Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od července bude možné dovážet i starší ojetiny

Dovézt ojeté auto z ciziny by mělo být od 1. července snazší. Odpadne totiž limit pro jeho maximální stáří. Současně však bude muset mít doklad o registraci v členském státě EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alex

Vrakovistem nebudem

Zadny odpadistewww.electroauto.cz Evropy z nas nebude,  naopak se snizi vekovej prumer ceskyho vozovehoparku, protoze soucasny majitele Trabosu a Skoduli si budou moc v pohode dovolit treba 10 let stary Volvo s dvema Airbagama, ABSem a hlavne s KATALIZATOREM. Vdobe kdy Skoda slavnostne predstavila 120tku tak ostatni uz meli pocitacem rizeny vstrikovani. Jediny komu se to nelibi jsou prodejci NOVYCH predrazenych aut. Ostatne jenom diky jejich lobingu ve snemovne to slavny omezeni dovozu pod 8 let vlastne vzniklo.

0/0
16.6.2006 1:13

Jan

ASI NEJLÉPE NA WEBU SEZNAM POD ON-LINE PRODEJCI AUTO-MOTO A PŘÁSLUŠENSTVÍ

Snad nejlepší a nejlevnější nové i ojeté auta jsem našel a mám potvrzeno na webu SEZNAM pod kolonkou KATALOG / POZOR NE BAZARY NÉÉÉ TAM NÉÉÉ/ a PAK POD ON-LINE PRODEJCI AUTO-MOTO A PŘÍSLUŠENSTVÍ . POZOR NE V BAZARECH! AUTA Z EU JSOU JEDNAK LEPŠÍ,LÉPE UDRŽOVANÉ,JEZDÍ PO LEPŠÍCH SILNICÍCH. ALE MUSÍŠ MÍT SOLIDNÍHO PRODEJCE, KTERÝ ´JE ALESPOŇ MEZINÁRODNĚ V NĚJÁKÉ ORGANIZACI PROTOŽE SI NEMŮŽE DOVOLIT PODVÁDĚT JAK JE OBVYKLĚ.poskytnu další adresy pokud budete chtít fun.drive@centrum.cz;-O;-O;-O;-O

0/0
10.6.2006 13:14

Vladimír

1.7 postup pro přihlášení auta z německa

Ahoj lidičky,

prosím o radu chci si koupit ojetinu z německa starší 8 let podle článku jestli to chápu správně bude stačit pouze techničák německý kde bude auto odhlášené a unás  stačí udělat jen technickou a to bude vše nebo musím mít ještě něco? Rád bych si koupil starého mercedesa. Díky za radu a pomoc. Jinak jestli to tak není co všehno budu muset absolvovat.8-o

0/0
9.6.2006 13:48

katy

www.privatauto.cz

Na www.privatauto.cz  je dost slušných aut a inzerce je tam ZDARMA. R^

0/0
8.6.2006 21:46

H

KONECNE

Jsou vytvoreny predpoklady pro to, aby ze silnic zacaly mizet nebezpecne a neekologicke Skody 105-120 a podobne silenosti, protoze jejich vetsinou malo moviti vlastnici si konecne budou moci dovolit starsi, nesrovnatelne bezpecnejsi a k zivotnimu prostredi setrnejsi ojety vuz, o zlepseni plynulosti dopravy na silnicich nemluve. Jsem presvedceny o tom, ze reci o vrakovistich Evropy a podobne negativismy prichazeji vetsinou od lidi, kterym se podobne reci vyplati, pripadne od tech, kteri jsou jimi ovlivneni a nemaji dostatek soudnosti, aby takove nazory racionalne posoudili a odmitli.

0/0
8.6.2006 19:27

Isbjoerna

Re: Inu...

Neznam sice auto Skoda, ale mam dostatek soudnosti na to, abych si auto starsi 8 let (navic privezene z ciziny) NEkoupila. :-/

0/0
8.6.2006 21:10

H

Re: Re: Inu...

