Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak ušetřit tisíce? Jezdit na plyn

O polovinu nižší cena ve srovnání s benzinem, široká síť čerpacích stanic a téměř nezměněné jízdní vlastnosti automobilu. To jsou hlavní argumenty pro pořízení plynového pohonu. Ale pozor! I plyn má své zápory. Majitele vozu s LPG čekají úspory, ale i pravidelné kontroly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oldbeat

Pro autora
Všimněte si jak v tom mají lidi hokej.
Záměna LPG a CNG je běžná.
Domnívám se, že osvěta by byla vhodná, nicméně by to chtělo studování problému.
Znám hodně zapálené lidi do CNG a nabízím svoje zkušenosti, provozuji auta od roku 1993 na CNG.
0/0
9.12.2005 9:21

ZBYŠEK HERRMANN

Re: Pro autora

Dobrý den,

mohu se s Vámi spojit ve věci informací??

z.herrmann@seznam.cz

S pozdravem Z. Herrmann

0/0
14.10.2007 11:16

Marf

LPG
Vřele doporučuji pohon na LPG. Jestli na to někdo nadává, tak jen proto, že to má špatně namontované, nebo seřízené. Máme doma dva vozy, oba na LPG a jsme maximálně spokojeni. Vřele mohu doporučit montáže od firmy na adrese www.autoplyn.com . Mají příznivé cenové podmínky a opravdu to umí.
0/0
16.11.2005 11:10

janviktorin@seznam.cz

CNG AUTOMOBILY Z VÝROBY - ANO MODELů JE JIŽ DOST
Modelů je již dost ke koupi bohužel ne v ČR i když je možné je dodat již z výroby!!! Jde např. o Mercedes E200 CNG, VW GOLF Variant, Fiat Multipla, Opel Zafira, VOLVO S60,VOLVOS80, VOLVO V70, a další . Koupit se dají i v ČR. přes Seznam v oddálu : on-line prodejci auto-moto a nebo zadáním ve vyhledavači  : nezávislý importér nových a předv. aut   . Zašlu i článek o CNG v ČR !!! a v EU !!!  CNG je daleko levnější než LPG asi o dalších 20% !!!!!!!!!!!§
0/0
12.11.2005 13:27

VITA11

velké "-"
S autem na plyn se nesmí do garáže :-(.
0/0
10.11.2005 22:51

oldbeat

Vítám vše o alternativních pohonech, ale . . .
 . . . úvodní fotografie se týká stlačeného zemního plynu - CNG !
Každý kdo investuje do plynu by měl vědět, že při prodeji auta hrozí problémy.
Sám jsem těžko prodával a musel hluboce pod cenu s Felicií. Takže na jednu stranu šetříte a na druhou stranu Vás čeká možná ztráta.
0/0
10.11.2005 16:53

von Kleist

Re: Vítám vše o alternativních pohonech, ale . . .
To teda nechapu, kolega shanel prave feldu, nejlip 1,6 s lpg a byl to dost velky problem a neprislo mi, ze by byla pod cenou. Pravda jeho podminka byla neshnile 5te dvere (zbytek auta teda take), coz je dost velkej problem.
0/0
10.11.2005 21:16

Zrzavej

Re: Vítám vše o alternativních pohonech, ale . . .
Nevím, jak Vy, ale já, když jsem kupoval Favorita a poté i Felicii přímo s plynem, platil jsem běžnou cenu odpovídající v té době normálním benzínovým vozům. Takže předchozí majitelé prodělali maximálně na montáži LPG do vozu.
0/0
11.11.2005 9:06

Anonymous

Re: Vítám vše o alternativních pohonech, ale . . .
Tak to ste si sám nasral do kalhot, protože z vlastní zkušenosti vím, že auta přímo s LPG (pokud je LPG v pořádku), má právě o hodnotu toho zařízení vyšší hodnotu. Viz třeba nějaký inzertní server. Stačí se na ty ceny jen podívat a porovnat a nebo se zeptat někoho rozumného.
0/0
16.11.2005 11:09

Hardy

Informace
Uzasne presne, aktualni a nezavisle informace.
Probudte se pani redaktori MF Dnes!
0/0
10.11.2005 15:21

