Diskuze

Mýtné se začne fungovat od ledna 2007

Doby, kdy se spousta lidí živila na výběru mýta už je totiž dávno za námi. Nepříjemné dámy v prosklených budkách u závor při vjezdu na most nebo na dálnici už zkrátka nejsou „in“. Celý svět se vydává cestou informačních technologií. Elektronického výběru mýtného se brzy dočkají také řidiči na českých dálnicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Sudoplatov

9. 11. 2005 20:43
Asi takhle
Organizátoři kampaně 33miliard skromně zapomněli dodat jednu věc: Rozdíl cen mezi přístroji v autě. Račte porovnat, kolik utratí majitel kamionu za elektronickou krabičku pro variantu microwave a kolik za variantu satellite.
0 0
možnosti

petrumr

8. 11. 2005 19:49
napravy
ČÍM MÍŇ náprav tím lépe?co to je za blud.Čím má vozidlo víc náprav tak tlak na silnici se rozloží na větší plochu.
0 0
možnosti

cbx

9. 11. 2005 13:25
Re: napravy
Samozřejmě, ale celková zátěž je větší, má li vozidlo víc náprav - víc unese. Zároveň i opotřebení vozovky od více kol je větší.
0 0
možnosti

ddo

8. 11. 2005 18:18
trochu jiný pohled na mýtné
Čisté vyhazování peněz. Koho bude zajímat, že je to "spravedlivější", když stejně většina dopravců zaplatí kvůli nákladům na výběr víc než při primitivním zdražení dálničních známek? Vydělají na tom "zodpovědní" úředníci na úplatcích. A pak hlavně firma co to nasadí a bude provozovat, za tu hromadu zbytečné práce na složitém výběru, která šla udělat jednoduše. Kdo na tom prodělá? Dopravci budou jednoduše přinuceni zvednout ceny, takže víc zaplatíme my všichni, co jejich služby potřebujeme. Opět bude o něco víc lidí investovat své pracovní schopnosti do bezúčelného přerozdělování peněz.
0 0
možnosti

fousekx

10. 11. 2005 7:16
Re: trochu jiný pohled na mýtné
Já už se na to zdražování kamionové dopravy těším. Konečně se přesune víc nákladů na železnici a kamionisti nebudou zamořovat naše silnice.
0 0
možnosti

Dms?

8. 11. 2005 17:27
Porovnani
No, myslim, ze satelitni varianta prinasi vice moznosti. Jednak je mnohem flexibilnejsi a levnejsi na provoz a jednak si umim predstavit i dalsi vyuziti - napr. zjistovani, kde jsou zacpy a jak dlouhe.
 
Druhou otazkou je, zda se nekolikamiliardova investice opravdu vrati - uz dnes prece kamiony plati dalnicni znamku a miliardy putuji do rozpoctu (pokud je to malo, necht se znamka zdrazi). Zda se mi ale, ze desitky miliard investovanych do tohoto systemu se nikdy nemuzou vratit.
0 0
možnosti

Michal Hron

8. 11. 2005 16:23
33 miliard
Jelikož mne tento problém zvedl na poli politickém z křesla, musím se zapojit. Po přečtení bojkotních stránek 33miliard.cz jsem nabyl dojmu, že skutečné výhody mikrovlny jsou zanedbatelné oproti řešení satelitnímu. A bohužel, ani pan ministr mne nepřesvědčil o změně...ba naopak. Jeho vyjádření k veřejné soutěži ve smyslu: "tohle je věcí ministerstva dopravy a nikdo nám do toho nebude kecat", mne opravdu sneslo do neskutečných "nížin" mého zapomenutého slovníku. Brány, které je nutné postavit, předpokládají nákladnou údržbu. Za pár let se jistě najde jiná technologie, lepší...že by satelit? Co potom s branami? Zbourat? Jistě, silně ekonomické řešení. Další věcí je bezpečnost na silnicích, jelikož cokoli v blízkosti rychlostních komunikací je nebezpečné - a když vyrostou takovéhle ohavnosti téměř na každém rohu, chci vidět, jak půjde úmrtnost na českých silnicích dolu. Nemluvě o estetickém dopadu na krajinu... Nehcť si pan ministr uvědomí, kdo platí jeho teplé křesílko ve vládě.
0 0
možnosti

Petr

9. 11. 2005 8:07
Re: 33 miliard
A ty si uvedom o kolik business darecku by prisel, kdyby vybral nejake levne a jednoduche reseni :-)
0 0
možnosti

AAA

8. 11. 2005 16:13
Francouzska Logica
Wow, lepsi for by tam nebyl? Za ty tri roky co jsem v delal jsem si zadnych zabozroutu fakt nevsiml :)
0 0
možnosti

MBC

8. 11. 2005 16:04
Údržba
Rovnou přiznávám, že problematice nerozumím, ale v jednom článku v EURU (tuším) zmínili i další podstatný fakt, a to je údržba bran pro mikrovlnný systém. Firma napojená na údržbu má vystaráno a úředníci o tom rozhodující (samozřejmě formou veřejné soutěže ) se už nyní radují. Vzhledem k počtu bran je soustavná údržba takového množství finančně velmi zatěžující.
0 0
možnosti

Karel

8. 11. 2005 16:12
Re: Údržba
No každá legrace něco stojí. Ale vezmi si GPS - jeho udržování stojí pořádné peníze. To sice dělá vláda USA, ale kde je psáno že ve svém dobrodiní pro všechny bude dále pokračovat. A Galileo? To zadarmo jako GPS nebude ani náhodou. 
0 0
možnosti

Karel

8. 11. 2005 13:33
není co řešit
mýtné je pozemská záležitost. Navíc když ani nemůžem ovlivnit jestli GPS nebo Galileo bude fungovat tak jak má. Vždyť prezident USA může ze dne na den rozhodnout že GPS prostě zaruší. Jsme suveréní země takže jednoznačně Rakouský model.
0 0
možnosti

Alfons

8. 11. 2005 14:24
Re: není co řešit
Hihi. Jsme suverénní země, takže rakouský model. Hm, to je okouzlující logika. Zkusím se přidat:
Vyvážíme hodně piva, takže satelitní model.
0 0
možnosti

Hater

8. 11. 2005 13:27
výběr poplatků
Pokud to bude s mýtným jako s vymáháním daní (dluh 100 miliard Kč) za současné legislativy ušité na míru podvodníkům a zlodějům, tak se může napočítat cokoliv. A kdy a kde např. zaplatí cizinec při tranzitu, že by nakonec ta neochotná bába v budce? Nebo si spokojeně ujede za hranice a nám tu zbyde dluh jako po čínských a ukrajinských firmách???
0 0
možnosti

ijs

8. 11. 2005 14:20
Re: výběr poplatků
Stačí prostě opsat a zavést německý zákon a i stejně tak platit poplatky. Proč pořád vymýšlet něco nového, když to kousek od nás funguje. Jediný problém by byl v tom, že Parouback&spol by ostrouhali na všimném.
0 0
možnosti

Karel

8. 11. 2005 13:27
typický český bordel
hlavně že se u nás řeší zcela nepodstatné věci. Němcům a Rakušákům to v pohodě beží a tady se teprv dohaduje co a jak. Celý ten "nákladní odpad" na který NEJSOU zdejší silnice stavěny tu bude devastovat silnice dál a to ještě celá léta než to spustí. Zkuste projet jižní Spojku. Ministr dopravy by měl být žalován za trestný čin obecného ohrožení.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...