Diskuze

Asijská auta udeří na Evropu, Hyundai plánuje útok z Česka

Už na začátku ženevského autosalonu je zřejmé, že evropské výrobce aut nečekají na jejich kontinentě lehké časy. Souboj o klienty dramatizuje zejména nástup asijské konkurence, především z Japonska a Koreje. Tamní automobilky na evropském trhu čím dál víc posilují. V Ženevě je to víc než patrné: prakticky všechny asijské značky na něm předvedly novinky, kterými chtějí přetáhnout evropské zákazníky od zavedených značek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rebbe

7. 3. 2006 21:48
Můj Nissan
byl na petrolej, měl 65 PS a jmenoval se Bluebird. Auto k neroztrhání, na Rodosu mi známý taxikář tvrdil, že s tím autem najel 380 tkm bez oprav na motoru. Můj měl jenom 120tkm, když mně najel zfetovaný Turek a auto skoro roztrhl napůl. Odtáhli jsme toho Bluebirda do Česka (ten kamíkazé byl z Mnichova) a můj mechanik mínil, s tím se nedá už nic udělat. Auto bylo teprve 6 roků staré, ale na těch trhlinách bylo vidět, že je v prazích a ve dveřích už hodně zkorodované. Jinak mám jako hlavní vozidlo už od 1982 Mercedesa, 220/8, W123, W124, dnes W210, pětiválec s 170 PS. Po 6 letech se objevují první drobné koroze, u zámku na zadních dveřích, na kapotě po kamenech. Jeho předchůdce, 250DT, neměl ani po 13 letech nejmenší nálet rezu. Ceny náhradních dílů neznám, žádné jsem nepotřeboval, pokud nejde o filtry nebo brzdové destičky.
0 0
možnosti

Killbilly

5. 3. 2006 11:37
Mno
je jasne ze se tim padem vubec nepocita s tim ze by u nas mely platy a zivotni uroven do budoucna nejak rust,protoze sazeji na nase nizke mzdy! no myslim ze asi maji pravdu,ale aspon to preju skodovce at ztrati trochu toho sveho monopolu.
0 0
možnosti

Nissanforever

5. 3. 2006 16:49
Re: Mno
By mě zajímalo, co udělá škodovka až se na trhu objeví nové, vybavené a cenově dostupné vozy srovnatelné, ne-li lepší kvality a v pěknějším kabátu?
0 0
možnosti

PeTe

3. 3. 2006 9:32
Thyronx
Mam pocit ze ty americke automobilky maji momentalne vetsi problemy nez evropske. Tim samozrejme nevylucuji ze i v Evrope nastane behem par let krize. Ale myslim ze nejvetsi krize ceka spis zapadni Evropu tj. Peugeot, Citroen pripadne VW v Nemecku.
 
 
0 0
možnosti

rebbe

5. 3. 2006 9:35
Re: Thyronx
V Americe zaspali zvyšování cen nafty, dnes je i méně inteligentnímu Američanovi jasné, že s autem, jehož spotřeba je přes 20 litrů nejlepšího benzínu na 100 km (tam ještě mluví o gallonech a mílích) toho už moc nenajezdí. Tato monstra začínají být neprodejná, kupují se evropské vozy s pouhou třetinou spotřeby. Zde má Toyota, Nissan, BMW, Audi, Mercedes a VW ještě dlouho zajištěný odbyt, na úkor Dodge, Fordu atd. Hyundai má také dobré šance. Ale pozor, nejde jenom o vzhled, sílu motoru atd., ale i o životnost, ne každý vymění své auto každý rok. A ceny ojetin jsou zpravidla dány i náklady na údržbu. Česko má jednu zvláštnost, obliba Renaultů a Peugeotů se vymyká z evropských měřítek, zde patří tyto vozy do kategorie Fiat a pod.
0 0
možnosti

balalajka01

3. 3. 2006 9:18
už aby to bylo
konečně si normální lidi s průměrnýma příjmama a s malýma dětma budou moct koupit nové auto a nebudou se muset zadlužit na 10 let dopředu a nebudou muset jenom poslouchat stesky ze Škodovky, že auto fakt nejde vyrobit levněji...
0 0
možnosti

rebbe

5. 3. 2006 9:42
Re: už aby to bylo
Možná si děláš marné naděje, ty všechny airbagy, počítače, klima, navigace atd. udělají i z nejlevnějšího vozu luxusní káru. Snad by se našel kompromis mezi bezpečností a ekonomií, který by i dnes vyhovoval, třeba jako Logan. V Česku je velký trh pro kvalitní vozy s tříletou zárukou pod 200 tis. ten je ještě velmi slabě obsazený.
0 0
možnosti

briza

3. 3. 2006 8:45
Jeste se maji co ucit.
Design by uz celkem usel, motory porad nic moc a bezpecnost :-/ ... http://news.auto.cz/bezpecnost/euro-ncap-alfa-159-hyundai-tucson-kia-cerato-peugeot-207-suzuki-sx4.html
0 0
možnosti