Ja mam zase dostatek soudnosti na to, abych nehazel stare automobily do jednoho pytle a uz vubec ne ty z ceskych silnic a ze silnic na zapad od nas. Mozna byste zjistila, ze tam jsou starsi auta v podstatne lepsim stavu nez u nas a neni duvod zaujimat takovy postoj, jaky tady kvuli svoji neznalosti prezentujete.

Samozrejme plati, ze je nutne pri nakupu takoveho auta postupovat maximalne obezretne, ale to plati i u novejsich aut a to obvzlast v CR.

0/0
9.6.2006 1:31

Isbjoerna

Re: Re: Re: Inu... znam jen jednu stranu - a sice tu na Zapad od Vas

Nevim, v jakem stavu jsou auta v CR, lec Vas "argument" "...na zapad od nas (...) jsou starsi auta v podstatne lepsim stavu nez u nas..." muze byt sice pravdivy, NEznamena to vsak, ze ojeta auta z Zapadu starsi 8 let jsou VHODNA pro vylepseni vozoveho parku v CR. A o to zde jde.

Ono 15ti-lete VerfaultesWrack znacky VW ;-), muze byt LEPSI nez 15ti-lete Skoda-Wrack, nicmene Wrack zustava Wrackem! ;-(

V kazdem pripade je vsak nove auto Skoda lepsi nez jakekoli Wrack z Zapadu.

0/0
9.6.2006 11:29

H

Re: Re: Re: Re: Inu... znam jen jednu stranu - a sice tu na Zapad od Vas

Ale jsou vhodna, napriklad mezi 10 let starymi vozy se da najit jeste mnoho kousku v peknem stavu a celkove by jejich dovoz ceskemu vozovemu parku prospel, tedy za predpokladu, ze by vymenily napriklad ony zminene stare skodovky. Nejsem vsak jasnovidec a nevim, zda toto nastane, ale prijde mi, ze se tim podminky vytvorily, mimo jine i proto, ze by dle meho laickeho nazoru mely jeste klesnout ceny ojetin a stara skodovka (a podobny xindl) pak bude temer bezcenna a pujde tam, kam davno patri - na vrakac. Vzdyt jsou to prave tyto stare vozy, ktere tolik zvysuji vekovy prumer nasich ojetin.

Nemohlo by to tak nahodou byt?

0/0
10.6.2006 0:28

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo by tomu tak byt, kdyby... ;-)

Ma zkusenost s auty v Nemecku.

Kdo ma dostatek penez, koupi si auto nove (garantie, service atd.), kdo ma penize, ale musi kalkulovat (rodina, stavba domu...), koupi auto ojete, ale NE starsi 2-3 let. Kdo nema penize (studenti - pokud nedostanou ojete auto od matky ci dedy, zacinajici ridici, nezamestnani...) koupi nejake Wrack (starsi 10 let) za 200-500 € (vlastne se plati jen za jeste platny TÜV) s tim, ze s autem bude jezdit jen tak dlouho, nez nekde to auto zustane lezet. Jakakoli oprava stareho auta je u nas drazsi nez cena auta samotneho! V teto kategorie jsou i nekteri Bastler, kteri autum fundovane rozumeji a vse si SAMI opravi, takze service nestoji nic. Jeste v roce 1987 bylo temer nemozne prodat auto starsi 10 let za vice nez 1.000 DM!

S otevrenim hranice na Vychod se otevrel i trh pro Wrack-Auta a spekulenten se snazi toto "zbozi" verhökern u vas (zadne risiko, zadna garantie, zadna ztrata zakaznika), protoze na domacim trhu by to Wrack nikdo nekoupil.

0/0
10.6.2006 9:40

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo by tomu tak byt, kdyby... ;-)

Zajimave ale je, za na autoscout se vozy s120 a spol pohybuji v kategorii 500-3000 EUR (ze by se z nich stavaly veterani?),  favoriti jsou casto pod 500.

