Diskuze

Zapomeňte na žárovky! Elektrosupersport Tesla

Tesla Roadster není, jak by se mohlo zdát, další elektronickou hračkou pro český trh s asijskými kořeny. Tesla Roadster je jméno nejnovějšího počinu mezi elektrickými supersporty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

h

26. 7. 2006 8:28
paradicka

zatim drahy ale to byly prvni pocitace taky ;-P

0 0
možnosti

rudastraka

25. 7. 2006 16:55
baterka

spotreba naftaku 5l/100km odpovida vykonu cca 15kWh/ 100km. Moje baterka v notebooku ma 53Wh na 30dkg, cca 175Wh na 1kg.  objem baterky 0.12dm3 (pri 53Wh)

Na ujeti 100km je potreba baterka tezka 85kg, na 200km 170kg. objem baterky na 200km je 135dm3 (napr 100x100x14cm). Plna nadrz vazi cca 60kg, elektromotor nema tak narocnou prevodovku, motor je lehci, takze auto s dojezdem 150-200km muze vazit zhruba stejne.

to jen hruby propocet pro technologii baterky starou 5 roku (???). predpokladam ze dnes jsou baterky s dvojnasobnou hustotou energie, takze auto velikosti oktavie s dojezdem 300-400 je dnes realizovatelna bez problemu. jeste jsem neuvazoval rekuperaci.

otazka je kolik muze baterka stat. kdybych vychazel z toho ze vyrobni cena baterky v mem nb muze byt kolem 500kc, tak to vychazi na 200-300tis, ale to strilim. to ale neni zas takova palka, ale zhruba tolik das do nafty na ujeti 200tis km pri docela usporny jizde. pripocti udrzbu, rust cen ropy a je to celkem OK.

0 0
možnosti

rudastraka

25. 7. 2006 16:57
Re: baterka

navic klasickej motor prijde urcite na vic nez elektrickej, kterej je jednodussi. skoro bych vsadil boty, ze za 5 roku bude k dispozici cistokrevnej elektromobil s cenou kolem 500tis. jestli to teda bude seriovka aspon 100tis kousku rocne

0 0
možnosti

franta straka :D

25. 7. 2006 15:27
omlouvam se vsem diskutujicim

za muj vykrik do tmy hned na zacatku diskuze samozrejme je to hloupost protoze jen cast ropy se zpracovava na benzin jeste mame vyrobu plastu umelych hnojiv atd a to asi elektromobil nenahradi:-)

0 0
možnosti

svatapravda

25. 7. 2006 16:00
Re: omlouvam se vsem diskutujicim

Mas pravdu, ale prece jen cast ropy, ktera se spali v motorech, je rozhodne nemala.

0 0
možnosti

mira.m.

25. 7. 2006 15:16
stránky výrobce

http://www.teslamotors.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.teslamotors.comR^

0 0
možnosti

hugo

25. 7. 2006 15:09
to nevím co by nám zase zdanili když by jim to necinkalo z ropy

0 0
možnosti

majklef

25. 7. 2006 15:14
Re: to nevím co by nám zase zdanili když by jim to necinkalo z ropy

To je fakt.To by pak byla asi jiná cena za kilowatku;-DTo by byly pálky i doma za elektriku;-D

0 0
možnosti

ChorcheCh

25. 7. 2006 13:50
ekologie

Daleko prodejnější by byl třeba vodní skůtr na elektromotor. Tem by nevyšel tak draho a na blbnutí by nemusel mít takovej dojezd.

0 0
možnosti

ruda straka

25. 7. 2006 14:12
Re: ekologie

aby to melo trochu vykon tak potrebujes vyssi napeti, nejakych 24V nestaci. takze nejakejch 100V minimalne. to by byla bzunda az by to zacalo probijet

0 0
možnosti

hovalo

25. 7. 2006 13:40
jezdicí nokia

no jesli to bude s baterkou jako první nokie tak to potěž, to bych musel měnit motor každej rok? A nebo bych jezdil první rok s porschetem, druhej se škodovkou a třetí bych dojezdil rychlostí mopedu :-)

0 0
možnosti

Taurus77

25. 7. 2006 13:27
Kolik cyklů

Ještě by mně zajimalo kolik cyklů nabití/vybití akumulátot vydrží a jaká je jeho cena alespoň orientačně k ceně auta v %.

0 0
možnosti

rudastraka

25. 7. 2006 16:11
Re: Kolik cyklů

polymerni baterka vydrzi minimalne tisic cyklu. kdyz to prevedes na km, tak zivotnost vychazi na 300tis km s rezervou

0 0
možnosti

Phileas

25. 7. 2006 13:16
Super

Tohle bych klidne bral do mesta na nakupy a do prace, v podstate na bezne denni pouziti. Na ty ucely by stacilo slabsi motor a ne sportovni vuz tudiz mensi porizovaci cena. Vidim to jako super napad pro velka mesta, to by se dychalo VV.

Kdyz uz v Parizi se pri stavu ohrozeni zavadi stridave jizdy autem podle lichych a sudych dnu tak na tom asi neco bude ...

Na delsi cesty by zustala klasika.

0 0
možnosti

809_KocuR

25. 7. 2006 14:50
Re: Super

Jo, je nas vic, na jezdeni do prace by to bylu super. Jenom ta cena by musela jit ke 300 tis, pak bych to bral okamzite. Jinak 400km... to je vic nez na tyden jezdeni do prace, a nic ti nebrani prijet do prace a dat nabijet. nez pojedes z prace tak mas "plnou". Zamestnavateli umoznit aby si to dal do nakladu a spotreba ropy pujde dolu :)))

Cena toho elektromotoru + rizeni nebude az tak vysoka, aby nekolikansobne prevysila cenu spalovaku.

BTW: tramvaj ma 4x100kW a relativne slusny odpich, na maly osobak by stacilo nejakych 50kW (1,2HTP by to predjelo s prehledem)

0 0
možnosti

Niki-Lauda

25. 7. 2006 13:15
nabíjení

...jo a nezapomente ze to "auto" se nabiji 76,5 hodiny....;-D

0 0
možnosti

ChorcheCh

25. 7. 2006 13:27
Re: nabíjení

Li on baterie lze vpohode dobíjet proudem jedné kapacity baterie. Tzn. většinou do jedné hodiny. Avšak chtěl bych vidět ten proudový odběr.:-)

0 0
možnosti