CCC

Tak tohle potrebuju vysvetlit
Jako druha rada se pise, ze musim mit v kazdem pripade rezervu. Vcera jsem cetl MF (papirovou) a tam se jasne psalo, ze pokud mam takovou tu napln do pneumatiky, popr. ted ty nove pneumatiky s nouzovym dojezdem i po poskozeni, tak rezervu mit nemusim. Tak kde je pravda?
0/0
10.11.2005 14:50

dodo-dodo

Re: Tak tohle potrebuju vysvetlit
ja misto rezervy vozim jen sprej na opravu, horsi je, kdyz pneu protrhnes, nestava se to tak casto, ale pak pomuze jedine rezerva, nic jineho nepomuze, abys nekam dojel
s policii nebyl problem asi jsem narazil na nejake rozumne
0/0
10.11.2005 15:43

AAA

Re: Tak tohle potrebuju vysvetlit
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1 a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí, ... takze ta indikace defektu bude zrejme to dulezity. Sprej samotny by pred policajty obstat nemusel.
0/0
10.11.2005 15:49

spotřebitel

Když budou lidi masově přecházet na LPG,
tak se automaticky zvedne cena,aby se vydělávalo,je to tak se vším :-(
0/0
10.11.2005 14:32

AAA

Re: Když budou lidi masově přecházet na LPG,
Pak jeste stat prisoli na spotrebni dani, aby taky neprisel zkratka a bude vymalovano...
0/0
10.11.2005 15:51

Martin1

Re: Když budou lidi masově přecházet na LPG,
To se nestane. Jedine by se LPG montovalo od vyroby. A od vyroby by to nebyl podtlak Lovato, ale elektronicky " vstrik", takze cenove nekde jinde. Od vyroby by ta cena byla skoro jako CNG, takze proc nedelat rovnou CNG ? Nekteri vyrobci ho uz seriove davaji, akorat se to k nam nedovazi. CNG ma radu vyhod: nizsi cena, vetsi svetove zasoby, plynna faze od -170°C tudiz start v zime lepsi nez na benzin.
0/0
10.11.2005 16:53

AAA

Re: Re: Když budou lidi masově přecházet na LPG,
No, nevyhoda ovsem je ze nejde zkapalnit snadno jako LPG, tudiz v aute je v nadrzi jen stlaceny a porad plynny. Kapacita a dojezt je jeste mensi nez u nadrze stejne velikosti na LPG, ztrata vykonu je jeste vyssi nez u LPG. Sluzebni Felicie Pickupy 1.3 Prazske plynarenske predelane na CNG jsou pry celkem tragedie. Ale s Oktavkou 1.8 se uz pry na CNG celkem jezdit da. Krome toho cerpaci stanice jsou o dost komplikovanejsi. Ale jinak popsane vyhody jsou pravda ktera asi prevazuje.
0/0
10.11.2005 17:01

Martin1

Re: Re: Re: Když budou lidi masově přecházet na LPG,
Prave v te nezkapalnitelnosti vidim vyhodu. Nemusi se to odparovat, nehrozi zamrznuti chladiciho okruhu ani bomby.
0/0
10.11.2005 19:13

AAA

Re: Re: Re: Re: Když budou lidi masově přecházet na LPG,
Jo, ale tankovat budes muset kazdych 100 km nebo se s kufrem rozloucit uplne. A jestli si nekdy prohlidnes CNG cerpacku, tak ta urcite nebude stat kazdych 100 kilaku, protoze prave kvuli nezkapalnitelnosti je to slusny monstrum. Narozdil od LPG cerpacky, ktera muze byt klidne i mobilni.
0/0
11.11.2005 11:12

rocky_krysa

1.8T
Nevim. LPG do 1.8T stoji 45 tkc. Zkusenost uzivatelu je takova, ze na benzin jim to bralo 7.8l/100 a na LPG jim to bere 8.4l LPG + 1.3l benzinu. V aktualnich cenach 29.90 za N95 a 15.90 ca LPG mi navratnost vychazi za 75 tkm a to nepocitam uroky z neinvestovanych penez ci dalsi naklady spojen s LPG - revize, svicky, olej. Takze ja v tom mam jasno
0/0
10.11.2005 14:27