0/0
10.6.2006 11:07

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo by tomu tak byt, kdyby... ;-)

Mozna Oldtimer ;-). Me prvni auto byl VW-Käfer-Cabrio 1303; vyroba 1972-1980; 50 PS ;-) a stal tehdy novy 10.000-12.000 DM (ja jsem ho dostala jako asi 2-lety od meho starsiho bratra). Dnes jsou fans ochotni zaplatit i 25.000 € za takove auto (samozrejme, jen v naprosto bezchybnem stavu!).

I kdyz mam na ten Cabrio 1303 velmi dobre vzpominky (jeho "dobrodruzne" topeni jsem radeji zapomnela), dnes bych ho nekoupila ani za 200 €. :-D

0/0
10.6.2006 12:00

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo by tomu tak byt, kdyby... ;-)

Nepochybne jako oldtimer, preci jen uz je to 30 let od nabehu vyroby... Neni divu, brouk je preci jen starsi. I kdyz kolegovi nabizeli v danskem autosalonu za zcela renovovanou skodu rapid novou fabii (cca 14000 EUR) s tim, ze rapida by si tam vystavili...

Ve starem brouku jsem parkrat jel, dluzno podotknout, ze 120 je proti tomu Mercedes, ale o tom to neni a 120 je navic ponekud mladsi.

0/0
11.6.2006 22:40

von Kleist

Re: KONECNE

Vozy stejne stare budou srovnatelne bezpecne i ekologicke jako S120 a spol. i S120 spol. ve sve dobe plnili limity tady i v zahranici, kde se bezne prodavaly. Pro zeme, kde to nastacilo (Kanada?) se koncem 80tych let vyrabely modely s jednobodovym vstrikovanim (bendix) a 3 cestnym katalyzatorem s oznacenim GLi. Plynulost je predevsim o ridicich, kdo se vlece se 120cou povlece se i s jinym srotem.

Ale pozitivni to je, uvazuji o dovezeni S rapid cabrio, takze by se s tim mohlo alespon obcas legalne vyjet :o) R^

0/0
9.6.2006 0:11

H

Re: Re: KONECNE

Jak muzete srovnavat bezpecnost Skody 120 s jakymkoli normalnim, na zapade v te dobe rozsirenym vozidlem? Vzdyt z toho po narazu zbude jen hromadka srotu a pozustatku posadky. A protoze po silnici spise nez jede plave, tak nekdo, kdo ma jeste zbytek sebezachovy (a moc jej nema, kdyz to takoveho auta vubec sedne) se alespon snazi v zajmu preziti jet pomalu, proto ten vliv na plynulost provozu. Poslyste, muzete mi povidat cokoli, bohuzel jsem mel tu smulu presvedcit se, co vydrzi pri narazu Ford Fiesta z roku 1989, v podobne rychlosti ve Vasi "srovnatelne bezpecne" Skode 120 bych byl uz davno po smrti.

0/0
9.6.2006 1:25

H

Re: Re: Re: KONECNE

A nemyslim si, ze by mely byt Skody 120 nahrazovany stejne starymi vozy, to bych si ani nepral. Ale ojetiny rozumneho stari se stanou cenove podstatne dostupnejsi, napriklad pro majitele techto skodovek, o tom se snad nebudeme prit, maximalne o tom, co je to rozumne stari. A na to doporucuji navstevu napriklad svycarskeho autobazaru, asi byste koukal, v jakem stavu muze byt napriklad deset let stary vuz pri kvalitni udrzbe a silnicich, coz jsou dve veci, ktere u nas nejsou.

