- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
spotreba naftaku 5l/100km odpovida vykonu cca 15kWh/ 100km. Moje baterka v notebooku ma 53Wh na 30dkg, cca 175Wh na 1kg. objem baterky 0.12dm3 (pri 53Wh)
Na ujeti 100km je potreba baterka tezka 85kg, na 200km 170kg. objem baterky na 200km je 135dm3 (napr 100x100x14cm). Plna nadrz vazi cca 60kg, elektromotor nema tak narocnou prevodovku, motor je lehci, takze auto s dojezdem 150-200km muze vazit zhruba stejne.
to jen hruby propocet pro technologii baterky starou 5 roku (???). predpokladam ze dnes jsou baterky s dvojnasobnou hustotou energie, takze auto velikosti oktavie s dojezdem 300-400 je dnes realizovatelna bez problemu. jeste jsem neuvazoval rekuperaci.
otazka je kolik muze baterka stat. kdybych vychazel z toho ze vyrobni cena baterky v mem nb muze byt kolem 500kc, tak to vychazi na 200-300tis, ale to strilim. to ale neni zas takova palka, ale zhruba tolik das do nafty na ujeti 200tis km pri docela usporny jizde. pripocti udrzbu, rust cen ropy a je to celkem OK.
navic klasickej motor prijde urcite na vic nez elektrickej, kterej je jednodussi. skoro bych vsadil boty, ze za 5 roku bude k dispozici cistokrevnej elektromobil s cenou kolem 500tis. jestli to teda bude seriovka aspon 100tis kousku rocne
za muj vykrik do tmy hned na zacatku diskuze samozrejme je to hloupost protoze jen cast ropy se zpracovava na benzin jeste mame vyrobu plastu umelych hnojiv atd a to asi elektromobil nenahradi
Mas pravdu, ale prece jen cast ropy, ktera se spali v motorech, je rozhodne nemala.
http://www.teslamotors.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.teslamotors.com
http://www.pluginamerica.com/media/Wrightspeed.wmv
http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=5/10/2006
http://carscoop.blogspot.com/2006/07/electric-powered-mini-qed-concept-with.html
To je fakt.To by pak byla asi jiná cena za kilowatkuTo by byly pálky i doma za elektriku
Daleko prodejnější by byl třeba vodní skůtr na elektromotor. Tem by nevyšel tak draho a na blbnutí by nemusel mít takovej dojezd.
aby to melo trochu vykon tak potrebujes vyssi napeti, nejakych 24V nestaci. takze nejakejch 100V minimalne. to by byla bzunda az by to zacalo probijet
no jesli to bude s baterkou jako první nokie tak to potěž, to bych musel měnit motor každej rok? A nebo bych jezdil první rok s porschetem, druhej se škodovkou a třetí bych dojezdil rychlostí mopedu
Ještě by mně zajimalo kolik cyklů nabití/vybití akumulátot vydrží a jaká je jeho cena alespoň orientačně k ceně auta v %.
polymerni baterka vydrzi minimalne tisic cyklu. kdyz to prevedes na km, tak zivotnost vychazi na 300tis km s rezervou
Tohle bych klidne bral do mesta na nakupy a do prace, v podstate na bezne denni pouziti. Na ty ucely by stacilo slabsi motor a ne sportovni vuz tudiz mensi porizovaci cena. Vidim to jako super napad pro velka mesta, to by se dychalo .
Kdyz uz v Parizi se pri stavu ohrozeni zavadi stridave jizdy autem podle lichych a sudych dnu tak na tom asi neco bude ...
Na delsi cesty by zustala klasika.
Jo, je nas vic, na jezdeni do prace by to bylu super. Jenom ta cena by musela jit ke 300 tis, pak bych to bral okamzite. Jinak 400km... to je vic nez na tyden jezdeni do prace, a nic ti nebrani prijet do prace a dat nabijet. nez pojedes z prace tak mas "plnou". Zamestnavateli umoznit aby si to dal do nakladu a spotreba ropy pujde dolu :)))
Cena toho elektromotoru + rizeni nebude az tak vysoka, aby nekolikansobne prevysila cenu spalovaku.
BTW: tramvaj ma 4x100kW a relativne slusny odpich, na maly osobak by stacilo nejakych 50kW (1,2HTP by to predjelo s prehledem)
...jo a nezapomente ze to "auto" se nabiji 76,5 hodiny....
Li on baterie lze vpohode dobíjet proudem jedné kapacity baterie. Tzn. většinou do jedné hodiny. Avšak chtěl bych vidět ten proudový odběr.