Diskuze

Tatra 603: Vše nejlepší k padesátinám

Jedno z nejkrásnějších aut historie slaví kulatiny. Nadmíru fotogenickou Tatru 603 dnes obdivují i zahraniční diváci videoklipů a kdekoliv se ukáže, způsobí rozruch. Ve své době ohromovala aerodynamickou karoserií, v očích dneška ji neprávem kompromituje práce ve službách tehdejší moci. "Šestsettrojka" ale původně vznikala téměř v ilegalitě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F.Kada

18. 5. 2008 20:59
Tatra 603 - František Kardaus

Pro ty ktere zajima Tatra 603 a  František Kardaus posilam odkaz na jeho akvarel z roku 1954. Doufam, ze se bude libit:

http://www.flickr.com/photos/26250600@N07/

0 0
možnosti

Miloš

24. 11. 2006 16:56
přidávám se ke gratulaci

Již jsem svojí Tatře 603 pogratuloval. A zase ji provezu.

Tyristotové zapalování, kotoučové brzdy, a mech. posilovač řízení mě těší.

Divím se jak z oslavy může vypuknout blbé hádání a osočování.

0 0
možnosti

gomes

6. 12. 2005 1:35
Tatra
Na prochodu pro chodce, drti Tatra duchodce
Duchodce se jen tak vrti, Tatra ho jen drti , drti
0 0
možnosti

Koudy

4. 11. 2005 20:24
fanda
Gratuluji
0 0
možnosti

F.Kada

30. 10. 2005 9:54
vse nejlepsi k padesatinam T603
Ahoj, diky za clanek k vyroci T603. V teto souvislosti mam nasledujici dotazy: 
a) V ND je vystaven akvarel od Kardause, sadrovy model od Kovare a na popisce je uveden sefkonstrukter Popelar. Zna nekdo presneji pribeh vzniku originalni karoserie t603? Napr. kdo prisel s napadem 3 svetlometu pod jednim sklenenym krytem - byl to Popelar nebo Kardaus? Nebo to nassavani vzduchu na bocich vzadu...
b) U motoru je snad jasne ze konstrukterem byl Mackerle a asistoval mu Klos, nebo se mylim?
Diky za pripadne upresnujici informace. 
0 0
možnosti

radegast12

7. 12. 2005 19:33
Re: vse nejlepsi k padesatinam T603
V knize "Rozpravy NTM v Praze 152" se píše, cituji: K 1. máji 1952 u prezidenta Gottwalda přebíral Řád práce Jiří Klos, vedoucí konstrukce Tatry a pozdější konstruktér šestsettrojky.
0 0
možnosti

mara1234

18. 10. 2005 16:36
historie
koukal jsem trochu na historii automobilu u nas a je to smutne cteni. nektery navrhovany auta nadhera, vykon motoru i na dnesni dobu velmi slusny, napriklad:
motory z roku 1971:
1500ccm 62kW, 2000ccm  120kW, 1800ccm turbo 175kW,
v roce 1991 mela skodovka pripraveny motor pro favorita 1600ccm 74kW a ve sportovni verzi 123kW, ale prosel VW .
Neverim ze tatra muze znovu sama od sebe zacit znovu vyrabet auta.  to slo sna d pred 20 roky, ale ne dnes. kdyby dopad rok 68, mozna by dnes audi spadalo pod tatru
 
0 0
možnosti

performer

19. 10. 2005 11:53
Re: historie
Sorry, ale plácáš nesmysly. Stačí se podívat jak dopadl britský automobilový průmysl. A to je Británie 5x větší a průmyslově mnohem vyspělejší země než ČR (bez ohledu výsledek roku 1968). Takže nebýt toho, že se VW hodila Škodovka do krámu (asi jako Dacia Renaultu), tak už by žádná Škodovka nebyla. Stejně tak Tatra by měla šanci jen se silným majitelem (např. tím Audi, resp. VW).
0 0
možnosti

dadas

18. 10. 2005 12:37
budoucnost
Myslite si nekdo, ze by se mohla Tatra v budoucnu vratit ke sve tradici, tzn. k vyrobe osobaku Myslite, ze je aspon nejaka mala nadeje    
0 0
možnosti

Nyx

18. 10. 2005 23:05
Re: budoucnost
Bohužel si myslím, že není. Jedině snad, kdyby někdo získal práva a stavěl to kusově pro zájemce za strašné peníze.
0 0
možnosti

John

18. 10. 2005 12:08
613
Shodou okolnosti jsem minuly tyden videl posledni typ 613, fakt krasa. Kam se hrabe SuperB. Skoda ze  Skodovka a Tatrovka nepremysli o spolupraci, ale to bych asi po spojeni s VW chtel moc.
0 0
možnosti

Terst

8. 1. 2008 23:40
Re: 613

Sorry ale poslední typ byl 700. Hledej na netu - nádherný vůz.

0 0
možnosti

hnojar

18. 10. 2005 9:22
Tatra
Škoda nikdy neudělala nic co by připomínalo automobil - nepočítám produkci vw. Tatra byla jediná, kdo našemu automobilovému průmyslu dělala čest.
0 0
možnosti

M K

18. 10. 2005 8:10
Tatrá, Tatrá
Tatra nezná bratra :-)
0 0
možnosti