jiri

Re: 1.8T
No jo do 1.8T je to proste drahe. Podtlak do fabky 1.4MPI za 22.000Kc to jisti :-))))
0/0
7.12.2005 16:34

dodo-dodo

CNG
ja ma auto na CNG, nakladove se vejdu cca do 1KC
je to fiat Multipla 1.6 16V a auto je kombinace benzin CNG primo z vyroby
v benzinu si rekne kolem 9l takze CNG v mensim aute muze nakladove delat jeste mene nez 1kc
nevyhoda je pramala (asi 6 v republice) sit cerpacich stanic
ale jinak auto nesmrdi a garaze,no kdyz potrebuji tak tam zajedu ono je vsude totit na znacce zakaz vjezdu LPG a to ja nemam
0/0
10.11.2005 14:05

AAA

Re: CNG
Hele, nejezdis s tim tankovat na Shell Svehlova v Praze? Kdyz jsme tam davali dokupy CNG stojan, jednu Multiplu na zemak rovnou z fabriky jsem tam videl a docela jsem koukal ze neco takovyho vubec je :)
0/0
10.11.2005 15:45

Martin1

Re: CNG
Pokud neni vjezd s CNG nebo LPG vyslovne povolen, pak je zakazan (viz. zakon o provozu na pozemnich komunikacich).
Prodava se to v CR ? Cena ?
0/0
10.11.2005 19:16

Dark

Popis obrázku
" V Mnichově funguje první čerpací stanice na stlačený plyn."  Co to je za kravinu?? Na jaký plyn? LPG - a první??   CNG - a první, když jich je v Německu cca 600. Tady někdo napíše článek a neví vůbec o čem píše. A MF Dnes se to bohužel stává dost často.....
0/0
10.11.2005 13:17

QuuQ

LPG
Zdravím, já jsem auto na LPG měl a už nikdy víc bych takové auto nechtěl. Ať si každý říka co chce, ten plyn prostě smrdí, ať už v autě (byl jsem několikrát po sobě na revizi, aby s tím něco udělali, ale prý je to normální), nebo venku. Nehledě na to že s autem na LPG nesmíte do žádných garáží, což je v případě žití v Praze poměrně zásadní problém. No a to nemluvě o startování v zimě a problémech se zmenšeným prostorem v kufru.
0/0
10.11.2005 13:15

Mrzak007

Re: LPG
Auto na LPG mam a nesmrdi (aspon to moje) a to ani venku ani ve vnitr. Startovani v zime zadny problem. Ze se nesmi do podzemnich grazi je pravda, ale tam jsem moc nejezdil ani predtim... Jinak co se tyka v clanku uvedene spotreby Felicie na LPG tak tu bych si pral mit - realne je tak 9 litru plynu kombinovana.
0/0
10.11.2005 13:43

AAA

Re: Re: LPG
Vevnitr mi nesmrdela ani byvala plynova stodvacitka, a to jsem mel bombu de fakto v kabine (za zadnima sedackama). V klidu jsem si za jizdy daval cigarko :) Zvenku je "vune" spalenyho LPG nezamenitelna, i kdyz netvrdim ze primo smrdi.. pokud QuuQ myslel tohle.
0/0
10.11.2005 16:41

Martin1

Re: Re: LPG
Z kontextu jsem pochopil ze mate Felicii. Ta "na plyn" startuje super, protoze se startuje na benzin a elektronika to po zahrati motoru prepne na plyn.
0/0
10.11.2005 19:19

Roumen

Re: LPG
To vi kazdej...staci za autem na LPG zastavit. :-/
0/0
10.11.2005 15:16

Daňový soumar

Recyklace
Nebyl tu tento článek v minulosti už nejmíň 3x  
0/0
10.11.2005 12:29

Maťo

Re: Recyklace
Pořád dokola jeden článek.
Kdy bude článek o CNG, které u nás začíná a je to věc zajímavá a do pěti let předběhne LPG ??
0/0
10.11.2005 12:39

Martin1

Re: Re: Recyklace
To si umim predstavit. Find and replace : LPG -> CNG
0/0
10.11.2005 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.