikování). Když je kopec pozvolný a rychlost by klesala, je samozřejmě lepší neutrál. Systém 1-3-5, nevěřím tomu, že je výhodnější. Pokud by byl, znamenalo by pak, že nejvyýhodnější je řadit 1-5, pokud by to 5 vzala, což u leckterého benziňáku ano. Do kopce by se nejlépe mělo jet tak rychle,aby člověk nemusel podřazovat, pokud to jde. Je smutné, jak naprosto neekonomicky většina řidičů jezdí. Jak už někdo psal, že na 62 km ušetří rychlejší jízdou 3-4 minuty. S vlakem to samé, pokud vyžijete výkon pouze 2 MW, jste v Kolíně z Prahy (62 km) o 3 minuty pomaleji než s využitím 4MW.  S Focusem 1,8 TDCI není žádný problém dostat se pod 4 litry, stači jen jet těc
0 0
možnosti

Leonardo Cupránek

5. 9. 2005 18:47
Re: ----
1) Nevim jak u tveho motoru, ale u meho prestane strikat ne v 1500ot, ale pri volnobeznych ot (cca 800ot). Pokud auto jede samospadem rychleji, proste to nestrika.
2) S tou jizdou z kopce je otazka, jestli vyradit, nebo nechat zarazeny nejvyssi stupen a mirne seslapnout plyn (resp. nastavit pozadovanou rychlost na tempomatu). Ale vyzkousis to jednoduse, pokud mas pocitac. V obou pripadech ti to bude ukazovat okamzitou spotrebu. To, ktera bude vyssi, zalezi na mnoha faktorech a nelze to rict obecne dopredu.
3) Jen s benzinakem muzes radit 1-5? Proboha ja muzu radit v 60ti na SESTKU a mam ropaka.
4) Neznam kopec, do ktereho bych musel podrazovat. Tomu se rika 430Nm ;-)
5) Ano, vetsina ridicu jezdi strasne neekonomicky. Staci za nekym ject treba nekde po okresce a vsimat se, jak casto se mu rozsvecujou brzdova svetla. A pak se divi, ze jede za 9 litru.
0 0
možnosti

lobař

4. 9. 2005 1:48
Podtáčet diesely?
Passat TDI 96 kW má při 2000 ot. na 5. rychlostní stupeň menší spotřebu než ve stejné rychlosti na 6-ku. Z vlastní zkušenosti.
0 0
možnosti

Franta

4. 9. 2005 12:14
Re: Podtáčet diesely?
Tak to je fakt hoodne divny.
Moje zkusenost je presne opacna - nejmensi spotreba je proste pri 60km/h na sestku. A to cca 3 litry.
Ale nemam Passat, ale Toledo 1.9 TDI 110kW chipnute na 136kW/415Nm. Ale mam to udelane tak, ze se chip projevuje az v druhe pulce drahy plynoveho pedalu (resp. v druhe pulce otacek), takze pri bezne jizde jezdim jako bez chipu (cili by to nemelo mit na jizdu na volnobeh vliv).
A opravdu - i dle grafu z brzdy se krivky zacinaji rozevirat az po 2500ot/min.
1000ot v grafu nemam, ale pri 1500ot mam cca 220Nm a 35kW, pri 1750ot mam cca 280Nm a 52kW a pri 2000ot mam cca 330Nm a 70kW. Ve 2750ot mam 415Nm (vrchol kroutaku) a 120kW. Vrchol vykonu je pak od 3700 do 4300ot tech 136kW, kroutak uz samozrejme ale klesa.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...