- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Promiň, že reaguju až teď. Ale opět mě to nedá.
Cituji z tvého příspěvku: "ze jine auto nema lepsi manevrovatelnost a Avii by ses nevyhnul "
Jaké auto máš, je samozřejmě tvoje věc - nechtěl jsem se tě dotknout. Já jsem ti chtěl objasnit, proč jsem se rozhodnul pro svoje auto.
Co se týče manévrovatelnosti a vyhnutí se v mém případě Avii, která mě nedala přednost, myslím, že to silně podceňuješ. Také jsem si myslel, že se mě nemůže nic stát, protože jezdím ( nejen podle sebe, ale i podle kolegů z práce ) velmi dobře. Řízení je pro mě radost.
Přijížděl jsem ke křižovatce, ( klasické pravoúhlé - přehledné ) kouknul jsem doprava - 3 auta stála dávala přednost - v dálce AVIE, kouknu vlevo 1 auto stálo dávalo přednost. Vjíždim do křižovatky, když manželka zařvala POZOR - kounu vpravo - a vidim jen traverzu předního nárazníku avie - náraz, tma, odhadem pár minut - protože jako další si pamatuju, že z křižovatky přibíhali lidi. Za mnou nářek.
Netušil jsem ani náhodou, že ten dement z tý avie je předjede zprava - auta co mě dávala přednost, a plnou rychlostí se vyřítí do křižovatky. Jeho rychlost dle policie 90 Km - moje rychlost 90 Km - přímej boční náraz. Na mým autě se táhla prohlubující se rejha od předního blatníku, až po zadní sloupek - plnej náraz, šel díkybohu přes zadní kolo. Manželka seděla na zadním sedadle vpravo. Přes měsíc měla pravou polovinu těla barevnou. Nejdřív modrou, pak postupně zelenou, žlutou atd.. 90 Km v Hod je 25 metrů za 1 vteřinu. Nezareaguješ to ti můžu garantovat. Jediný co vím, než jsem upadnul do bezvědomí je to, že jsem se snažil aby jsme se nezačali válet, což se mě asi podařilo - podle slov policie. Skončili jsme vprotisměru ve směru naší jízdy - dle slov svědků 2 otáčky kolem svojí osy - 720 stupňů. Doktor z RZ nechtěl věřit, že jsme z toho auta vylezli jen potlučený, dle stavu auta myslel, že musíme být velmi těžce raněný. Dodneška mám před očima tu traverzu a v uších nářek.
Ropák, kromě toho, že je silně jedovatý a karcinogenní především pro děti na chodníku, je taky dražší a dnes už i náchylný na správné zacházení. Aby se vstupní náklady vrátily, musí každý zoufalec jezdit úplně všude, protože se rozdíl v nákupní ceně dá vyrovnat jedině úsporou na spálené naftě. Tím neustále sype další a další peníze do státní žumpy a ve své líné a naivní blbosti si myslí, jak se mu to vyplácí...
Přesně tak, lidé zcela irelevantně nakupují osobní auta s dieselovými motory, návratnost, co se týká spotřeby, jedině při hodně najetých kilometrech za rok a to ještě po dost letech, rozdíl v ceně paliva minimální, hlavně je tu otázka špatné ekologie dieselových motorů.
Když na to umělec v novém TDI šlápne, tak je to jak když bouchnou kamna. A ta "vůně"! Příroda dostává pěkně na prdel :-(
Když na to před tebou šlápne nějaký smrdudiesel, tak je to jak když bouchnou kamna. A toho smradu To pane musí být dopad na přírodu
bezva kombinace, ne? Mala spotreba, pekny vykon....a pak, ze nafta netahne!!!
Jinak BMV 1 je blby, skoro se do nevejdu, auto pro 2 lidi + tasku...zadni sedacky dost nouzovy, ale jinak bezva svezeni.
Tak už si konečně přiznejte, že dieselový motory postupně benzín převálcujou. Argumentovat tím, že bezín má super výkon je trochu zcestný - kolik z vás má víc jak 150 kW motor a kolik takovej výkon na našich silnicích využije (určitě se někdo ozve ).
Probuďte se přiznejte si, že diesel už dávno není záležitost pouze traktorů a náklaďáků a že osobáky s dieselem nejedeou a čouděj. Znám i spoustu aut na benzín, který čouděj.
Kolik z Vás "benzíňáků" ví, že letošní 24 hodin v Le Mans vyhrála dieselová Audina s náskokem 4 kol Myslíte, že Audi použila diesel omylem?
A teď vzhůru do flamewaru
Tohle ale není vůbec na nějaký flame. Je to spíše o nepochopení základních ekonomických zákonitostí. Diesely totiž nejsou v oblibě pro své vlastnosti, ale pro nížší náklady na palivo. Celkové necháme stranou, ale i to by byla zajímavá debata. Důležité je to, co udělá zvýšená poptávka po naftě s cenou. Zpracování ropy totiž není o tom, že "příští týden budeme dělat jen naftu". Teoreticky to sice jde, ale co si počnou s benzínem, který je nevyhnutelně jedním z produktů (původně odpadní, pro který nebylo pro jeho výbušnost rozumné využití)? Protože ho, jak bylo zvykem, dnes už vylévat do stok nemohou, tak nejjednodušší a logické řešení je snížit cenu. Nebo ještě lépe - zvýšit cenu nafty. Výhody nižší ceny za palivo se rozplynou a neviditelná ruka trhu nás opět zachrání. Tentokrát od "převálcování" diesely. Ostatně před několika lety stála nafta méně než polovinu ceny benzínu a dnešní stav si může každý zjistit u nejbližší pumpy.
Takto by se clanek mel jmenovat. Dieselove motory vyrazne vice zatezuji zivotni prostredi (staci chvili jet za JAKYMKOLIV dieselem, starym nebo novym), diesely musi mit "svoje" normy Euro (do benzinovych by se nikdy nevesly), motory maji nizsi spotrebu nez benzin, ale taky podle toho nejedou, atd. Jsou zeme, kde uz to pochopili, a diesely jsou tam zakazany. Doufam, ze v Evrope je brzo zakazou taky, nebo tady brzo vsichni chcipnem... Nafta je proste silenost a nepatri ani do auta, ani do kamen.
hmm to je divny tak proc se do benzinu strka katalyzator a do naftaku nic ....?
Taky si trochu povzdychnu..Mrzi mne ze Felicie z roku 97 hnie zere se 40 kW motorem kolem 10 litru benzinu a nejede. A ze mercedes z roku 91 starej 18 let 190D ma spotrebu bez elektronickeho vstrikovani okolo 6l nafty na 100km.A mrzi mne ze jsou urednici neschopni a omezeni a plati se povinne ruceni podle velikosti obsahu a ne podle vykonu a tim se diesel prodrazi ...vubec mne to tady vsechno v tuzemsku mrzi kam se podivam na urady zvlast...
na tu Filcku je to nějak moc. Já jsem s Filckou 1.3 z půjčovny (!) jezdil max. za 8