Diskuze
Jak bojovat s únavou za volantem? Spánkem
Děkujeme za pochopení.
Engele
Red Bull
Taky jezdím často 800km dlouhý štreky.. Nejradši startuju v noci a tak polovinu cesty projedu skoro sama po dálnici.. Pravidelně do sebe leju Red Bull Jestli mě to pomáhá nemůžu říct ale vždycky si vsugeruju, že mě to dodává energii a zatím to tak zvládám
1
Zatím je to nerozhodně
Jak bojovat proti spánku? Usnout! Tomu říkám boj!
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
korčagin
Re:
a ještě snad pro toho, kdo by nevěděl jak bojovat s nedostatkem sexu: nejlepší je si zašukat
Isbjoerna
Potreba spanku je individuell
"Spánek kratší než 6 hodin zvyšuje nebezpečí, že usnete za volantem. Spánek kratší než 4 hodiny je už skutečně nebezpečný."
Nesmysl. Jiz pres 30 let spim pravidelne 4 hodiny denne a nepocituji zadnou unavu - ani pri dlouhe jizde (~1.000 km) autem. Ma pritelkyne, kdyz se ji nedostane 8-hodin-spanku, "pada" unavou jiz v odpolednich hodinach, jeji konzentration je pryc...
Lide se deli na "kratko-space" (3-5 hodin denne) "normal-space" (6-8 hodin denne) a "dlouho-space" (9 a vice hodin denne); dulezite je to o sobe vedet a ten potrebny spanek si doprat - nejen pred jizdou autem, ale pravidelne, protoze unava z nedostatku spanku po delsi dobu (tyden, mesic) nezmizi pres jednu noc dostatecneho spanku.
vlada
Re: Potreba spanku je individuell
bych chtel videt kolik dni za sebou vydrzis spat jen 4 hod, bez toho aby na tebe padla unava. Takovy keci - neverim
Petr
to je pravda, ale...
Ačkoliv ztráta koncentrace může být jen chvilková, následky si řidič může vyčítat do konce života. - což nemusí být na příliš dlouhou dobu.
spartaman
Mikrospánek
Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi normálním spánkem a mikrospánkem? Podle mne ti lidé za volantem normálně usnou a ne mikro-usnou.
Mikrospánek je podobná blbost, jako to, že příčinou nehody bylo náledí.
I Heute
Honza
Re: Mikrospánek
Mikrospánek neí žádná blbost a le realita ze života. Mikrospánek je krátké udřímnutí na malý okamžik, aniž si to dotyčná osoba vůbec uvědomí, že spala. Normální spánek je nepřerušovaný a dlouhodobý. Spící osoba si je také vědoma, že spala. Toď hlavní a nejpodstatnější rozdíly mezi spánkem a mikrospánkem. Je z nich vidět, proč je mikrospánek tak nebezpečný.
Dalibor
vlastni zkusenost,
jezdim casto a dlouhe trasy (kolem 700km). Jednou jsem usnul za volantem asi 30 km pred cilem. Nastesti to dopadlo dobre, "otrel" jsem se o svodidla. Od te doby si davam prestavky zhruba po 2 hodinach. Do te doby jsme si myslel, ze se mi to nemuze stat. Taky mam vzdycky, at jsem nebo nejsem unaveny jednu pauzu asi 100km pred cilem. Ty posledni kilometry jsou proste nejhorsi. Bohuzel jsezdim sam, takze nemam spolujezdce na vystridani.
ruda straka
ospalost
ospalost za volantem je horsi nez par piv. kdyz mas vypito, jedes podle toho. kdyz se vospalej, prijde to na tebe ani nevis jak. bez varovani.mam zkusenosti s obojim. mikrospanek je fakt svine a jediny co pomuze pri prvnich priznacich hned zastavit a dat si dvacet.
me se treba stalo ze sem vedel ze sem na tom zle a chtel sem dojet jen jeden kilometr na pumpu. bylo to nekonecny a usnul sem. probudilo me to ze sem pocitil zmenu smeru auta jak sem otocil volantem kdyz sem se pri usnuti naklonil. nic se nestalo, ale ten kilak byl fakt nekonecnej....
Andee
Re: ospalost
Mě pomáhaj dvě cigárka na čerstvém vzduchu, ale je to tak na 40 minut, pak to začne znovu. A nejhorší je v tomhle ohledu dálnice z Bratislavy do Budapešti. To totiž narozdíl od D1 není oranice a tam usínám odpočinek neodpočinek po 50 km
Kalisz
Kdyz jsem unavenej
tak jedu jako prase. A jako prase jezdim furt..
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...