Diskuze
Češi chtějí na dálnicích zrychlit, Italové naopak
Děkujeme za pochopení.
tMZ
Rychlost
rychlost je za dopravní nehodou jen v mizivém procentě případů. každej stejně jezdí, jak to cejtí a piráty stejně limit 130km/h neudrží.
Jan
Alessandro
Alessandro, pojď jezdit k nám po venkovských silnicích. Tam ti to naklepe mozek a pak budeš mít možná lepší přehled, jak se nechá jezdit u vás ve slunné Itálii. Ciao!
War
Moje řešení
Dalnice:
Maximalni 150
Minimalni 100
rychlostni Rka bych nechal tak 130/80
Honza
Re: Moje řešení
Podle mě je nejlepší řešení asi těch 160 a na některých úsecích nebo podle hustoty provozu a podmínkách ji snižovat třeba na 100, 120. V Německu to takhle funguje, kdy například u velkých měst je rychlost omezena většinou na 100, při špatném počasí (déš't, mlha) je max.povolená rychlost na dálnici třeba jen 50.
Karel
neomezená rychlost
Jsem pro neomezenou rychlost vsude. Pro odpurce - ono to tak stejne je, rychlostni omezeni vetsina ridicu bere jako doporuceni. Bezpecna rychlost neexistuje. Zavisi na typu vozidla, jeho stavu, pneumatikach, podvozku, pocasi, stavu vozuvky, ale hlavne na schopnosti ridice. Nekdo je nebezpecny i kdyz jede 60 a jiny neni nebezpecny anii kdyz jede 160. Rychlostni limity by mely byt pouze doporuceni, na ktera by se prihlizelo az v pripade, ze ridic zavinil nehodu pri ktere vznikla skoda na majetku ci zdravi jine osoby. Kdyz nekdo bude stale jezdit 180 a nikdy nezpusobi nehodu, je dobry ridic a neni treba ho trestat. Kdyz vsak pri teto rychlosti nehodu zpusobi, necht je trest mnohem prisnejsi, nez kdyby jel rychlosti mensi nez maximalni doporucenou. Muze byt i spoluvinikem v pripadech, kdy by jinak byla nehoda jednoznacne zavinena jinym ridicem (napr. nedani prednosti, protoze neodhadl rychlost rychle jedouciho auta nebo ho ani nemohl videt). Prijde mi to spravedlive a demokraticke.
War
Re: neomezená rychlost
maš pravdu ale, jsou lidi a kteři jezdi jako prasata. ohrožuji bezpečnost jiných ale zabýt se nenechaji. typický přiklad: auto předjiždi auto v nepřehlednem useku. vyjede z protivky jine auto. zkušeny hazarder se napakuje na nezkušeneho řidiče vedle ktery to stahne do krajnice. zkušeny řidič potom odjede že si ničeho nevšiml... doplatil na to dobrak a prase ješde dale. to same se stava u rychlosti...
Vendula
optimální rychlost na dálnici je 90
všichni se tu přdhánějí "kdo víc". Každej si myslí, že kdyby všichni "umělí jezdit jako ON", tak by se klidně mohlo jezdit třeba 250. Skutečnost je taková, že vzhledem ke stavu "české duše", schopnosti vyhodnotit situaci, agresivitě a všudypřítomné bllbosti je i ta devadesátka hodně. Podívejte se kolem sebe - všude samej pomníček u silnice, každá druhá rodina postrádá alespoň jednoho člena, který zabil (v lepším případě) sama sebe - v drtivé většině případu RYCHLOU JÍZDOU A NEZVLÁDNUTÍM VOZIDLA. Vede to k poučení a nápravě? Ani náhodou! Chlap není chlap, pokud dodržuje nějaký supiidní rychlostí limit! Otec se stydí za syna, který se na to bojí šlápnout, holka se nebude bavit s klukem, který nedokáže protáhnout rodnou ves stovkou. Zastavte na chvilku a zamyslete se - slyšíte to pískání gum?
Isbjoerna
Re: optimální rychlost na dálnici je 150 km/h
Prekvapila jste me. Mile. :-) Jak jsem prave docetla v jinem clanku, ridi prumerny Cech v aute asi 6-7.000 km/rok, coz je VELMI malo! To znamena, ze pro prvni 100.000 km potrebuje kolem 15 let praxe, do te doby je RIDIC-ZACATECNIK. Tato skutecnost vysvetluje, proc CR patri k EU-zemim s nejvetsim poctem mrtvych (prepocteno na pocet aut a ujete km).
Jinak optimalni rychlost pro poloplny PLYNULY provoz jsou pro me 150 km/h. Pri jine rychlosti musi vzdy nekdo brzdit. Kdyz je prazdno, jedu konstant 130 km/h. ;-)
pehlad
Klidně 200 ale na tankodromu s bídou 130!!!
Až se opraví silnice tak jak je to běžné v sousedních nerokradených zemích tak se může přímo lítat v několika pruzích ale na českém tankodromu ala Rumunsko se moc jezdit nedá.
War
Re: Klidně 200 ale na tankodromu s bídou 130!!!
no rumunsko a hlavně jih je v horšim stavu. přestav si že jedeš 90 mimo město na klasicke silnici a najednou přijde 500M "pole" a zase silnice... a tim polem myslim tak 20% asfaltu...
Franta
Rychlost v Itálii
Dle mých zkušeností je na některých úsecích šestiproudové dálnice(2x3) povoleno 160 km/h.
xxx
Re: Rychlost v Itálii
Tak dobře, ať mimo město všude platí - 2 proudy 120, 3 proudy 150, 4 proudy 180 atd., zkrátka vždycky o 30 víc.
geo
nova adrenalinova hra
ano jsem pro zvyseni rychlosti. 160 je možná málo, spíš 180. To bude vzrůšo až pojede pravý pruh 90 a levý těch 160. Z přejíždení z pruhu do pruhu se stane nová adrenalinová zábava. (Teda pokud nebute mít auto co akceleruje z e 90 na 160 za 5s, potom to už bude nuda :()
Prostě si myslím, že u nás především hustota provozu toto paušální zvýšení neumožňuje . Možná třeba na D11 od 30km by to šlo nebo na D5 mezi plzní a Rozvadovem, ale rozhodně ne všude.
pacient24
Re: nova adrenalinova hra
Jak jsem jiz psal, ja jezdil na dalnici i tesne pred zavedenim novych pravidel kolem 160 jako vetsina ostatnich a v kamionech nevidim problem. Proste kdyz to nejde, tak to nejde, nejsem sebevrah a radeji v danou chvili pojedu pomaleji. Mluvime preci o maximalce a ne povinne rychlosti.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...