0/0
9.6.2006 1:26

von Kleist

Re: Re: Re: Re: KONECNE

Na to, abych videl v jakem stavu muze byt vuz po xy letech nemusim do Svycar, ale do vlastni garaze. Do Svycarska jezdim za jinymi a zajimavejsimi cili, nez jsou uzasne ojetiny v autobazarech. Ale uznavam, ze jsou v celkove lepsim stavu :o)

0/0
9.6.2006 9:43

H

Re: Re: Re: Re: Re: KONECNE

No vidite, a proto bych je na nasich silnicich videl radeji.

0/0
10.6.2006 0:39

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KONECNE

To ano. Ovsem casem se z nich stejne stanou plecky - rozhodujici je tedy ochota lidi jezdit v pleckach nebo ochota provadet alespon minimalni udrzbu. Bohuzel standardem u vic jetych aut je ""furt se to sralo, tak slo do sveta"" a tahle auta mezi lidmi mohutne cirkuluji. V lepsim pripade nekdo pouzije nejaky uzasny turecky dil za skvelou cenu - tedy pokud nahodou pasuje.  Neni nic horsiho nez auto pred smrti, at je jakekoliv. Puvodne draha auta na konci sveho zivota pleckovati mnohem rychleji, protoze pripadne opravy jsou zcela nad moznosti lidi, co je v zaveru pouzivaji.

0/0
11.6.2006 23:03

von Kleist

Re: Re: Re: KONECNE

Je treba srovnavat auta stejne hmotnostni kategorie - tam pak ten rozdil nebude nijak extremni. Ze se stara skodule hodne deformuje, je jasne, protoze je to lehke auto a to musi byt mekke, jinak je bezpecnost mizerna z duvodu prilis velkeho impulsu zpomaleni (asi jako kdyz spadnete s kabinou vytahu na dno sachty) :o). Na opacne strane stoji pozadavek na to, aby zustal zachovan prostor pro posadku. Oba pozadavky jsou stejne dulezite. Samozrejme predpokladam, ze auta nejsou prohnila, coz je ponekud odvazny predpoklad jak u skodovek tak u cizich.

Jiste, ze to nelze srovnavat s modernimi auty, kde konstrukce karoserie vysledkem rady pocitacovych simulaci. Neni to vsak tak zle, jak se tvrdi. Samozrejme, ze kdyz se potka S120 treba s oktavkou II je to problem, pac jsou to auta jak jine generace, tak jine hmotnostni kategorie.

0/0
9.6.2006 9:59

von Kleist

Re: Re: Re: KONECNE

Jasne souhlasim, ze je treba stara a zejmena neudrzovana auta co nejrychleji nahrazovat - to je bez diskuze. Jezdim bud v relativne novych autech nebo skoroveteranech ve stavu vyrobni linka.

Jinak nemyslim, ze S120 nejak extremne plave, tedy spis mam zkusenosti s radou 13x, ktera ma dosti odlisnou zadni napravu, ale pokud se pouziji kvalitni pneu, spravne nahustene a jsou v poradku tlumice sedi to relativne dobre (rozhdone ten problem nenasatne do povolenych rychlostnich limitu). Problemem je jen bocni vitr. Samozrejme treba Oktavka II sedi znatelne lepe :o)....

0/0
9.6.2006 10:12

H

Re: Re: Re: Re: KONECNE

Tak se o tom nebudeme hadat, ja do stare skodovky dobrovolne sedat nebudu a budu doufat, ze za cas budou temito vozy a pouze v zanovnim stavu jezdit vyhradne v nedeli po obede takovi nadsenci, jako jste Vy.

Vim, ze to si jeste pockame, ale dle meho nazoru by to ted mohlo jit rychleji.

0/0
10.6.2006 0:36

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: KONECNE

Ja problem prelezt dobrovolne treba z Oct II do S13x nemam a kupodivu mi ani nechybi vybava... Ovsem, kdyz jsem kdysi lezl do malucha, dobry pocit jsem z toho tedy nemel :o) ale to opravdu malicka bleska.

