Diskuze
Daihatsu: Dvoutakt se vrací a chutná mu nafta
Děkujeme za pochopení.
Siola
Dvoutakt
A kam se ztratila Australská koncepce dvoudobého benzínového motoru kde sání a výfuk byl řízen rotačním šoupátkem a palivo přímo vstřikováno do válce? Pokud mě paměť neklame, litrový výkon byl u prvních prototypů někde okolo 155 kW bez turbodmychadla. Tato koncepce Daihatsu je sice zajímavá ale nikoliv originální. Jen to vynalezené doplnili dvoustupňovým přeplňováním (docela vtipné) a nasazením moderní elektroniky. Jen mě vrtá hlavou to mazání, což je největší problém dvoutaktů, jakpak hoši asi zabezpečili rozstřik oleje přes sací kanál?? že by se olejová mlha nesmíchala v klikové skříni s nassávaným vzduchem??myty
Tady asi někdo chyběl ve škole
Už je to nějaký pátek, ale ve škole nás učili, že suspenze je směs pevné látky a kapaliny, na což by nejel ani zde zmiňovaný národní vůz Trabant. To jen tak doplňkově, když už máte touhu chválit autora, beztak někde zkopírovaného článku. Hezký den.Jimmi
Re: Tady asi někdo chyběl ve škole
Také bych asi nezaměňoval pojem "diesel" a motor poháněný naftou, protože, pokud vím, Herr Diesel zkonstruoval právě klasický čtyřtaktní nafťák se vtřikováním......honza b.
Dobre zpracovany prispevek!
Nenasel jsem jmeno autora, coz je skoda, protoze tento clanek me potesil vysokou technickou urovni, coz se u iDnesu nestava kazdy den. Ke zminenemu Sergeji pripominam, ze i povalecne americke lokomotivy byly nezridka pohaneny dvoutaktnimi diesely.Warťan
Dvoutakt se vrací!
Hater
inspirace pro Škodovku
a za pár let tu máme Fabii 2, kterou bude namísto čtyřtaktního tříválce 1.2 pohánět dvoutaktní dvouválec 1.2 na naftu o stejném obsahu (nebo úsporný jednoválec?)!!!Jimmi
Nejsou náhodou dvoutakní nafťáky....
FuFajz
..
je to tady!! rin-tin a rin-tintin budou opět brázdit naše cesty!! Za všechno můžou TRPASLÍCIAutoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...