- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Volvo a nejen to se zabývá alternativními eko pohony už dlouhou dobu. Nevím jestli byl někdo z vás v poslední době třeba ve Švédsku tam se na bioethanol E85 jezdí už několik let a na čistotě ovzduší se to výrazně projevilo a teď už mají i E 95 pro diesely. Poslední dobou se tím chlubí i Ford ale zapoměl dodat že s motorem Volvo. U nás je problém se stářím vozového parku stará auta budou mít problém.
Docela mě udivuje, jak si někdo myslí, že se zlevní provoz... možná díky menší ekologické zátěži ano, ale uvědomte si, že spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic. Takže stát bude muset zdanit cokoliv nebo se na silnice bude přispívat jiným způsobem, každopádně se ty peníze do rozpočtu dostat musí. Jiná věc je, že údržba silnic probíhá neefektivně, ale to se dá říc o všem, co řídí stát.
¨"..spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic.."
Vedle jak ta jedle
Proboha, kam jsme se to dostali. Začínat větu "Proto, aby", nedokončit ji a ještě napsat "nemusely paliva" tak to je fakt síla. Doporučuju zopakovat ZŠ.
"Proto, aby se stejně jako dnes v případě světoběžné ropy, nemusely paliva pro auta transportovat přes půl zeměkoule."
Škoda, že někdo nepřišel s oficiálním pohonem na rostlinný olej. Teď nemyslím různé přestavby, ale přímo z výroby s vyřešenými problémy jako je zanášení motoru a tak
Naprosto ekologické a navíc ekonomické - řešení zemědělských přebytků místo nesmyslných dotací.
Protoze ten olej je jako palivo tak jako tak nevhodny, stejnou sluzbu udelaji bioetanol a dalsi paliva vyrabena podobnym zpusobem (treba bionafta z repky atd.), jsou to v podstate take rostlinne oleje, ci jinak zpracovana biomasa. No a i proto EU narizuje to pridavani do benzinu. Zemedleci by meli co pestovat a tim padem co zrat a usetrilo by se na dotacich, snizila zatez zivotniho prostredi a jeste odkazanost na ropu a jeji producenty.
a metanu by bylo dost Místo sedadel bidety a jako palubní nápoj šaratice To by byl teprve fičák
No a co fazole, květák, hrách , to je lepší jak TURBO.
Teď přeci taky nemáme jenom jedno palivo. Máme 91čku, 95tku (na mnohých benzínkách pouze dražší 91čka ), 98mičku a diesel. Vize Volva mi připadá logická.
Peojevil se totalni hlupak a clovek bez znalosti, ze?
Zemni plyn, biometan, hytan, benzin, bioetanol. Pokud vim, tak benzin se dnes bezne vyuziva ve velkem, zemni plyn (CNG) take (jde ho pres nasi republiku dost), ovsem prozatim ne moc pro pohon aut, nicmene jeho doba nastava, cerpacich stanic bude jen a jen pribyvat. Tudiz z peti jsou dve v podstate bezne puzivana paliva.
Dale bioetnaol je kvasny lih, vyrabi s ei ajko palivo i u nas a je nabizen an trhu, jinak se ebzne pridava do benzinu a dokonce podle narizeni EU jej bude stale vetsi obsah v benzinu. Tudiz je to do urcite miry take dnes bezne pouzivane palivo ac jako slozka jineho, neni tudiz problem jej vyrab a distribuovat i jako samostatne palivo, staci dostatek aut pro nej upravenych. Biometan muze nahradit zmeni plyn, bez potreby prestavy motoru, nicmene neni zatim mco uzivany,stejne hytan. Tudiz z peti paliv jsou jen dve nepouzivana a ze zbyvajich tri je jedno pouzivano masove a dalsi dve take pomerne dost.
http://www.electroauto.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz A co takhle elektromobil Volvo kdysi vyvíjelo a testovalo elektromobily, proč teďka dělá nějakej MULTIFUEL ??? mrknete na http://www.electroauto.cz/elvolvo.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz/elvolvo.html je tam studie s výměnnou sadou baterií, to zase nebyl až tak blbej nápad.