- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rychlost je za dopravní nehodou jen v mizivém procentě případů. každej stejně jezdí, jak to cejtí a piráty stejně limit 130km/h neudrží.
Alessandro, pojď jezdit k nám po venkovských silnicích. Tam ti to naklepe mozek a pak budeš mít možná lepší přehled, jak se nechá jezdit u vás ve slunné Itálii. Ciao!
Dalnice:
Maximalni 150
Minimalni 100
rychlostni Rka bych nechal tak 130/80
Podle mě je nejlepší řešení asi těch 160 a na některých úsecích nebo podle hustoty provozu a podmínkách ji snižovat třeba na 100, 120. V Německu to takhle funguje, kdy například u velkých měst je rychlost omezena většinou na 100, při špatném počasí (déš't, mlha) je max.povolená rychlost na dálnici třeba jen 50.
Jsem pro neomezenou rychlost vsude. Pro odpurce - ono to tak stejne je, rychlostni omezeni vetsina ridicu bere jako doporuceni. Bezpecna rychlost neexistuje. Zavisi na typu vozidla, jeho stavu, pneumatikach, podvozku, pocasi, stavu vozuvky, ale hlavne na schopnosti ridice. Nekdo je nebezpecny i kdyz jede 60 a jiny neni nebezpecny anii kdyz jede 160. Rychlostni limity by mely byt pouze doporuceni, na ktera by se prihlizelo az v pripade, ze ridic zavinil nehodu pri ktere vznikla skoda na majetku ci zdravi jine osoby. Kdyz nekdo bude stale jezdit 180 a nikdy nezpusobi nehodu, je dobry ridic a neni treba ho trestat. Kdyz vsak pri teto rychlosti nehodu zpusobi, necht je trest mnohem prisnejsi, nez kdyby jel rychlosti mensi nez maximalni doporucenou. Muze byt i spoluvinikem v pripadech, kdy by jinak byla nehoda jednoznacne zavinena jinym ridicem (napr. nedani prednosti, protoze neodhadl rychlost rychle jedouciho auta nebo ho ani nemohl videt). Prijde mi to spravedlive a demokraticke.
maš pravdu ale, jsou lidi a kteři jezdi jako prasata. ohrožuji bezpečnost jiných ale zabýt se nenechaji. typický přiklad: auto předjiždi auto v nepřehlednem useku. vyjede z protivky jine auto. zkušeny hazarder se napakuje na nezkušeneho řidiče vedle ktery to stahne do krajnice. zkušeny řidič potom odjede že si ničeho nevšiml... doplatil na to dobrak a prase ješde dale. to same se stava u rychlosti...
všichni se tu přdhánějí "kdo víc". Každej si myslí, že kdyby všichni "umělí jezdit jako ON", tak by se klidně mohlo jezdit třeba 250. Skutečnost je taková, že vzhledem ke stavu "české duše", schopnosti vyhodnotit situaci, agresivitě a všudypřítomné bllbosti je i ta devadesátka hodně. Podívejte se kolem sebe - všude samej pomníček u silnice, každá druhá rodina postrádá alespoň jednoho člena, který zabil (v lepším případě) sama sebe - v drtivé většině případu RYCHLOU JÍZDOU A NEZVLÁDNUTÍM VOZIDLA. Vede to k poučení a nápravě? Ani náhodou! Chlap není chlap, pokud dodržuje nějaký supiidní rychlostí limit! Otec se stydí za syna, který se na to bojí šlápnout, holka se nebude bavit s klukem, který nedokáže protáhnout rodnou ves stovkou. Zastavte na chvilku a zamyslete se - slyšíte to pískání gum?
Prekvapila jste me. Mile. :-) Jak jsem prave docetla v jinem clanku, ridi prumerny Cech v aute asi 6-7.000 km/rok, coz je VELMI malo! To znamena, ze pro prvni 100.000 km potrebuje kolem 15 let praxe, do te doby je RIDIC-ZACATECNIK. Tato skutecnost vysvetluje, proc CR patri k EU-zemim s nejvetsim poctem mrtvych (prepocteno na pocet aut a ujete km).
Jinak optimalni rychlost pro poloplny PLYNULY provoz jsou pro me 150 km/h. Pri jine rychlosti musi vzdy nekdo brzdit. Kdyz je prazdno, jedu konstant 130 km/h. ;-)
Až se opraví silnice tak jak je to běžné v sousedních nerokradených zemích tak se může přímo lítat v několika pruzích ale na českém tankodromu ala Rumunsko se moc jezdit nedá.
no rumunsko a hlavně jih je v horšim stavu. přestav si že jedeš 90 mimo město na klasicke silnici a najednou přijde 500M "pole" a zase silnice... a tim polem myslim tak 20% asfaltu...
Dle mých zkušeností je na některých úsecích šestiproudové dálnice(2x3) povoleno 160 km/h.
Tak dobře, ať mimo město všude platí - 2 proudy 120, 3 proudy 150, 4 proudy 180 atd., zkrátka vždycky o 30 víc.
ano jsem pro zvyseni rychlosti. 160 je možná málo, spíš 180. To bude vzrůšo až pojede pravý pruh 90 a levý těch 160. Z přejíždení z pruhu do pruhu se stane nová adrenalinová zábava. (Teda pokud nebute mít auto co akceleruje z e 90 na 160 za 5s, potom to už bude nuda :()
Prostě si myslím, že u nás především hustota provozu toto paušální zvýšení neumožňuje . Možná třeba na D11 od 30km by to šlo nebo na D5 mezi plzní a Rozvadovem, ale rozhodně ne všude.
Jak jsem jiz psal, ja jezdil na dalnici i tesne pred zavedenim novych pravidel kolem 160 jako vetsina ostatnich a v kamionech nevidim problem. Proste kdyz to nejde, tak to nejde, nejsem sebevrah a radeji v danou chvili pojedu pomaleji. Mluvime preci o maximalce a ne povinne rychlosti.