Fitipaldi

3. 3. 2006 9:30
Re: Jeste se maji co ucit.
No to už taky není pravda. KIA RIO 1.4 benzin je v porovnání s ostatními na špici . 1.5 DCi je úplně na špici-výkon 81 kW Euro 4 - to nenabízí nikdo.
0 0
možnosti

TECH

3. 3. 2006 8:17
CLO
Se zavede clo a máme to pořešený
0 0
možnosti

briza

3. 3. 2006 8:42
Re: CLO
Pro auta vyrabena v zemich EU zadne clo nezavedes.
0 0
možnosti

Jirka-Praha

3. 3. 2006 7:37
souhlas s thyronxem
puvodni evropsky automobilky budou mit velky problemy a min jedna z tech velkejch samostatne myslim neprezije.. a to je zatim jen japonsko a korea...
pockejte az  technologicky pokroci cinsky automobilky- ani bych se nedivil kdyby koupili nakou automobilku v evrope kera ma problemy aby to trochu urychlili.. rover taky urcite nekupovali kvuli budovam...
a viteze se na to docela tesim  chce to trochu cerstvej vitr do evropskyho auto prumyslu
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:14
Zasoby u vyrobni linky..
Moderni zavod jako je ten nas ma zasoby u vyrobnich pasu na 20 minut !!! Nektere dily dovazime i z Kanady ci Mexika.Organizace prace musi klapat lip nez svycarske hodinky. KAZDE auto na vyrobnim pase ma uz adresata (prodejnu ktera si ho objednala). Tedy s presnym vybavenim, barvou,prip stresnim oknem,barva interieru. Cena,vybaveni,adresat,jsou na samolepce na oknu u spolujezdce. Zaruka je 3 roky nebo 55,000km.Bez dohadu od predniho po zadni naraznik. Prodejna dava nekdy plnou nadrz benzinu, nekdy prida nekolik vymen oleje zdarma, ...
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:07
Kdyz jde o existenci...
a kdz jde o existenci automobilek v silne konkurenci, tak podobne jako vsechny 3 americke - se pak prodavaji auta s minimalni marzi, a na pujcky financovane automobilkou s nulovym urokem i na 3 az 5 let. Hledaji se uspory, socialni vydobytky jdou vite kam? A maka se treba 12 hodin a 7 dni v tydnu, kdyz jde vuz na odbyt. Kdyz se automobilka zavira tak jako v USA: do 2 tydnu po poslednim vyrobnim dni, jsou tam jen hole zdi.A ze jsem jich tu uz par videl... Prvnim priznakem krize byva nadvyroba aut. Musi se s cenou dolu, a postupne zavirani zavodu. My ve Fordu ted mame flexibilni karosarny a tady jakykoliv zavod je schopen behem 14ti dnu,najet na jakekoliv vozidlo znacky Ford. To znamena, ze delame ted v nasem zavode Ford Expeditions a Lincoln Navigators a behem 14ti dnu muzem delat Focusy, nebo trucky F-150..
0 0
možnosti

MB

3. 3. 2006 19:10
Re: Kdyz jde o existenci...
Mohl by ses trochu rozepsat o te flexibilite karosarny? Myslis tim konkretneji svarovnu? Tzn. ze do 14dnu zvladnou prevezt svarovaci pripravky z jedne tovarny do druhe? Nebo jak jsi to myslel? Diky
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:00
Prevalcuji...
Japonci a Korea evropske automobilky doslova prevalcuji. Duvod? Socialni podminky zamestnancu delaji nemecka auta drahymi, kvalita Opelu a VW dokonce i Mercedesu klesa. Technicky (i technologidky a produktivne) a kvalitou jsou Toyoty neprekonatelne, Nissan se peclive uci, Hyundai uz dnes ma v kvalite ve svete respekt, a zaruka na jejich vozy jsou minimalne 3 roky (nektere podstatne delsi). Skodovka dava zaruku (udajne) jen 2 roky. To je ostuda. Nastane obrat i v kvalite servisu a pojistovnach.: Jakekoliv dohadovani pojistovny a klienta o zaplaceni zarucnich oprav je nemyslitelna. V silne konkurenci ( podobne jako u nas v USA) vyhravaji nejlepsi a nejsilnejsi a na konci predevsim zakaznici. Toyota je vzor v kvalite pro VESCHNY automobilky sveta. Ano i pro vsechny americke.
0 0
možnosti