0/0
11.6.2006 22:48

Matsoft

Re: Re: KONECNE

Rapida Cabrio je prihlasit temer nemozne,ale mne se to podarilo a jsem schopen prihlasit i dalsi. Tedy pokud bude rizeni na spravne strane. matsoft(at)volny.cz

0/0
20.7.2006 0:18

b82

super ojetiny

Pánové zdaleka nejlepší ojetiny široko daleko najdete tady www.partaj.cz ;-)R^

0/0
8.6.2006 17:46

iuos

hmm

o nějaký takový kárce uvažuju, že si jí nechám přivézt z německa - tak za rok R^

0/0
9.6.2006 10:50

Mára

uz ted je tady prumerny stari aut

13 let a ted jeste tohle. Je hodne alternativ. Kdo chce auto at si koupi nejlevnejsi Skodu nebo co ja vim, treba Logana. Auto za 230k s leasingem na 5 let a akontaci 20 procent - na to snad ma kazdy

0/0
8.6.2006 16:22

iuos

hmm

proč bych si měl koupit nový auto, když si můžu na moje cestování (občas sem a tam - jako naprostá většina lidí) koupit nějaký auto do 50ti, nebo do 100,000 tisíc? Užitná hodnota bude stejná a ten rozdíl v bezpečnosti a kvalitě nebude zas tak ohromující.... nebo ano?

0/0
8.6.2006 16:30

H

Re: hmm

Samozrejme, a vekovy prumer aut v CR to jednoznacne zvedne, stejne jako prumernou technickou a bezpecnostni uroven.

0/0
8.6.2006 19:14

H

Re: Re: hmm

Zvedne ve smyslu zlepsi, ted jsem se teda predvedl 8-o

0/0
8.6.2006 19:19

Isbjoerna

Re: uz ted je tady prumerny stari aut

Auta jsem dosud platila cash, ale obcas ctu a slysim, ze leasing je nesmirne nevyhodny. Muzete mi uvest na jedne prikladne kalkulation, kolik stoji auto placene cash a kolik leasing?

0/0
8.6.2006 21:16

von Kleist

Re: Re: uz ted je tady prumerny stari aut

pokud je k dispozici cash, neni co resit. Je zbytecne platit dalsi subjekty, ktere se na tom jen prizivi...

0/0
11.6.2006 22:43

Hlína

Nechce nekdo AUDI

Nechcete nekdo koupit tu kraksnu AUDI QUATTRO od Reva at uz tady s tim prestane opruzovat?

0/0
8.6.2006 14:25

Andee

Hehe

V článku chybí jedna dost důležitá informace - ruku v ruce s tímto půjde i zavedení jednorázové ekologické daně za dovoz staršího auta. Poláci už to tak mají a auto starší deseti let se pomalu nevyplatí přivézt, to už musí být skvost...

0/0
8.6.2006 13:05

VTO

Re: Hehe

Žasnu nad odbornou úrovní redaktorů. Tohle přece už dávno ví každej, kdo taká auta zvenku. Jen na iDnes to vyjde za 14 dní jako další horká novinka. Jenom bych doplnil, že to s tou daní možná nebude hned, takže chvíli bude čas přivézt cokoliv, což je asi chyba, ta regulace by tu měla být nebo z ČR uděláme smetiště vraků.

0/0
8.6.2006 13:09

Lukas

Re: Hehe

hehe....ses na omylu....

je vidět žes ještě neviděl ty přeplněný kamiony plný aut z konce 80.tych a začatku 90.tych let.....

v oplsku se platilo cca:5000Kč jako "eko"daˇ, ale v realu to bylo levnější než když si tady musel koupit papíry, a udělat přestavbu.....

klidně za to zacaluju 10-15tis., neb se mi to furt vyplatí, než když seženu papíry za 10-20tis kč, k tomu přestavba cca:3000Kč, k tomu přestavbová stk cca:2000kč, cca:1000kč cos nechal na magistratě za kolky a dalších 500 za vyražení nového vinu, a k tomu nepočítaje čas co jsi tim zabil.

