- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I letos stejně jako loni vám to všem natře DTU Dynamo studentů techniky v dánském Lyngby. Mají labiny jen pár desítek metrů ode mě a dřou na tom taky už od září. Jenže na to mají zřejmě lepší vybavení a víc peněz...
Z patriotizmu vám ale fandím
Proč nás někdo už nyní masíruje, že vodík je palivo budoucnosti? Podle mne to jsou řepkové oleje a pšeničné ethanoly. Problém těchto paliv je jen jeden - stát by nebyl schopen spolehlivě vybírat spotřební daň stejně jako u ropných paliv, nebo o zde zmiňovaného vodíku.
1. Tohle neni auto, ale detska trikolka.
2. Proc porad vodik, vodik. Vzdyt se to pracne a ztratove vyrabi z elektriky, ztratove prepravuje a plni, spatne se to skladuje (vodik proleze sebelepsi stenou nadrze) a je to docela nebezpecny (musi to byt v aute pod peknym tlakem).
Proc uz tady davno nejezdime na ethanol z psenice a kukurice, jako v nekterych jihoamerickych zemich. Vyroba je celkem levna, vetsina lidi tu tekutinu duverne zna a motory aut taky neni potreba nejak zvlast upravovat.
COZE??? Co to tu placash za nesmysly? Jak to jako myslish, ze vodik proleze stenou nadrze??? ty vole to je sila teda :-)))))))))))))))))))))))))))))
Seriovou vyrobu plaivovych clanku (vodik) k prime transformaci vodiku na el. energii se zabyva nekolik firem vUSA. Cenove se topodari vyresit. Nekolik desitek Ford Focusu jezdi po USA na palivove clanky a rozsiruje se i sit cerpacich stanic s vodikem. Nezapominejme ze tento pohon je mnohonasobne efektivnejsi nez tradicni spalovaci motory. Odpadem je jen teplo a voda. Do 10ti let prijdou na tento pohon prvni velke vozy pro komercni vyuziti a do 15ti let auta k beznemu prodeji.
Neprejdou, protoze dolar je kryty ropou.
ale kdyby se ráčili oprostit od těch "ideologických" keců. Vodík je třeba někde vyrobit. A ne zrovna málo, aby měl vůz nějakých 50kW. Pro celou republiku (řekněme milion aut) pak takový výkon představuje 20 temelínů!
postavit 20 temelinu je rozhodne levnejsi, nez nejezdit az dojde ropa.
Panove z redakce, okamžitě vykopněte korektorku... Občasná gramatická chyba by se tolerovat dala, ale že se Vám tam dvakrát opakuje odstavec, to už je celkem síla... Asi opakování, matka moudrosti?
Fčera jsem měl fazolovou polífku a dneska jezdim na Hydrogen. Jen mám trochu bláto na hřišti
A taky malo mista pro nohy na zadnich sedadlech.
ale každopádně je pro Evropu nutné co nejdříve uplatnit v praxi alternativní způsoby pohonu aut, jinak se staneme ekonomicky totálně závislí na zemích jako jsou Rusko, USA, Írán, SA a jim posdobní