Diskuze

Co lít do nádrže? Nafta poráží benzin

Nafta už je v současné době téměř tak drahá jako benzin. Přesto osobních automobilů s naftovými motory výrazně přibývá. Jsou výhodnější. Po desetiletí tradiční dilema „benzin, nebo nafta?“ se dočkává rozuzlení: auta s dieselovými motory začínají porážet vozy na benzin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

yoggi

26. 2. 2006 14:28
Co lít do nádrže? Nafta poráží benzin
nemozem si pomoct ale benzin je proste benzin a u aut s oznacenim RS, napr. fabia rs 1,9tdi ten klepot je des. TDI-ckari skuste si nahrat svoj zvuk motora a potom usudzujte. raz som bol vonku a telefonoval som s osobou ktora autam nerozumie a pri mne parkoval kamos octavku TDI a ona sa pyta to co je tam za traktor. a tvrdenia ze tdi je tiche neobstoji. kamarat ktory ma octavku tdi isiel prvy krat na nasom aute fabii nevedel aky je tam motor. nastartoval a pytal sa ma ci uz je nastartovane lebo nic nepocuje. po dojdeni mi povie ze ten motor je strasne slaby a nechce tahat, tak som mu povedal ze ako isiel a vytacal to do 2000 otacok tak mu to nebude tahat. bola to fabia 1,4 16V.
0 0
možnosti

vrgada

9. 10. 2005 9:14
jedine sporak
Panove, nevim co tu resite, ale momentalne je nejprijemnejsi kombinace velkoobjemoveho vicevalce (od 6 nahoru), pro tah od volnobeznych otacek spojeny s prijemnym zvukem motoru (usetrite za autoradio) predelaneho na sekvencni vstrikovani LPG. Tim dostanete komfortni limuzinu (do trabantu se velke motory nemontuji) s provoznimi naklady diesla. A navic budete mit vyrazne vetsi dojezd nez dieslova auta (benzinova rezerva na 700km:-). I kdyz doporucit to v nasem absurdistanu jednoznacne nelze, protoze uz zitra muze byt LPG drazsi nez benzin, tot ale riziko podnikani. Pak zbyva CNG (domaci kompresory existuji) a nebo ten fritovaci olej...
0 0
možnosti

Miktos

7. 10. 2005 12:49
Co lít do nádrže?
Co lít do nádrže? Já mám benzinové auto a liji do nádrže benzín. Má někdo jiný nápad?
Jinak k těm průměrkám 5l/100km u 1.9TDI Oktávek, nebo Golfů se musím smát. Naftaři, prosím neblbněte lidi, kteří diesel nikdy neměli takovými nesmysly. Tyto motory si při normální jízdě vezmou v průměru kolem 7. litrů.
0 0
možnosti

krtek

7. 10. 2005 14:33
Re: Co lít do nádrže?
Tak to nemas pravdu kamo. Mam VW Passat B6 1,9 Tdi PD (130koni) a jezdim za 6,2.  Po dalnici do 160 km/h, jinak podle provozu. Ver nebo ne, ale je to tak.   
0 0
možnosti

Škodovkař

6. 10. 2005 23:36
Nová Octavia combi 77kW
mám s ní najeto cca 16000 km a dlouhodobý průměr je cca 5,3 l/100, včetně klima a pořád svítím.
0 0
možnosti

Daňový soumar

7. 10. 2005 10:06
Re: Nová Octavia combi 77kW
Svítí??? Hmmm, fakt dobrý auto...        
0 0
možnosti

Jencek

6. 10. 2005 12:04
SUPERB
neznam nikoho kdo by superbem 1,9TDI 96kW jezdil za 5,7litru nafty.... za 8,3l/100 je jizda s 1,8t v pohode... ale TDI si veme tak 7l/100km a to se rozhodne nebavime o stejnem vykonu. Kdyby tak VW a jini prestaly kecat o spotrebe svych super dislu...
0 0
možnosti

jodis

8. 10. 2005 22:54
Re: SUPERB
Vlastním auto Ford Galaxy 1,9tdi 66kw (čipnutý na 81kw), r.v.1996, pohot. hmotnost: 1800kg., najeto poctivých 230000km. Moje průměrná dlouhodobá spotřeba: 6,3l.
0 0
možnosti

Donnn

6. 10. 2005 12:04
Nechci rejpat
ale naftu i benzín suveréně poráží plyn.
0 0
možnosti

Honza

6. 10. 2005 7:43
Opel Astra
Upravte cenu v tabule pro astru, máte tem chybu. Podle doporučených cen webu Oplu pro CR je cena pro diesel 1.3 CDTi (66kW/90k) 499400 Kč. Proč si neověříte informace?
0 0
možnosti

153624

5. 10. 2005 20:48
v čem je problém
Vono to bylo nové, viz ceníky O1 1,6 101 výbava GLX, (tam se tehdy doplácelo i za blbé ABS) a 1,9TDI SLX vztaženo na výbavu SLX, kde byla klima i lité kola aj.Stačí si spočítat jen tohle,že jo, kupecký počty a pouze tyto 3 položky dělaly asi 75 tis.Detaily do 100 si nenosím v hlavě, to prostě neřeším, nějaká zrcátka, el. okna, rádio s CD atd. Fakt podrobnosti nevím. Voni to v prodejnách embéček budou vědět přesně, stačí se tam poptat...Jak je to nyní,to vůbec netuším a ani mne to nezajímá.Takže zdravím příznivce nafty, seč mám i auto na benzín Dokonce 2. Zdarec!  No a proč byly tehdy takové divné ceny,to tu asi nevyřešíme.
0 0
možnosti

pace

5. 10. 2005 17:43
zákonné ručení
Stale nerozumím tomu, proč benzíňák 1,6 litru se 74 kW platí nižší zákonné ručení než nafťák 1,9 litru se 66 kW
0 0
možnosti

Martin

5. 10. 2005 18:05
Re: zákonné ručení
 Taky to dost dobře nechápu, v Německu je to podle výkonu a ne obsahu. Musí se to změnit i tady časem.
0 0
možnosti

Fangio

5. 10. 2005 17:15
benzin vs nafta
rekl bych, ze vyhody naftovych motoru jsou nekde uplne jinde.
samozrejme pokud rocne najezdite 30 tis a vic km, tak sporite na spotrebe. Ale mam tu zkusenost, ze naftovy motor ma daleko vetsi vydrz, takze s nim najedete v pohode kolem 250 tis. km. To u benzinovych motoru po 150 tis. ocekavate, ze uz se totalne podela.
 
0 0
možnosti

anderson

5. 10. 2005 17:29
Re: benzin vs nafta
Jiste, diesel vetsinou vydrzi vic, pokud ovsem neni moc preplnovany, coz je dneska skoro kazdy. Doby naftaku od mercedesu co vydrzely 1 mil. kilometru jsou davno pryc. A krome toho benzin vetsinou vydrzi podstatne vic nez udavas (pokud se o nej staras), vim o cem mluvim, mam Hondu
0 0
možnosti