0/0
8.6.2006 15:12

Fitipaldi

to jsou pořád jen osobáky

Nejvíc to tu devastujou náklaďáky, TIRy a autobusy.Traktory,zemědělská technika,stavební technika rovněž. Značná část náklaďáků je v takovém stavu, že z toho neustále teče olej, není za ním vidět díky emisím apod. U městských, příměstských autobusů, kterých je obrovské množství to platí také. I správa silnic má klidně 30 let staré křápy. Dnešní moderní naftové motory jsou obvykle vybavovány filtry pevných částic a splňují i EURO 4. Kdyby došlo k modernizaci vozového parku u autobusů jen v Praze, tak by zamoření kleslo odhadem o 30%.

0/0
8.6.2006 11:07

Obcasnykomentator

Zpráva zmizela

Všimli jste si, jak se tato zpráva na hlavní stránce iDNES ani neohřála? A další den dopoledne už tam je článek o novém autě.

Výrobci a dovozci nových jsou holt mnohem větší inzerenti než AAA a pár dalších...

0/0
8.6.2006 10:14

H

Re: Zpráva zmizela

Nejen zprava, ale i muj prispevek, kde jsem psal o tom, ze timto zakonem skodovacka lobby setrela. Tak co, panove cenzori, zase to smazete? (Y)

0/0
8.6.2006 19:18

QuuQ

konečně

Tohle je konečně dobrá zpráva. Konečně si člověk bude moct dovézt sice staré, ale super auto z Německa. Tam se prodávaj starší auta za hubičku a maj TÜV, servisní knížku atd. Němci se holt o svoje autíčka staraj...

0/0
8.6.2006 10:05

iuos

hmm

takže bazary budou muset jít s cenama dolů....

0/0
8.6.2006 9:35

KKK666

Dobrá zpráva

Konečně. Jen správně nastavit likvidaci starých vozidel a je to O.K. Dnes byla praxe taková, že když si člověk chtěl dovést něco staršího, tak musel zacvaknout dalších 30.000 za papíry, na které se to postavilo. Nechápu, proč by moje máma nemohla místo Škody 120 z roku 1988 jezdit v nějakém voze starém 9 let. R^R^R^

0/0
8.6.2006 8:48

pok

A co motorky

Doufam, ze to plati i pro jednostopa vozidla. uz se zacinam tesit na nejakeho pekneho starsiho Harley, nebo treba BMW. A nejakej starsi Jaguar na vikendy v garazi take neudela ostudu. Cau Pok

0/0
8.6.2006 8:19

puinek

blabla

Nase bazary jsou sice preplnena,ale jsou drahe, moje zkusenosti s nasimi autobazary.........no hnus.Rv

0/0
8.6.2006 8:10

VTO

Novinka

Teda nic ve zlým, ale dovážet starší auta jde s určitými omezeními už teď. Pokud splňují EURO3, tak mohou být starší osmi let, jen je potřeba dostat potvrzení od státní zkušebny.

0/0
8.6.2006 7:52

speedster@iol.cz

Re: Novinka

No prave... uz si s nejakym autem ve statni zkusebne byl ?, aby ti ten papir dali vyjde te to na min. 30TK.;-€

0/0
8.6.2006 8:52

VTO

Re: Re: Novinka

Kámoš vozí auta a za R Megane 1996 platili něco kolem šesti tisíc. Pozor, není to homologace, nýbrž jen potvrzení homologace z EU, které pak platí i u nás.

0/0
8.6.2006 9:11

kraxna

1.

... třeba Pamelu Anderson?;-D

0/0
7.6.2006 20:36

Polarni punta

Re: 1.

Já myslím že by si  na ní rád jezdil i za 10 let. I když už teď má přetočenej tachometr.

0/0
7.6.2006 22:22

venomacek

Re: Re: 1.

neblbni.. už teď je to vodpálená rachejtle ;-D

0/0
8.6.2006 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.